بارسا، رئال را شش تایی کرد

گروه ورزش- تیم فوتبال بارسلونا در سی و چهارمین هفته از رقابت‌های لالیگا موفق شد در زمین رئال مادرید این تیم را درهم بکوبد.

تیم فوتبال بارسلونا مزد ارائه یک بازی باز و رو به جلو را گرفت و با نتیجه سنگین ۶ بر ۲ در سانتیاگو برنابئو تیم پرستاره وبه اصطلاح کهکشانی رئال مادرید را درخانه خودشان دفن کرد. این درحالی بود که رئالی‌ها گل نخست بازی را نیز به ثمر رسانده بودند.

بارسلونا در هر نیمه ۳ گل به رئال زد و یک گل دریافت کرد تا بسیاری دریابند که چرا گاس هیدینک و چلسی در بازی سه شنبه شب گذشته جام قهرمانان آنگونه در نیوکمپ دست به یک بازی تماما تدافعی زدند. کاری که رئال مادرید انجام نداد و سودای پیروزی بر بارسلونا بلایی بر سرش آورد تا هواداران رئال هیچگاه آن را فراموش نکنند. این سنگین‌ترین شکست تیم رئال درال کلاسیکو بود.

بارسا با کسب این نتیجه در مادرید نشان داد که قادر است شب تلخی را برای چلسی در دیدار برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رقم بزند ضمن اینکه اکنون برای قهرمانی در لالیگا دغدغه چندانی ندارد.به نوشته‌

یورو اسپورت تیری آنری زننده‌ دو گل از هشت گل مسابقه‌ شنبه شب بارسا و رئال مادرید بهترین بازیکن میدان بود.مهاجم فرانسوی آبی - اناری‌ها در فصل جاری ۱۹ بار توانسته است دروازه‌ حریفان بارسلونا را باز کند.

برای بارسلونا در این بازی آنری در دقایق ۱۷ و ۵۸، پویول ۲۰، مسی ۳۵ و ۷۵ و پیکه ۸۲ گل زدند و گل‌های رئال مادرید را هیگواین در دقیقه ۱۴ و راموس در دقیقه ۵۶ به ثمر رساندند.

بارسلونا در این بازی مجموع گل‌های زده خود را در این فصل به عدد ۱۰۰ رساند و حالا برای کسب عنوان قهرمانی تنها ۵ امتیاز دیگر نیاز دارد.

سرمربی تیم فوتبال بارسلونا پس از پیروزی مردانش برابر رئال مادرید گفت: بی تردید این بهترین روز زندگی من بود.

پپ گواردیولا بعد از این بازی عنوان کرد: بارسلونا بسیار بهتر از رئال مادرید بازی کرد. اکنون خیلی دوست دارم با آنها که منتظر لغزش ما بودند صحبت کنم و دلیل آن همه کارشناسی مغرضانه را بپرسم.

وی ادامه داد: جزئیاتی بود که من در آن تغییراتی را ایجاد کردم. با این حال تو تنها وقتی می‌توانی این کارها را بکنی که بازیکنانی با این کیفیت در اختیار داشته باشی. شبی بی‌اندازه زیبا است. اینکه در این ورزشگاه باور نکردنی بیایی و آن وقت یک تیم بزرگ را با این شکل ببری.

وی افزود: در این مدت همه روزنامه‌ها علیه ما مطلب نوشتند. من هیچ اعتراضی نکردم؛ اما بارسلونا حرفش را در زمین فوتبال زد. پیروزی مقابل رئال در برنابئو کار ساده ای نیست و ما با این پیروزی بسیاری از مردم را خوشحال کردیم.

گواردیولا افزود: بارسا با این پیروزی گام بلندی به سوی قهرمانی رقابت‌های این فصل برداشت. ما به اینجا (برنابئو) نیامده بودیم تا خودمان را پنهان کنیم. می خواستیم شجاع باشیم آنچنان که همه فصل بوده ایم. گواردیولا در پایان گفت: این پیروزی به ما پیش از بازی چهارشنبه مقابل چلسی روحیه داد. رم (محل فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا) خیلی نزدیک است. ما احساس خستگی نمی کنیم و باید شجاعانه به مصاف چلسی برویم.

خوانده راموس نیز پس از شکست تحقیرآمیز شاگردانش اعتراف کرد که بارسلونا در سطحی بالاتر قرار دارد.

سرمربی رئال مادرید که در دومین ال‌کلاسیکو دومین شکست فصلش با کهکشانی‌ها را تجربه کرد، در پایان بازی گفت: این شکست همانند وجود چیزی تلخ در دهان است؛ چرا که ما بازی را واگذار کردیم و فرصت خوبی در لالیگا را از دست دادیم. بارسلونا یک سطح بالاتر از ما است. آنها قدرتمند بودند؛ اما گل‌های نخست از روی اشتباه‌های ما در خط دفاعی به ثمر رسید و آنها از این مزیت به راحتی استفاده کردند. تیم‌های بزرگ اروپایی (لیورپول و بارسلونا) ما را شکست دادند که باید آن را پذیرا باشیم هر چند دردناک است. تفاوت تنها در این بود که بارسلونا از مزیت‌هایش استفاده کرد. برخلاف تیم‌های دیگر که برابر آنها به میدان رفته بودیم.

پس از پیروزی پرگل بارسلونا برابر رئال مادرید مهاجمان آرژانتینی و فرانسوی بارسا نسبت به نتیجه‌ بدست آمده ابراز خوشحالی کردند.

لیونل مسی مهاجم آرژانتینی بارسلونا گفت: ما شایسته‌ این پیروزی بودیم. در تمام فصل سبک بازی خود را حفظ کردیم. این دیدار هم بسیار جذاب بود و ما نشان دادیم که شایسته قهرمانی هستیم.

وی گفت: اکنون باید در لندن گام بزرگ دیگری برداریم. من شخصا احساس بسیار خوبی دارم و معتقدم که ما باید اعتماد به نفسی را که از این بازی بدست آوردیم، برای دیدار با چلسی به کار بگیریم.

تیری آنری مهاجم فرانسوی بارسلونا هم که در دیدار برابر رئال دو گل از شش گل تیمش را به ثمر رسانده بود، گفت: «امروز روز خاصی برای هواداران بارسا بود. چنین پیروزی همانند یک جشنواره است و ما باید از آن لذت ببریم.» آنری افزود: «پس ازآنچه سال گذشته رخ داد، باید در این دیدار پیروز می‌شدیم.»درآن سو کاپیتان تیم فوتبال رئال مادرید نیز گفت: بد بازی کردیم و نتیجه این وضعیت، تحقیر در برنابئو بود.رائول گونسالس بلانکو عنوان کرد: به بازیکنان بارسلونا تبریک می‌گویم. امیدوارم برابر چلسی نیز نماینده خوبی برای اسپانیا باشند.

وی افزود: خیلی بد بازی کردیم و نتیجه این بازی بد، تحقیر در برنابئو بود.رائول ادامه داد: به پیروزی برابر بارسا نیاز داشتیم. حالا روحیه بازیکنان به شدت تخریب شده است؛ اما به عنوان کاپیتان، سعی می‌کنم نشاط را به اردو برگردانم. دروازه‌بان تیم فوتبال رئال مادرید هم دراین خصوص گفت: دیگر حرفی باقی نمانده؛ چرا که بارسلونا مثل تراکتور از روی ما گذشت.

ایکر کاسیاس گفت: دیگر هیچ حرفی باقی نمانده تا چیزی را توجیه کنیم. وی افزود: در هر ۶ گل، شاهد اشتباهات فردی تاریخی از بازیکنان خود بودیم. آنقدر از دست مدافعین ناراحتم که نمی خواهم با آنها صحبت کنم. من در هیچ یک از گل‌های دریافتی مقصر نبودم.