آمادگی کامل ایران برای برگزاری جام‌جهانی کشتی

نایب رییس فدراسیون کشتی از آمادگی کامل و فراهم شدن شرایط مطلوب برای میزبانی رقابت‌های جام جهانی کشتی در تهران خبر داد. رقابت‌های جام‌جهانی کشتی آزاد و فرنگی از امروز به مدت چهار روز در سالن ۱۲ هزار نفری تهران برگزار خواهد شد. حسن رنگرز نایب رییس فدراسیون کشتی در آستانه برگزاری این رقابت‌ها در مورد آمادگی لازم برای میزبانی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: تیم‌های فرنگی سایر کشورها به تهران رسیده‌اند و در هتل آزادی اسکان دارند. خوشبختانه تمامی مقدمات برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر و بهتر رقابت‌ها فراهم شده و ان‌شاءلله که بتوانیم مسابقاتی در شأن نام ایران برگزار کنیم.

وی درباره موضوع حذف کشتی از المپیک گفت: اعضای فدراسیون جهانی کشتی خودشان باید تلاش کنند که این اتفاق رخ ندهد. فیلا نیز موضوع را با جدیت پیگیری می‌کند تا مانع تحقق این مساله شود. معتقدم اعضای فیلا باید کمیته‌های ملی المپیک کشور خود را فعال کنند تا با فشار بیشتر از این راه، این مساله ختم به خیر شود. کشتی گیران ایران پس از المپیک لندن چندین دوره اردو برای حضور در این رقابت ها را پشت سر گذاشته و به نظر می‌رسد در آمادگی به سر می‌برند. عارف ربطی دبیر فدراسیون کشتی نیز در این رابطه گفت:

«کشتی گیران ما به خوبی برای کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های آزاد و فرنگی جهان آماده هستند و توانایی پیروزی مقتدرانه بر حریفان را دارند.» وی افزود: «ما برای حضور در این رقابت‌ها سعی کردیم کشتی‌گیران جوان را نیز در ترکیب تیم ها جای دهیم تا بتوانند در این میدان بزرگ تجربه کسب کنند.» ربطی درپایان گفت: تیم ملی فرنگی نیز برای حضور در این رقابت ها در آمادگی به سر می‌برد و بدون حضور فرنگی کاران المپیکی نیز توانایی کسب عنوان قهرمانی جهان را دارد.