سال‌ها نمی‌خواستند در کشتی باشم

مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی کشورمان در تازه‌ترین اظهارات خود ناگفته‌های زیادی را بر زبان آورد و در واکنش به حجم انتقادات و مسائل حاشیه‌ای کشتی گفت: اگر بگذارند، می‌مانم و همچنان به کار در تیم‌های ملی ادامه می‌دهم! به گزارش مهر، رسول خادم با حضور در یک برنامه تلویزیونی صراحتا به مشکلاتی اشاره کرد که بخش اعظمی از آن را جریان‌های حاشیه‌ای داخلی و خارجی کشتی تشکیل می‌دهد. خادم در همان ابتدا در پاسخ به این سوال که چطور شد بعد از ۱۰ سال دوباره به عرصه کشتی بازگشتید، گفت: به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ کشتی همواره پیگیر این رشته بودم، ولی در طول این سال‌ها هیچ‌گاه تقاضا یا امکانی برای حضور در این عرصه نداشتم. به هر حال این فرصت بعد از تغییرات اخیر فدراسیون کشتی به وجود آمد تا من از حدود هشت ماه قبل از المپیک ۲۰۱۲ لندن مجددا وارد عرصه کشتی شوم. احساس می‌کنم که وظیفه من این بود و مردم نیز از من انتظار دارند تا همچنان بمانم و کار کنم.

مدیر فنی تیم‌های ملی در واکنش به این موضوع که برخی از اهالی کشتی از نحوه ورودش به تیم ملی گله‌مند بودند و همچنان معتقدند که تیم ملی با همان کادر قبلی به خوبی نتیجه می‌گرفت نیز افزود: من برای بازگشت همه جوانب و شرایط را در نظر گرفتم و احساس کردم که ورودم به دنیای کشتی در این مقطع زمانی بسیار مثبت و مثمرثمر است. این دین بر گردن من بود و هم اکنون موقعیت حضورم در این عرصه فراهم شد که البته معتقدم برای رسیدن به اهداف اصلی باید طبق برنامه‌ای اصولی و دراز مدت عمل کرد.

خادم در ادامه اظهاراتش به پیشرفت‌های مختلف کشتی ایران در حوزه‌های فنی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: ممکن است برخی از نتایج حاصله زود بازده نباشند، اما اگر فرصت و شرایط مطلوب مهیا باشد امیدوارم با فضایی متفاوت در حوزه‌های فنی و فرهنگی روبه‌رو شویم. کشتی ایران ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی دارد که من فکر می‌کنم باید بیش از آنکه نتیجه محور باشیم به این ظرفیت‌ها توجه کنیم.

وی بارها در طول اظهاراتش از وجود جریان‌های حاشیه‌ای در کشتی یاد کرد و این جریان‌ها را به دو بخش ورزشی و

غیرورزشی تقسیم کرد. خادم در این رابطه گفت: همواره مسائل حاشیه‌ای در ورزش و رشته کشتی وجود داشته اما امروز شاهد جریان‌هایی هستیم که با کمال تاسف بخشی از آن ورزشی است و بخش دیگری از خارج ورزش هدایت می‌شود که به واقع با اهداف کشتی همخوانی ندارد. متاسفانه این جریان‌های خارجی به دنبال منافعی هستند که در نهایت به ضرر کشتی خواهد بود. خادم افزود: همین جریا‌ن‌های حاشیه‌ای بعد از المپیک ۲۰۱۲ لندن هم ادامه داشت و حتی باعث شد بسیاری از برنامه‌ها راکد بماند و روند رو به جلوی ما دچار مشکل شود. به عنوان مثال یکی از ضرورت‌های امروز ما در کشتی، کار و برنامه‌ریزی در سطوح پایه است، اما همین فضای حاشیه‌ای بارها برای ما مشکل ساز شده و کار را برایمان دشوار کرده است. البته فعلا من هستم و امیدوارم تا جایی که بتوانم باشم و کار کنم.

رسول خادم در ادامه به بلاتکلیفی کشتی فرنگی و عدم حضور محمد بنا در راس امور تیم ملی نیز اشاره کرد و گفت: برنامه‌های مدونی در قالب زمان‌بندی‌های مختلف اعم از برگزاری اردوها و اعزام به تورنمنت‌ها در ذهن داریم که امیدواریم محمد بنا ارائه کننده آن باشد.

وی افزود: دغدغه‌های محمد بنا به عنوان یکی از برترین مربیان ایران و جهان کاملا منطقی است و خواسته‌های او با انتظارات و توقعات حال حاضر همخوانی دارد. طی جلساتی که با او داشتم، همواره معتقد بوده: هیچ چیز را برای خود نمی‌خواهد و اگر امکانات و شرایط لازم را مطرح می‌کند فقط و فقط نگران برآورده کردن انتظارات بالای مردم از اوست.

خادم در خاتمه تصریح کرد: مطمئنا اگر حمایت کافی از محمد بنا نشود، تحقق این انتظارات و توقعات نیز بسیار سخت و ناممکن خواهد شد، اما به هر حال با شناختی که از بنا دارم، زمینه لازم فراهم خواهد شد تا او نیز با جدیت به کار خود ادامه دهد. مطمئن باشید به عنوان مدیر تیم‌های ملی هیچ‌کس را جایگزین محمد بنا نخواهم کرد.