ناکامی کشتی‌گیران فرنگی ایران در روز نخست قهرمانی آسیا

مهر- رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا از صبح شنبه در حالی آغاز شد که از بین کشتی‌گیران کشورمان تنها فرشاد علیزاده به دیدار فینال راه یافت.

در وزن ۵۵ کیلوگرم محمد فقیری در دور اول و در سه تایم با نتایج صفر - ۳، ۱- صفر و ۲- صفر «آرسن ارالیف» از قرقیزستان را شکست داد. این کشتی‌گیر در دور دوم در سه تایم و با نتایج ۱- صفر، صفر- ۳ و ۲- صفر «جین چویی» از کره جنوبی را شکست داد. در دور سوم و برای حضور در دیدار فینال با نتایج ۳- صفر و ۲- صفر مغلوب «کوهی هاسیگاوا» از ژاپن شد و برای کسب مدال برنز عصر امروز (شنبه) با برنده کشتی‌گیران قزاقستان و ویتنام مسابقه می‌دهد.

در وزن ۶۰ کیلوگرم حمید باوفا در دور اول و با نتایج ۱- ۲، ۱- صفر و ۲- صفر «ایل کوانگ رای» از کره شمالی را شکست داد، در دور دوم با نتایج صفر - ۲، ۲- صفر و ۱- ۳ مغلوب «آلمات کبیسبایف» از قزاقستان شد و به دلیل راهیابی «کبیسبایف» به دیدار فینال، باوفا در جدول شانس مجدد ابتدا باید با راویندار سینگ از هند مسابقه دهد و در صورت پیروزی با جانگ کانگ هو از کره جنوبی برای مدال برنز مسابقه می‌دهد.

در وزن ۶۶ کیلوگرم سعید عبدولی در دور اول با با نتایج ۱- صفر، صفر - ۱ و صفر- ۱ مغلوب «هیوک اوم» از کره جنوبی شد و با توجه به حضور کشتی‌گیر کره‌ای در فینال، عبدولی به جدول شانس مجدد برای کسب مدال برنز راه یافت. عبدولی ابتدا باید با «گارباندار سینگ» از هند روبه‌رو شود و در صورت پیروزی با «تسوموتو فوجی‌موری» از ژاپن مسابقه دهد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم فرشاد علیزاده در دور اول با نتایج ۷- صفر و ۶ - صفر «چن چانگ» از چین تایپه را شکست داد، در دور دوم با نتایج ۱- صفر و ۲- صفر «رومن ملیوشین» از قزاقستان را شکست داد و در دور سوم با نتایج ۲ - صفر و ۱- صفر «موتایف» از قرقیزستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت و در دیدار فینال با « هیبوک کانگ» از کره جنوبی مبارزه خواهد کرد.

در وزن ۵۵ کیلوگرم «جوگیندار سینگ» از هند و کوهی هاسیگاوا از ژاپن، در وزن ۶۰ کیلوگرم فی هو وان از چین و آلمت کبیسبایف از قزاقستان و در وزن ۶۶ کیلوگرم دارخان بایاخمتوف از قزاقستان و هیوک اوم از کره جنوبی برای کسب مدال طلا مسابقه می‌دهند.