سایپا در آستانه عنوان پنجمی آسیا

تیم والیبال بانوان سایپا دیروز در مرحله پلی‌آف مسابقات جام باشگا‌های آسیا برابر نماینده چین و مدافع عنوان قهرمانی ۳ بر صفر شکست خورد تا برای کسب عنوان پنجمی مسابقات امروز مقابل بازنده دیدار نمایندگان قزاقستان و کره شمالی قرار بگیرد. تیم سایپا اگر بازی خود مقابل چین را با پیروزی به پایان می‌رساند، به جمع چهار تیم برتر راه می‌یافت، اما با وجود از دست رفتن این فرصت، سایپایی‌ها عملکرد خوبی از خود در این مسابقات نشان داده اند و این برای اولین بار است که نماینده والیبال باشگاه‌های بانوان ایران به جمع هشت تیم برتر آسیا راه پیدا می‌کند.

سال گذشته تیم ذوب آهن اصفهان به عنوان نماینده ایران در این رقابت‌ها شرکت کرد که حتی یک پیروزی هم به دست نیاورد و با کسب عنوان دوازدهمی بین دوازده تیم حاضر در رقابت‌ها‌، چهره ضعیفی از خود به نمایش گذاشت‌. به همین دلیل هم بود که بعد از قهرمانی دوباره ذوب آهن در لیگ باشگاه‌های ایران و درشرایطی که تنها سهمیه ایران در جام باشگاه‌های آسیا به این تیم می‌رسید، مسوولان باشگاه ذوب آهن حاضر نشدند هزینه‌های حضور تیمشان را در جام باشگاه‌های آسیا برای دومین سال پیاپی تقبل کنند. با کناره‌گیری تیم اصفهان‌، تیم سایپا، نایب قهرمان لیگ ایران شانس حضور در این رقابت‌ها را به دست آورد و مسوولان سایپا در مدت کوتاهی که تا شروع بازی‌ها باقی مانده بود تیم را به اردو بردند و دو بازیکن خارجی از برزیل و ترکیه را هم به جمع بازیکنان سابق اضافه کردند تا نتیجه ضعیف پارسال تکرار نشود. سایپا با اتکا به این ترکیب جدید راهی تایلند شد تا شانسش را بین تیم‌های آسیایی آزمایش کند.

اما نماینده ایران رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا را با شکست مقابل تیم سوم دوره قبل مسابقات آغاز کرد. سایپا در این دیدار سه بر صفر به کره شمالی باخت. سایپا دومین دیدار خود را هم با همین نتیجه به نماینده تایلند واگذار کرد. سومین بازی هم برای سایپا مقابل چین تایپه انجام شد که این مسابقات هم سه بر یک به سود حریف به پایان رسید. به نظر می‌رسید با وجود قدرت بدنی و بازی حساب شده والیبالیست‌های سایپا، ‌ناهماهنگی پاسور ترک و بازیکنان دیگر برای سایپا دردسر ساز شده بود، البته تنها مشکل «توچه سیلک» با دیگر بازیکنان همزبان نبودن آنهاست که در کارشان اختلال ایجاد می‌کند.

با این حال درشرایطی که سایپا هرسه بازی اول خود را با شکست به پایان رسانده بود، موفق شد در بازی چهارم یک پیروزی ارزشمند به دست آورد و خود را در جمع هشت تیم برتر مسابقات قرار دهد. سایپا در این دیدار سه بر صفر نماینده‌ ازبکستان را از پیش‌رو برداشت تا برای نخستین بار در تاریخ والیبال بانوان ایران پس از انقلاب، تیمی از ایران در یک مسابقه رسمی آسیایی پیروز شود. سایپا در حالی خود را برای کسب عنوان پنجم رقابت‌ها آماده می‌کند که تا این مرحله از مسابقات بازیکن برزیلی سایپا امتیازآورترین بازیکن رقابت‌ها بوده است. تاتینا الوز تنها بازیکن غیر آسیایی حاضر در مسابقات جام باشگاه‌های آسیاست که در مراسم جشن خوشامدگویی در هتل وال ناخون پاتوم هم مورد توجه اصحاب رسانه قرار گرفت.