برگزاری ال کلاسیکو درمکه به مناسبت افتتاح قطار تندروی مکه- مدینه

دولت عربستان سعودی در نظر دارد تا به مناسبت افتتاح پروژه ساخت یک قطار تندرو میان مدینه و مکه، دیدار دوستانه‌ای میان رئال مادرید و بارسلونا ترتیب دهد. به گزارش گل، طبق گزارش منتشره در روزنامه آ.س دولت عربستان سعودی در نظر دارد تا برای افتتاح پروژه عمرانی ساخت قطار تندرو میان دو شهر مقدس مکه و مدینه که ۴۵۰ کیلومتر با هم فاصله دارند، دیدار دوستانه ای میان دو تیم بارسلونا و رئال مادرید ترتیب دهد.

ساخت این پروژه عمرانی که در سال ۲۰۱۶ به اتمام می‌رسد حدود ۶۷۰۰ میلیون یورو هزینه در بر خواهد داشت. و ترنی که میان این دو شهر مقدس حرکت می‌کند، ترنی با سرعت بالاست که زوار را میان این دو شهر جابه جا می‌کند ودولت عربستان برای ساخت این خط ریلی با ۱۲ کمپانی اسپانیایی قرارداد بسته است.

جالب اینجاست که مشارکت در این پروژه عواید مالی زیادی برای شرکت‌های اسپانیایی خواهد داشت؛ چرا که آنها نه تنها در ساخت خط ریلی این پروژه مشارکت می‌کنند، بلکه ۳۶ ترن را نیز در اختیار دولت عربستان قرار می‌دهند که ممکن است ۲۰ ترن دیگر نیز به این درخواست اضافه شود و برای ۱۲ سال قابل افزایش نیز وظیفه مراقبت و نگهداری از فراساختارهای این پروژه را نیز برعهده خواهند داشت.

از همین رو دولت عربستان تمایل زیادی دارد تا با میزبانی یک دیدار ال کلاسیکو میان رئال مادرید و بارسلونا در خاورمیانه کلنگ آغاز این پروژه را بزند.