همه ورزشکارانی که پایشان به سیاست باز شد
وقتی ده‌ها هزار نفر در استادیوم‌ها نام چهره‌های ورزشی را فریاد می‌کشند، کاندیداهای انتخابات هم نمی‌توانند به آن‌ها بی‌تفاوت باشند. گیرم اصلا هیچ نسبتی بین شعارها و اهداف آن کاندیدا و چهره ورزشی حامی‌اش وجود نداشته باشد یا اساسا همدیگر را نشناسند.

مهم آن تعداد رائی است که به حساب کاندیدا واریز می‌شود و استفاده‌ای که بعدها آن چهره‌ ورزشی می‌تواند از کاندیدا ببرد. شاید رواج همین مناسبات بود که 4 سال پیش ناصر حجازی را با شناسنامه و مدارک به وزارت کشور کشاند تا به عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کند. او در جواب خبرنگاران متعجب گفته بود: «من را اگر با معین و محسن رضایی مقایسه کنید، از اولی بیشتر رای می‌آورم و از دومی محبوب‌ترم.»
علی پروین



«سلطان» پرسپولیسی‌ها که در این دوره از میرحسین موسوی حمایت کرده است، سابقه طولانی در حمایت‌های انتخاباتی دارد. او سال 76 طرفدار ناطق نوری بود، سال 80 حامی غفوری‌فرد شد و در سال 84 از هاشمی‌رفسنجانی اعلام حمایت کرد. جالب این که هر سه کاندیدای مورد نظر او در انتخابات شکست خوردند و تنها در انتخابات دوره اول شورای شهر تهران توانست کمک حال رای امیر عابدینی، مدیرعامل اسبق پرسپولیسی‌ها باشد.
هادی ساعی


پرافتخارترین ورزشکار ایرانی، در انتخابات سومین دوره شورای شهر در لیست اصلاح‌طلبان بود. حتی وقتی در المپیک پکن مدال طلا گرفت، برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب، آن را پیروزی اصلاح‌طلبان تعبیر کردند. اما هادی ساعی به جز مصاحبه‌ای که همان روزها در حمایت از خاتمی انجام داد، چندان تمایل ندارد در دسته‌بندی اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی قرار بگیرد، حتی به تازگی از سوی مهرداد بذرپاش به عضویت هیات رییسه باشگاه سایپا رسیده است.
علی‌دایی


خیلی‌هــا مــی‌گفتند او با حمایت مستقیم رییــس‌جمهـــور به سرمربیگر‌ی تیم ملی رسیده و بعد هم شایعه شد که در روز باخت به عربستان باز رییس‌جمهور شخصا او را برکنار کرده است. وقتی پوسترش هم در کنار میرحسین موسوی در اردبیل توزیع شد، دیگر همه جا پر شده بود از این که علی‌دایی طرفدار میرحسین است، اما علی دایی از 8 فروردین ماه روزه سکوت گرفته و صحبت نمی‌کند.
حسین رضازاده



قوی‌ترین مرد جهان با اعلام این که احمدی‌نژاد قوی‌ترین سیاست‌مدار دنیا است، رسما پا به انتخابات ریاست‌جمهوری گذاشت و ریاست کمیته ورزشی رییس‌جمهور را بر عهده گرفت. او گفته: «من به کسی رای می‌دهم که از جنس مردم باشد و بداند که مردم چه می‌خواهند.
تقوا و سرنترس داشته باشد و سیاستمداری قوی باشد. همه این معیارها در دکتر احمدی‌نژاد دیده می‌شود.»
محمد مایلی‌کهن


حاجی مایلی هم از ورزشی‌هایی است که مشتاق حضور در فعالیت‌های انتخاباتی است. او در سال ۸۴ از محمود‌ احمدی‌نژاد حمایت کرد و بعد از آن گفت که اگر برای پست و مقام این کار را کرده بود، باید رییس سازمان تربیت بدنی می‌شد. او در انتخابات مجلس هشتم هم کاندیدا بود که رای زیادی نیاورد و خودش دلیل آن را ناتوانی مالی و نداشتن تبلیغات گسترده می‌دانست. بعد از جریانات عجیب و غریب مایلی کهن در تیم ملی، حاجی تا این لحظه موضع انتخاباتی‌اش را اعلام نکرده است.