روسای برکنار شده را برگردانید

سرانجام پس از حرف و حدیث‌های فراوان IOC دست به کار شد و با ارسال نامه ای به کمیته ملی المپیک ایران بحث تعلیق ورزش ایران را به صورت رسمی‌تر اعلام کرد و از مسوولان ورزش کشور خواست که هرچه سریع‌تر رییس فدراسیون‌های برکنار شده به سمت خود برگردند تا اساسنامه‌ها اصلاح شوند و انتخابات در فضای مطلوب تری برگزار شود. به گزارش فارس در بخشی از این نامه آمده است: توجه شما را به نامه قبلی ما به تاریخ ۱۷ آگوست ۲۰۱۲( ۲۷ مرداد سال ۱۳۹۱) و جواب شما به ۲۲ آگوست (اول شهریور ۱۳۹۱) که بابت آنها از شما تشکر می‌کنیم.از آن زمان ما متاسفانه از طریق منابع مختلف مطلع شده ایم که انتخاباتی انجام شده یا در حال انجام شدن در تعدادی از فدراسیون‌ها است که این نادیده گرفتن کامل نامه صریح ۱۷ آگوست است که در آن به روشنی گفته شده بود هیچ انتخابات جدیدی در فدراسیون‌های ملی و (کمیته ملی المپیک) تا زمانی که فدراسیون‌های ملی اساسنامه‌های خود را برای بازنگری، اظهارنظر و تاییدیه به فدراسیون‌های جهانی مربوطه نفرستند به رسمیت شناخته نمی‌شوند.»

۱.ما را به جزئیات از اتفاقاتی که در فدراسیون‌های ملی رخ داده است قرار دهید و اگر تایید می‌کنید که انتخاباتی انجام شده یا در حال انجام شدن است (که مفاد نامه ۱۷ آگوست نادیده گرفته است) مطمئن شوید که وضعیت خیلی سریع بر اساس خواسته نامه ۱۷ آگوست به حالت اول برگردانده شود.

۲. با وزارت ورزش و جوانان به عنوان یک موضوع ضروری و فوری برای متوقف کردن هرگونه مداخله بر اساس نامه ۱۷ اگوست IOCوOCA و موضع ابراز شده توسط فدراسیون‌های جهانی مربوطه که کاملا تحت حمایت IOCوOCA می‌باشد، همکاری کنید

۳.فورا ما را در جریان مسائل حل نشده ذیل که در نامه ۱۷ آگوست آمده است، قرار دهید.

- آیا مسوولان ذی‌ربط مفاد مغایر قوانین ورزش ملی را برای تطابق با اصول اولیه جنبش المپیک خصوصا اصل استقلال بازنگری، اصلاح یا لغو کرده‌اند؟

- آیا مسوولان دولتی ذی‌ربط/ وزیر ورزش و جوانان وضعیت فدراسیون‌های ملی را که تحت تاثیر مداخله دولتی قرار گرفته‌اند با توجه به موضع فدراسیون‌های مر بوطه به حالت اولیه برگردانده‌اند؟

-آیا فدراسیون‌های ملی اساسنامه خود را برای بازنگری، اظهارنظر و تایید قبل از انجام هرگونه انتخاباتی به فدراسیون‌های جهانی مربوطه فرستاده‌اند؟ (اگر فرستاده‌اند لیست آنها را برایمان ارسال کنید)