مرد شماره2، سرمربی استقلال شد

گروه ورزش- سرانجام پس از کنار رفتن امیر قلعه‌نویی از هدایت تیم فوتبال استقلال تهران،‌ امیررضا واعظی آشتیانی، مدیر‌عامل باشگاه استقلال تهران طی حکمی ‌صمد مرفاوی را به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال منصوب کرد. صمد مرفاوی در حالی برای دومین بار به عنوان سرمربی تیم استقلال تهران معرفی شد که تا چند روز پیش شایعه انتخابش به عنوان سرمربی آبی‌های تهران را رد می کرد. او حدود دو هفته پیش در حاشیه تمرین استقلال گفت: هیچ صحبتی در مورد سرمربیگری با من انجام نشده و در این باره اتفاقی رخ نداده است. او به خبرنگاران حاضر در تمرین گفت: از این مساله خبر ندارم و این حرف‌ها را از شما می‌شنوم.

این در حالی بود که با اعلام تصمیم باشگاه استقلال برای استفاده از ترکیب مربیان خارجی - داخلی برای فصل آینده ، از غلامحسین مظلومی به عنوان مدیر تیم، صمد مرفاوی به عنوان سرمربی و اریش روته مولر به عنوان مربی نام برده می‌شد. با اعلام تصمیم باشگاه بعد از اعلام اسامی کادرفنی جدیدتیم استقلال هر سه این نفرات در پست‌های پیش‌بینی شده منصوب شدند. اما بعد از اعلام این خبر بود که شنیده شد باشگاه استقلال از حدود ۱۰روز پیش کادر فنی خود را انتخاب کرده بود و حتی گفت‌و‌گو با بازیکنان مدنظر این باشگاه با صلاحدید صمد مرفاوی صورت گرفته است.

بر اساس گزارشی روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت، تیم استقلال در این فصل سمتی به عنوان سرپرست ندارد و غلامحسین مظلومی‌ به عنوان مدیر تیم بر روی نیمکت استقلال خواهد نشست.

همچنین اریش روته مولر، مربی آلمانی پیشین تیم ملی فوتبال ایران و مدرس فیفا به عنوان مربی و مشاور مدیر عامل تیم فوتبال استقلال تهران در فصل آینده معرفی شد. قرارداد روته‌مولر با استقلال یک ساله است.

پس از انتخاب صمد مرفاوی به عنوان سرمربی استقلال و روته مولر به عنوان دستیار وی نخستین نشست این دو مربی در محل باشگاه استقلال تهران برگزار شد. با توجه به این که روته‌مولر، مربی پیشین تیم ملی فوتبال،‌ با فدراسیون فوتبال قرارداد یک ساله داشت، امیررضا واعظی آشتیانی برای رعایت اخلاق حرفه‌ای و این که اعلام کرده بود تا روشن نشدن تکلیف وی با فدراسیون فوتبال با روته مولر وارد مذاکره نخواهد شد، پس از نشست مسوولان فوتبال با روته مولر قرارداد این مربی فسخ شد و وی مذاکرات خود با استقلال انجام داد و پس از توافق نهایی به عنوان مربی این تیم منصوب شد.