ایسنا- ناصر نوربخش‌،مربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان در پایان دیدارهای چهار وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا گفت: نتایجی که ملی‌پوشان ما در روز اول گرفتند واقعیت کشتی فرنگی ما در اوزان ۵۵، ۶۰، ۶۶ و ۷۴ کیلوگرم بود. او ادامه داد: تمامی فرنگی‌کاران ما در چهار وزن نخست در جریان مسابقات تمام سعی و تلاش خود را برای رسیدن به پیروزی انجام دادند و سطح آنها در همین حد بود. فقیری در ۵۵ کیلوگرم برای رسیدن به وزن قانونی انرژی زیادی را از دست داده بود؛ به طوری که در مسابقات بدن او جواب نمی‌داد و نمی‌توانست به مانند گذشته کشتی‌ بگیرد. این دقیقا همان اتفاقی بود که ما در مورد قضایی و بیابانگرد نیز پیش‌بینی کرده بودیم و اگر آنها با آن شرایط وزنی به تایلند می‌آمدند، مطمئنا به مانند فقیری دچار مشکل می‌شدند.

نوربخش با وجود آنکه معتقد است در بازی آخر حمید باوفا در وزن ۶۰ کیلوگرم ناداوری شده‌، در مورد او گفت: باوفا به اعتقاد من تکنیک ندارد. هرچند در دیدار آخر مقابل حریف کره‌جنوبی داوران حق او را ضایع کردند، ولی در کل مسابقاتی که باوفا در روز اول انجام داد ما به این نتیجه رسیدیم که او از نظر تکنیکی مشکل دارد و نمی‌تواند در این وزن پاسخ‌گوی نیاز‌های کادر فنی باشد.

نوربخش با بیان اینکه سعید عبدولی در وزن ۶۶ کیلوگرم به دلیل عدم تطبیق با شرایط آب و هوایی و تغییر ساعت نتوانسته بود قبل از آغاز مسابقات استراحت کافی داشته باشد، اضافه کرد: او کشتی‌گر جوان و کم‌تجربه‌ای است، ولی حق او بیشتر از مدال برنز بود. عبدولی از نظر فنی هنوز ضعف‌هایی دارد و پس از بازگشت به کشور باید در تمرینات خود یک تجدیدنظر کلی داشته باشد. او قبل از مسابقات به ما گفت که نمی‌تواند استراحت کند و تغییر ساعت تا حدودی برای وی مشکل‌ساز شده است.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ادامه داد: فرشاد علیزاده در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز هرچند در نهایت صاحب گردن‌آویز طلا شد، اما به اعتقاد من می‌توانست راحت‌تر از این به فینال برسد. او کشتی‌گیر بسیار خوبی است که برای مسابقات بعدی باید بیشتر تمرین کند. برای مسابقات قهرمانی جهان با نگرش و دیدگاه بهتری نفرات تیم ملی را انتخاب خواهیم کرد، این اولین رویداد کشتی فرنگی در قاره‌ آسیا با قوانین جدید بود که ما توانستیم از نزدیک ارزیابی خوبی از آن داشته باشیم. شاید اگر لابی داوران کره‌ای و قزاقستانی نبود و آنها به نفع کشتی‌گیران یکدیگر سوت نمی‌زدند، در پایان روز اول نتایج بهتری می‌گرفتیم؛ ولی به هرحال شرایط به گونه‌ای پیش رفت که ماحصل تلاش ما در روز اول یک طلا و یک مدال برنز باشد.