حجازی: تفکر استقلال بین‌المللی نبود

برنا- ناصرحجازی گفت: «قلعه نویی باید بماند و با قدرت کارش را انجام دهد چرا که هیچ کس غیر از او به تیم استقلال اشراف ندارد و مطمئنا جانشین قلعه نویی در استقلال نابود خواهد شد. چون این تیم مدافع عنوان قهرمانی است و کار سختی را پیش رو خواهد داشت.»

حجازی در خصوص مسائل پیرامون لیدرهای استقلال افزود: «متاسفانه برخی از افراد که در زمان فوتبال شان حرفی برای

گفتن نداشتند برای مطرح‌شدن پول‌های کثیف را وارد فوتبال کرده و آن را میان جوانان خام تقسیم کردند.

امروزه درآمد یک لیدر برابر با مهندسی است که ۱۶سال تحصیل کرده و روزی ۱۰ساعت کار مفید انجام می‌دهد اما یک لیدر با روزی ۲ساعت فحاشی، درآمدی به مراتب بالاتر از یک مهندس تحصیلکرده دارد. ضمن اینکه برای لیدرشدن شرایط به مراتب راحت‌تر است. تحصیلات پایین، هیکل درشت، تن صدای بلند و قدرت ضرب‌وشتم از جمله شرایط لیدر شدن است.»

وی خاطر نشان کرد: «۲ تن از لیدرهایی که در طرح جمع آوری اراذل و اوباش توسط نیروی انتظامی به مدت ۴۰روز بازداشت شده بودند از یک مربی فوتبال به عنوان بامعرفت ترین فوتبالی ایران یاد می‌کنند چرا که در زمان بازداشت شان این مربی بامعرفت با منزل شان تماس گرفته و ضمن دلداری دادن به خانواده آنها اعلام کرده که اگر به پول نیاز دارید سریعا مبلغ مورد نظرتان را به درب منزل بفرستم. مشخص است که این مربیان با معرفت جلوه خوبی پیدا می‌کنند اما فردی نظیر من که اجازه ورود لیدرها را به رختکن و هتل محل اقامت بازیکنان نمی‌دادم آدم بدی هستم.»

سرمربی اسبق استقلال خاطرنشان کرد: «مگر بارسلونا، منچستریونایتد و رئال مادرید لیدر دارند؟ آنها دارای کانون هواداران هستند که از طریق باشگاه حمایت مالی و معنوی انجام می‌دهند. ولی اینجا همه چیز برعکس است. هوادار از باشگاه پول می‌خواهد و با فحاشی اصل معنویت را زیر سوال می‌برد.»

حجازی در خصوص ناکامی استقلال در جام باشگاه های آسیا اظهارداشت: «استقلال تفکر بین‌المللی نداشت. آنها جز جناح راست برنامه خاصی برای حمله نداشتند و هرگاه کارشان گره می‌خورد با روش منسوخ استفاده از بازیکنان بلند قد و توپ‌های هوایی به دنبال رفع مشکل بودند. برای موفقیت در آسیا باید تفکری آسیایی و بین‌المللی داشت.»