ایپنا- رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت:‌ پرونده دوشغله‌های دستگاه ورزش از سازمان بازرسی خارج شده و اگر برخی از افراد شبهاتی در تفسیر قانون می‌بینند از مجلس شورای اسلامی تفسیر قانون در خواست کنند.

مصطفی پورمحمدی افزود: ‌برخی می‌گویند که در این موضوع شبهاتی وجود دارد اگر شبهه‌ای در قانون وجود دارد، باید از مجلس تفسیر آن قانون خواسته شود و اگر قانون مورد بحث نیازمند تکمیل و اصلاح باشد، مجلس باید این کار را انجام دهد‌. اما در هر صورت قانون باید محترم شمرده شود.

وی با اشاره به اینکه برخی ورزش را موضوع قابل اهمیتی برای بررسی قانونی نمی‌دانند، گفت: برخی می‌گویند مگر ورزش موضوع دوشغله‌ها یا قانون مذکور موضوع مهمی است. این موضوع به معنی این است که بگوییم عبور از چراغ قرمز موضوع کوچکی است و اهمیتی ندارد. درحالی که این حرکت رعایت نکردن قانون و زیر پا گذاشتن بیت‌المال است؛ بنابراین قانون جای خودش را دارد چراغ قرمز جای خودش و بیت المال هم جای خودش. رییس سازمان بازرسی افزود: ‌موضوع دوشغله‌ها اگر چه دراولویت مسائل کشور نیست، اما بسیار مهم و قابل‌توجه است و توجه سازمان بازرسی کل کشور نیز به این موضوع در کنار سایر مسایل کشور از جمله مسائل اقتصادی است. اما از آنجایی که مسائل اقتصادی تاکنون نمود و بازتاب اجتماعی زیادی نداشته، همچون موضوع دوشغله‌های ورزشی افکار ورزشی را جذب نکرده است.

وی با اشاره به روند پروسه پرونده دوشغله‌های دستگاه ورزش خاطر نشان کرد: پرونده افرادی که به تذکر سازمان بازرسی توجهی نکرده‌اند، به دادگستری فرستاده شده و عده زیادی هم از مدیران دوشغله استعفا داده‌اند. در همین راستا، فدراسیون‌ها هم باید انتخاباتشان را به زودی آغاز کنند و اگر مجلس و دولت هم لایحه‌ای برای اصلاح قانون دارند، می توانند ارائه کنند تا ابهامات برطرف شود و دغدغه‌ها و اختلافات نزاع‌ها نیز برطرف شوند.