ایران، ترکیه و قزاقستان را به زانو درآورد

تیم ملی کشورمان در نخستین دیدارش در رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی مقابل ترکیه به برتری دست یافت تا گامی بلند برای حضور در فینال و کسب عنوان قهرمانی برداشته باشد. به گزارش خبرگزاری فارس، جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۳ از دیروز در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز شد که نمایندگان کشور مان در نخستین دیدار به مصاف ترکیه، نایب قهرمان دوره گذشته رفتند.

تیم ایران که عنوان قهرمانی ۳ دوره گذشته این مسابقات را یدک می‌کشد در این دیدار حساس و نفسگیر با برتری ۴ بر ۳ مقابل حریف به پیروزی دست یافت و با این پیروزی یکی از مهم ترین مسابقاتش را با موفقیت پشت سر گذاشت تا گامی بلند برای حضور در دیدار پایانی و کسب عنوان قهرمانی بر داشته باشد.

فرنگی‌کاران کشورمان که با برتری در ۴ وزن نخست مقابل حریفان پیروزی خود را مسجل کرده بودند در ۳ وزن باقیمانده نتیجه را به حریفان واگذار کردند.

برای ایران در این مسابقه سامان عبدولی در ۵۵ کیلو، عبدالمحمد پاپی در ۶۰ کیلو، علی محمدی در ۶۶ کیلو و فرشاد علیزاده به پیروزی دست یافتند و طالب نعمت پور، داود گیل نیرنگ و بشیر باباجان زاده مقابل حریفان تن به شکست دادند.

به نظر می‌رسد ایران با پیروزی در این مسابقه، در دیدارهای آینده کار سختی نداشته باشد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد عصر امروز باید دیدار فینال را مقابل روسیه در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار کند.

همچنین دیروز عصر تیم ملی کشتی فرنگی ایران با برتری برابر قزاقستان دور دوم از مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۳ تهران را با موفقیت پشت سرگذاشت. همچنین دور دوم از مرحله مقدماتی رقابت‌های جام‌جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۳ تهران، عصردیروز با رقابت تیم‌های کشتی فرنگی ایران و قزاقستان پیگیری شد که شاگردان رسول جزینی با برتری ۶ بر یک در این رقابت، دومین دیدارشان را هم با پیروزی به پایان رساندند.

کشتی مردم ایران و آمریکا را نزدیک می‌کند

در همین رابطه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در آستانه رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۳ گفت: با وجود مشکلات سیاسی بین دو کشور آمریکا و ایران، کشتی وسیله‌ای است تا مردم دو کشور را به هم نزدیک کند.به گزارش خبرگزاری مهر، فدراسیون کشتی با وجود مشکلات سیاسی بین ایران و آمریکا، رابطه نزدیکی با همتای آمریکایی خود دارد. این دو کشور از سال ۱۹۹۸ تا به حال تیم‌های ورزشی خود را به کشور رقیب اعزام می‌کنند.کشتی آمریکا یکی از تیم‌های شرکت کننده در رقابت‌های جام جهانی خواهد بود که در تهران حضور پیدا می‌کند تا با سایر تیم‌ها به رقابت بپردازد.

«زکی جونز»، سرمربی تیم کشتی آزاد آمریکا، با بیان اینکه ورزش و به ویژه کشتی می‌تواند در حل مشکلات سیاسی نقشی تاثیرگذار داشته باشد، گفت: قطعا چنین است. کشتی سفیری بزرگ است که بسیاری از کشورها را گرد هم می‌آورد، از جمله ایران و ایالات متحده آمریکا.وی افزود: کشتی روابط بین مردم ایران و آمریکا را نزدیک کرده است و من امیدوارم طرفداران ایرانی و دوستانم را این هفته در تهران ببینم. همچنین واقعا خوشحالم که دوست نزدیکم غلامرضا محمدی را آنجا می‌بینم.