محمد رویانیان، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که در هفته اخیر مصاحبه‌های جنجالی زیادی را از او در خروجی‌های خبری دیدیم، دیروز در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس بار دیگر به حاشیه‌های دربی پرداخت و بر این حاشیه‌های این دو باشگاه دامن زد.

ابهام‌تاریخی باید مستند و مستدل پاسخ داده شود!

این ابهام تاریخی درباره سه خطای پنالتی در دربی ۷۶ پاک شدنی است و ما آن را به هر شکل ممکن برطرف ‌کنیم. این ابهام تاریخی باید مستند و مستدل پاسخ داده شود، هر چند که اغلب کارشناسان این خطا به‌ویژه دو صحنه را خطای آشکار پنالتی دانسته‌اند.

صحنه اکتشافی عادل پنالتی‌تر بود!

خطا روی سیدجلال حسینی هرچند کارشناس برنامه ۹۰ آن را پنالتی ندانست، ولی کارشناسان دیگر متفق‌القول پنالتی بودن آن‌را محرز دانستند. در بازی دربی سه صحنه پنالتی وجود داشت که داور به سادگی از کنار آن گذشت. عجیب اینکه هر سه صحنه به سود پرسپولیس بود که دیده نشد. خطایی که روی سید جلال حسینی اتفاق افتاد و در برنامه ۹۰ رونمایی شد، پنالتی محض بود که قریب به اتفاق کارشناسان داوری روی آن اشتراک نظر دارند. باعث تاسف و تعجب است که پرسپولیس اینگونه از اشتباهات داوری متضرر شود.

فنایی خواست کدخدامنشی کند

متاسفانه آقای فنایی کارشناس داوری برنامه ۹۰ هم به جای پرداختن به اصل موضوع، کدخدا منشی کرد. او من و فتح‌اله‌زاده را نصیحت می‌کرد در حالی که در صحبت‌های او تحقیر و توهین حس می‌شد. مگر من و فتح اله زاده قهر هستیم که آشتی کنیم. ایشان حتی به سرمربی ما هم اجازه صحبت نمی‌داد. وقتی آقای گل محمدی روی آنتن برنامه آمد که از حق خود و تیم خود و به هواداران بگوید با او طوری صحبت کرد که گویی حق اظهار نظر ندارد. ما به شخصیت آقای فنایی احترام می‌گذاریم، اما کارشناسی ایشان را ملاک قضاوت قرار نمی‌دهیم چون به هر حال ایشان با کمیته داوران همکاری می‌کند.

قهرمانی فقط به پرسپولیس ضرر زده و می‌زند

ما با آقای قهرمانی مشکلی نداریم. بحث ما فنی است. به هر حال قضاوت‌های ایشان در این فصل و فصل‌های گذشته به ضرر پرسپولیس بوده و در نقطه مقابل اشتباهات دیگرشان به سود استقلال تمام شده است. او داوری بود که به همین دلایل هواداران پرسپولیس برای دربی روی او ذهنیت داشتند. بنده هم ۴۸ ساعت قبل از بازی با کفاشیان و مقامات بلند پایه فدراسیون تماس گرفتم که چرا با وجود این شرایط او را انتخاب کرده و روی این انتخاب اصرار دارند. مساله ناراحت کننده دیگر اینکه در همان بازی دربی ناظر داوری قبل از اینکه صحنه‌های آهسته را ببیند قضاوت کرده و در حمایت از قهرمانی و کمیته داوران صحبت کرده است.