گزینه اصلی جانشینی کفاشیان چه کسی است؟

علی کفاشیان به صراحت تاکید کرده در مجمع پیش روی فدراسیون فوتبال از سمت خود استعفا خواهد داد. در این شرایط اعضای مجمع هستند که آینده فوتبال را در دست خواهند داشت و می‌توانند برای آن تصمیم‌گیری کنند. در این بین تعدادی از اهالی فوتبال معتقدند برکناری کفاشیان علاج کار نیست و تنها بهتر است رییس فدراسیون فوتبال در مشی خود تغییراتی ایجاد کند. البته آقای رییس منتقدانی هم دارد که تنها با کنار رفتن او موافق هستند. با تمام این اوصاف وظیفه اعضای مجمع است که بهترین تصمیم را برای آینده فوتبال ایران بگیرند.

به گزارش گروه ورزش شبکه ایران، در مدت اخیر گمانه زنی‌ها در خصوص فدراسیون فوتبال و تغییر و تحولات احتمالی آن زیاد شده، اما یکی از اصلی‌ترین حدس‌هایی که می‌توان در خصوص آینده فدراسیون فوتبال بعد از استعفای احتمالی علی کفاشیان زد، سپردن سکان هدایت این فدراسیون به مهدی تاج و در کنار او عزیزالله محمدی است. اما این دم دستی‌ترین گزینه است و در روزهای اخیر مهم‌ترین اتفاق مذاکره مسوولان وزارت ورزش با کیومرث هاشمی بوده است. کیومرث هاشمی، معاون اسبق فنی و پشتیبانی سازمان تربیت بدنی (وزارت ورزش فعلی)، از گزینه‌هایی است که این روزها به نظر می‌رسد مورد وثوق وزارت ورزش بعد از استعفای احتمالی کفاشیان برای تصدی این فدراسیون باشد.

کیومرث هاشمی کارمند وزارت ورزش است که در حال حاضر به آموزش و پرورش مامور شده است. البته نزدیکان کیومرث هاشمی معتقدند، ریاست فدراسیون فوتبال نازل‌ترین پستی است که احتمالا او در آینده تصاحب خواهد کرد. از طرفی این تمام ماجرا نیست و هاشمی ماموریت مهم دیگری را باید به سرانجام برساند.

گفته می‌شود پس از رد اساسنامه کمیته ملی المپیک، این مهم یعنی نوشتن و تهیه اساسنامه جدید برعهده او خواهد بود. کیومرث هاشمی یکبار پیش از این توانایی خود را در نوشتن اساسنامه برای فدراسیون فوتبال و فرستادن به فیفا نشان داده است.

بعید است تا مشخص شدن تکلیف تیم ملی فوتبال ایران برای صعود به جام جهانی، تغییری در فدراسیون فوتبال صورت گیرد.