نوجوانان فوتبالیست ایران در آستانه رسیدن به فینال

تیم فوتبال نوجوانان ایران که با برد تاریخی برابر استرالیا به دیدار نیمه نهایی رقابت‌های فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا راه یافت، برای رسیدن به سومین فینال در ۱۲ سال گذشته امروز مقابل ازبکستان به میدان می‌رود. مرحله نیمه‌نهایی پانزدهمین دوره مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا عصر امروز با برگزاری دو دیدار پیگیری می‌شود که در نخستین مسابقه تیم نوجوانان ایران برابر ازبکستان به میدان می‌رود، تیمی که در تمام رده‌های سنی تجربه پیروزی در دیدارهای رسمی برابر تیم‌های ایرانی را ندارد.

تیم ایران که با ۱۴ گل‌زده بهترین خط حمله جام را در اختیار دارد، درحالی به مصاف ازبکستان می‌رود که در چهار مسابقه گذشته‌اش در این رقابت‌ها پیروز شده است.

شاگردان دوستی‌مهر مرحله گروهی را با سه پیروزی متوالی برابر لائوس (۳ بر یک)، یمن (۴ بر یک) و کویت (۲ بر یک) پشت سر گذاشتند و در مرحله یک‌چهارم نهایی هم با برتری قاطعانه ۵ بر یک ضمن کسب سهمیه حضور در جام جهانی، به جمع چهار تیم برتر آسیا راه یافتند.نکته جالب توجه اینکه تیم‌های نوجوانان ایران و ازبکستان برای دومین مرتبه در تاریخ برگزاری این مسابقات برابر هم به میدان می‌روند. نخستین رقابت این دو تیم در مرحله گروهی جام سیزدهم بود که تیم ایران با هدایت علی دوستی‌مهر موفق شد با نتیجه ۲ بر یک این تیم را برابر ۱۲ هزار تماشاگرش در ورزشگاه پاختاکور شکست دهد. بازنده دیدارهای ایران - ازبکستان و عراق - کویت به خانه باز می‌گردند و تیم‌های برنده، روز شنبه در ورزشگاه دستگردی به مصاف هم می‌روند.