پریرا جدی ترین گزینه پرسپولیس است

شرح عکس: وینگادا جلوی بگوویچ هیچ حرفی برای گفتن نداشت

گروه ورزش- امسال پس ازناکامی تیم پرسپولیس درلیگ برتر؛ بازیکنان، مسوولان وهواداران این تیم درفکرقهرمانی جام حذفی ومتعاقب آن کسب سهمیه سال آینده لیگ قهرمانان آسیا بودند؛ ولی پرسپولیس با باخت روزیکشنبه خودمقابل پاس همدان و حذف از این مسابقات عملا فرصت حضور در این مسابقات را از دست داد. پس از حذف پرسپولیس که در شرایط فعلی مستعد حاشیه‌های فراوان است، صحبت‌هایی در خصوص اخراج نلووینگادا سرمربی این تیم شنیده می‌شود.

«نلو وینگادا» با توجه به مفاد قرارداد خود حداقل تا تیر ماه روی نیمکت تیم فوتبال پرسپولیس حضور خواهد داشت و پس از آن باشگاه درباره سرمربی پرتغالی تصمیم‌گیری می‌کند.

البته در این میان باشگاه پرسپولیس نیز زمان را از دست نداده و باب مذاکره با «کارلوس آلبرتو پریرا» سرمربی نامدار برزیلی را باز کرده است. با آن که مذاکرات پرسپولیس و پریرا هنوز در ابتدای راه قرار دارد؛ اما باشگاه پرسپولیس این مذاکرات را با جدیت پیگیری می‌کند تا در صورت توافق نهایی بلافاصله پس از پایان قرارداد نیم فصل وینگادا و تصمیم دو جانبه برای قطع همکاری «پریرا» برزیلی بر روی نیمکت پرسپولیس بنشیند.

با وجود برخی شایعات علی دایی در میان گزینه‌های پرسپولیس وجود ندارد و نام او تنها یک بار از سوی یک عضو هیات مدیره که به مانورهای خبری علاقه بسیاری دارد، در یکی از نشست‌های هیات مدیره پرسپولیس مطرح شده است و در همانجا نیز پرونده حضور دایی در این تیم مختومه شده است. البته «پریرا» علاوه بر پرسپولیس پیشنهادی نیز از یک باشگاه مکزیکی دارد که در سرنوشت مذاکرات مربی برزیلی با پرسپولیس تاثیر خواهد داشت.

اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در نشست ویژه‌ای پس از بررسی عملکرد نلو وینگادا در مدت حضورش در ایران، تکلیف همکاری این مربی پرتغالی با تیم فوتبال پرسپولیس را مشخص خواهند کرد.

مجید فرخزادی، عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس با اشاره به جدایی افشین قطبی در میانه‌های راه و انتخاب پیروانی و سپس وینگادا به عنوان سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: پیروانی تمام تلاشش را کرد تا با پرسپولیس به موفقیت برسد؛ اما خیلی‌ها از او انتقاد کردند و در نهایت وینگادا را به عنوان سرمربی انتخاب کردیم که او هم تلاشش را برای موفقیت پرسپولیس انجام داد؛ اما در نتیجه گیری موفق نبود. فرخزادی خاطرنشان کرد: متاسفانه عده‌ای سعی دارند با مطرح کردن برخی نظرات شخصی این‌طور القا کنند که در قرارداد وینگادا پشت پرده‌هایی وجود داشت و اتفاقاتی افتاده است که بیشتر ساخته ذهن این افراد غرض ورز است. بنده اعلام می‌کنم که در این قرارداد هیچ پشت پرده‌ای وجود ندارد و همه چیز شفاف است. وی ادامه داد: ما نمی‌خواهیم مثل برخی مسوولان پشت ناکامی‌ها پنهان شویم. پرسپولیس در لیگ ناموفق بوده و در جام حذفی هم نتیجه نگرفته است. به همین خاطر بنده به سهم خودم از هواداران عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم بتوانیم در لیگ قهرمانان آسیا جبران کنیم. وی در پاسخ به این پرسش که عده ای خواستار کناره گیری همه اعضای هیات مدیره پس از این ناکامی‌ها هستند، گفت: ما تابع نظر سازمان تربیت بدنی هستیم؛ چرا که این سازمان ما را انتخاب کرده است. هر وقت صلاح بدانند از این تیم خواهیم رفت.

مجید فرخزادی در مورد وضعیت ادامه همکاری نلو وینگادا با پرسپولیس نیز گفت: طی چند روز آینده در نشست ویژه‌ای که خواهیم داشت، وضعیت همکاری وینگادا با پرسپولیس را مشخص خواهیم کرد. آنچه مسلم است قرارداد او به گونه‌ای تنظیم شده است که در صورت قطع همکاری هیچ‌گونه ضرر مالی برای باشگاه نخواهد داشت.

رییس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس تهران نیز گفت: هنوز گزینه‌ای برای سرمربیگری پرسپولیس مدنظر نداریم. «حسین هدایتی» گفت: مذاکره با دایی یا هر مربی دیگر شایعه است و هیات مدیره تصمیمی اتخاذ نکرده است.

وی اضافه کرد: وینگادا با تیم پرسپولیس ۱۷ ماه قرارداد دارد و باید تلاش خود را برای موفقیت تیم در جام قهرمانان آسیا انجام دهد. وی درخصوص مذاکره با بازیکنان مورد نظر برای فصل آینده پرسپولیس گفت: هنوز با گزینه‌های مورد نظر گفت‌وگوی جدی نداشته ایم. وی اظهار داشت: باشگاه پرسپولیس در شرایط فعلی تمام تمرکز خود را صرف موفقیت تیم در جام قهرمانان فوتبال آسیا می‌کند.

ناکامی‌های پرسپولیس ادامه می‌یابد

از سوی دیگر، عضو اسبق هیات‌مدیره‌ باشگاه پرسپولیس

گفت: با هیات مدیره فعلی ناکامی‌های پرسپولیس ادامه می‌یابد. ابراهیم آشتیانی اضافه کرد: بارها هشدار داده بودم که بدهکاری بزرگترین معضل برای باشگاه پرسپولیس است. طبیعی است که حضور افرادی چون هدایتی در هیات‌مدیره‌ پرسپولیس تنها به دلیل کمک‌های مالی آنهاست. البته در باشگاه پرسپولیس انصاری‌فرد از جنس فوتبال است و با مشکلات آشناست، اما طبیعی است که وقتی مدیرعامل پرسپولیس با بدهکاری‌ها دست به گریبان است نتواند مشکلات تیم را برطرف کند.

او ادامه داد: بسیار جای تاسف دارد که در چنین شرایطی اعضای هیات مدیره یا مدیرعامل علیه یکدیگر موضع‌گیری می‌کنند. مشکل اصلی پرسپولیس هیات‌مدیره‌ غیر فوتبالی آن است و تا زمانی که در ترکیب این هیات مدیره تغییری ایجاد نشود، پرسپولیس نمی‌تواند از این مشکل رهایی یابد. من و سایر پیشکسوتان پرسپولیس که برای این تیم جانفشانی کرده‌ایم، حاضریم با کمال میل درخدمت پرسپولیس باشیم. اما، چرا باشگاه حاضر نیست به پیشکسوتان خود بها دهد.

این پیشکسوت باشگاه پرسپولیس ادامه داد: زمانی که می‌خواستند وینگادا را بیاورند من تذکر دادم که این مربی به درد پرسپولیس نمی‌خورد. بی‌تردید اگر من یا هر پیشکسوت دلسوز پرسپولیس که با مسائل فنی آشناست در هیات‌مدیره حضور داشت، اجازه نمی‌داد با هزینه‌ سنگین یک مربی درجه‌ سه خارجی را به تیم بیاورند، اما وقتی هیچ گزینه‌ فنی در هیات مدیره حضور ندارد، طبیعی است که چنین مشکلاتی رخ می‌دهد و مربیان و بازیکنان خارجی با قیمت‌های گزاف به پرسپولیس می‌آیند و مشکلات هم تصاعدی بالا می‌رود.

آشتیانی گفت: امثال هدایتی به پرسپولیس می‌آیند و می‌روند، اما هواداران ما را می‌شناسند. ما هستیم که اگر در هیات مدیره‌ پرسپولیس باشیم با توجه به تلاش‌هایی که برای این باشگاه بزرگ و هواداران ۲۰‌میلیونی آن انجام داده‌ایم به بازیکنان تذکر می‌دهیم که چه جانفشانی‌هایی برای این تیم شده است و نباید به راحتی با مشکلات پیش‌رو به پرسپولیس پشت کرد.

او اضافه کرد: وقتی ما از افراد سیاسی یا نمایندگان مجلس استفاده می‌کنیم همین وضعیت پیش می‌آید. اگر واقعا این افراد دلسوز پرسپولیس هستند، به عنوان عضو افتخاری به باشگاه کمک کنند. ما هم از اینکه فرد خیرخواهی به پرسپولیس کمک مالی کند، خوشحال می‌شویم، اما یکی دیگر از مشکلات اساسی پرسپولیس هم این است که این باشگاه برای سازمان تربیت بدنی حکم فرزند ناخوانده را دارد. در هر صورت راهی که سازمان تربیت بدنی می‌رود در شرایط فعلی صحیح نیست. با این حال نباید فراموش کرد که حداقل حضور افراد فوتبالی می‌تواند باشگاه پرسپولیس را از این مشکل خارج کند. مگر محمد دادکان در فدراسیون فوتبال نتوانست علاوه بر حل مشکلات مالی برای این فدراسیون درآمدزایی کند. قبل از هر کاری مهم این است که هیات مدیره‌ پرسپولیس تغییر کند.