پرسپولیس به‌دنبال قهرمانی و سهمیه آسیا

تیم فوتبال پرسپولیس تهران عصر پنج‌شنبه با پیروزی برابر سپاهان اصفهان راهی مرحله یک‌چهارم پایانی رقابت‌های جام حذفی باشگاه‌های ایران شد.

در این دیدار که در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، پرسپولیس با یک گل از سد حریف اصفهانی خود گذشت و به جمع هشت تیم برتر این مسابقه‌ها راه یافت. «مازیار زارع» ‌هافبک تیم پرسپولیس در دقیقه ۱۳ با شوتی سنگین و از فاصله ۲۵ متری دروازه سپاهان را باز کرد. «زارع»‌ در دقیقه ۷۴ یک ضربه پنالتی را به سود تیم سرخ پوشان از دست داد.

پرسپولیس در مرحله یک‌چهارم پایانی جام حذفی به مصاف تیم پاس همدان می‌رود. پس از این بازی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران عملکرد تیمش را در دیدار مقابل سپاهان ستود و تاکید کرد این بهترین بازی سرخپوشان از زمان حضورش در این تیم بوده است.

نلو وینگادا پس از برتری یک بر صفر تیمش مقابل سپاهان گفت: همه یک بازی خوب و سطح بالا را از دو تیم خوب و مطرح فوتبال ایران دیدند که در پایان آن تیم ما موفق به کسب برتری و صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی شد.

وی با ابراز رضایت از عملکرد شاگردانش در دیدار مقابل سپاهان افزود: از آنچه بازیکنانم در بازی امروز به نمایش گذاشتند، خوشحالم و به عملکرد آنها افتخار می‌کنم. این مربی پرتغالی در عین حال به تیم سپاهان تبریک گفت و افزود: ما امروز مقابل یکی از بهترین تیم‌های ایران که خیلی خوب بازی می‌کرد، نتیجه ارزشمندی را کسب کردیم. وی در خصوص نوسان تیم فوتبال پرسپولیس و دلایل آن گفت: این سوال هنوز برای من و بازیکنان حل نشده است. در عین حال باید بگویم مقابل سپاهان بهترین بازی خود را انجام داده و مقابل سخت‌ترین حریفی که تا امروز مقابل مان صف‌آرایی کرده بود، به پیروزی دست یافتیم. اگر بازیکنان پرسپولیس همیشه این قدر خوب بازی کنند، کار من هم راحت‌تر می‌شود. وینگادا در خاتمه تصریح کرد: اگر بازیکنان من با هماهنگی و روحیه ای که روز پنج‌شنبه داشتند، در دیدارهای آتی نیز عمل کنند به اهداف خود در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا خواهیم رسید.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان نیز گفت: در حد بضاعت‌مان خوب بودیم و اعلام می‌کنم من با تماشاگر به سپاهان نیامدم که بخواهم با تاثیر آنها از سپاهان خارج شوم.

فرهاد کاظمی پس از شکست تیم سپاهان برابر پرسپولیس و حذف از رقابت‌های جام حذفی و هم‌چنین از دست رفتن شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده گفت: بازی خوب و روانی را شاهد بودیم. فکر می‌کنم تیم ما در نیمه‌ اول تا پیش از گل پرسپولیس مسلط کار می‌کرد، اما سرعت تاکتیکی پایینی داشت. به تدریج پس از اینکه پرسپولیس به گل رسید، آنها عملکرد خوبی در حفظ این گل داشتند و ما امروز شاهد یک تیم سرحال از پرسپولیس بودیم. کاظمی گفت: سپاهان با وجود مصدومیت‌هادی عقیلی، محرم نویدکیا و عماد رضا که باز هم تلاش کردند و به این مسابقه رسیدند در حد بضاعت خود ظاهر شد و من از تمام شاگردانم راضی هستم. امروز هم اگر سپاهان باخت مسوولیت شکست را به گردن می‌گیرم.

وی افزود: پرسپولیس هم در این بازی واقعا خوب بود و به خصوص علی کریمی که جایش در تیم ملی خالی است و هم‌چنین نیکبخت‌واحدی شرایط ایده‌آلی داشت و سرانجام توانستند تیم ما را در یک بازی خانگی همراه با حمایت هواداران‌شان شکست دهند.

کاظمی در پاسخ به این سوال که آیا تزلزلی در جایگاه خود پس از این نتیجه احساس نمی‌کنید؟ گفت: اگر عده‌ای از تماشاگرنماها شعارهایی را علیه من سر می‌دهند، به آنها کاری ندارم و باید بگویم با شعار تماشاگران به سپاهان نیامده‌ام که بخواهم با شعار آنها از سپاهان بروم. البته من خودم را مدیون مردم اصفهان می‌دانم که به من لطف بسیاری داشتند.