خداحافظی استقلال بی‌انگیزه با جام حذفی

قهرمان هشتمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با شکست مقابل مس رفسنجان از دور رقابت‌های جام حذفی کنار رفت.

تیم فوتبال استقلال تهران قهرمان رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با شکست مقابل مس رفسنجان از دور رقابت‌های جام حذفی کنار رفت تا امیر قلعه نویی و استقلال بعد از این فقط به لیگ قهرمانان آسیا فکر کنند

دیدار تیم‌های مس رفسنجان و استقلال تهران در مرحله یک شانزدهم مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور عصر پنج‌شنبه در ورزشگاه شهدای نوش‌آباد رفسنجان برگزار شد که در یک بازی ماراتن‌گونه تیم مس رفسنجان موفق شد در ضربات پنالتی حریف نامدار خود را شکست داده و به دور بعدی رقابت‌ها راه پیدا کند.

این دیدار که دقایق ابتدایی آن با توفان خاک و شن همراه شد و دقایقی از بازی نیز به همین دلیل تعطیل شد، در پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. امیرحسین محمدی (۲۲) و میلاد داودی (۳۷) برای مس رفسنجان گلزنی کردند و گل‌های تیم استقلال نیز توسط میلاد نوری (۲۲) و علی علیزاده (۲۶) به ثمر رسید.

مارتین رائول، دروازه‌بان آماده مس که در وقت اضافی دوم این دیدار ضربه پنالتی حسین کاظمی را مهار کرد در ضربات پنالتی نیز با مهار ضربه یدالله اکبری یک تنه تیم خود را به مرحله بعد رهنمون کرد. به این ترتیب تیم مس رفسنجان با حذف استقلال باید در تاریخ ۱۹ اردیبهشت در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها با ملوان بندر انزلی دیدار کند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران پس از باخت مقابل مس رفسنجان در نشست خبری حاضر نشد.

‌امیر قلعه‌نویی پس از باخت مقابل مس رفسنجان حاضر نشد در نشست خبری حاضر شود و بلافاصله پس از پایان بازی همراه تیم ورزشگاه را ترک کرد.

اما سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان گفت: اعزام نشدن تیم اصلی به رفسنجان ترفندی برای توجیه باخت است.

اکبر زبردست درباره بازی مقابل استقلال گفت:‌ کار سختی مقابل استقلال داشتیم. البته این باخت از ارزش‌های تیم استقلال کم نخواهد کرد. این تیم قهرمان ایران است و از محبوبیت بالایی برخوردار است. ما برای این بازی برنامه‌ریزی کرده و دنبال کسب نتیجه خوب بودیم.

وی گفت: می‌خواستیم به بچه‌ها این تفکر را القاء کنیم که فاصله ما با تیم‌های لیگ برتری زیاد نیست و به این هدف رسیدیم.

این مربی درباره اینکه استقلال با نفرات اصلی مقابل مس رفسنجان به میدان نخواهد رفت، تصریح کرد: چطور امکان دارد تیمی که قصد داشته در لیگ به قهرمانی برسد و در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد، فقط تیم خود را با ۱۱ بازیکن ببندد. اگر چنین حرفی را آدم معمولی بزند قابل توجیه است، اما اهالی فوتبال چنین حرفی نمی‌زنند.

زبردست خاطرنشان کرد: این حرف‌ها ترفندی است که اگر نتیجه را واگذار کردند، حرفی داشته باشند. امیر قلعه‌نویی مربی بزرگ و خوبی است و تیم او فقط متکی به ۱۱ بازیکن نیست.

وی در پایان گفت: استقلال تیم بسیار خوب و قابل احترامی است. این تیم از مربی بزرگی برخوردار است. من خودم یکی از هواداران و طرفداران استقلال هستم.

مس رفسنجان در دور قبلی توانسته بود مس کرمان تیم پرقدرت هم استانی‌اش را حذف کند و به این ترتیب با حذف استقلال، شگفتی‌ساز جام حذفی فوتبال ایران تا این مرحله بوده است.