این روزها موضوع دوشغله‌‌ها در ورزش به سوژه داغ محافل ورزشی تبدیل شده و خبر می‌رسد که نزدیک به ۸۵‌درصد از مسوولان فدراسیون فوتبال را دوشغله‌‌ها تشکیل می‌دهند.

به گزارش مهر، در حالی که سازمان بازرسی کل کشور با جدیت موضوع دوشغله‌‌ها در ورزش را پیگیری می‌کند و موج تازه استعفای مسوولان از فدراسیون‌‌های ورزشی آغاز شده، از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد که بخش عمده‌ای از مسوولان و روسای کمیته‌‌های اجرایی را دوشغله‌‌ها تشکیل می‌دهند که باید وضعیت ادامه همکاری آنها با فدراسیون فوتبال مشخص شود.

این در حالی است که ایوبی، معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور روز شنبه را آخرین فرصت برای ارسال پرونده مدیران دوشغله به دادسرا عنوان کرده و مسوولانی که تاکنون در این زمینه اقدام نکرده باشند، به عنوان متخلف محسوب شده و حداقل به انفصال از مسوولیت‌‌های دولتی محکوم خواهند شد.

در همین حال هر چند بسیاری از مسوولان فدراسیون‌‌های ورزشی پیش از پایان مهلت قانونی سازمان بازرسی اقدام به کناره‌گیری از مسوولیت‌‌های خود کرده‌اند یا خود را با شرایط قانونی تطبیق داده‌اند ولی هنوز نیمی از مسوولان ورزشی وضعیت خود را در فدراسیون‌ها مشخص نکرده‌اند که به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال بیشترین تعداد مدیران دوشغله را در اختیار دارد.

این در شرایطی است که با توجه به حساسیت‌‌های فوتبال و مخالفت صریح فیفا با مداخله دولت در امور داخلی فدراسیون فوتبال به نظر می‌رسد هرگونه فشاری برای کناره‌گیری مدیران دوشلغه از فدراسیون فوتبال می‌تواند فوتبال کشور را با چالش‌‌ها و موانع قانونی و حتی بین‌المللی روبه‌رو کند.

مخالفان اجرای قانون دوشغله‌‌ها معتقدند سازمان بازرسی برداشت درستی از عنوان دوشغله‌‌ها در ورزش ندارد و از آنجا که فدراسیون فوتبال انجمن ورزشی است و نه یک موسسه عمومی، قانونا نمی‌توان مانع از ادامه فعالیت مدیران دوشغله حداقل

در این فدراسیون شد.

از سوی دیگر لیست مدیران دوشغله فدراسیون فوتبال حاکی از آن است که بیش از ۸۵‌درصد مسوولان فدراسیون شامل مدیریت، روسا و اعضای کمیته‌‌های فدراسیون را دوشغله‌‌ها تشکیل می‌دهند. لیست دوشلغه‌‌های فدراسیون فوتبال به این شرح است:

۱ - علی کفاشیان - رییس فدراسیون فوتبال- رییس پیشین اعتبارات بانک مرکزی کل کشور(تحت پوشش صندوق بازنشستگی سازمان تربیت بدنی)

۲ - مهدی تاج - نایب رییس فدراسیون فوتبال- فعال در سپاه پاسداران

۳ - عزیز محمدی - رییس سازمان لیگ برتر - بازنشسته سپاه پاسداران

۴ -‌‌هادی آیت‌اللهی - عضو هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال و رییس هیات فوتبال استان فارس - تحت پوشش صندوق بازنشستگی سازمان تربیت بدنی

۵ - ناصر شفق - عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال - سردار سپاه پاسداران

۶ - عباس ترابیان - رییس کمیته فوتسال - مدیرکل فروش نفت خاورمیانه

۷ - حسین شمس - سرمربی تیم ملی فوتسال - دبیر ورزش دبیرستان

۸ - حمید سلمانیان - عضو و معاون کمیته انضباطی- مدیر کل حوزه وزارتی وزارت راه و ترابری

۹ -مجتبی شریفی - رییس کمیته انضباطی - دیوان محاسبات - مشاور قضایی رییس کل دیوان محاسبات کشور

۱۰ - جعفر رشادتی - عضو کمیته استیناف - قاضی دادگستری و رییس مرکز پاسخگویی به مردم در قوه‌قضائیه

۱۱ - علی صالحی - رییس کمیته استیناف- رییس شعبه حقوقی دادگاه عمومی تهران

۱۲ - سید رضا افتخاری - عضو کمیته استیناف - معاون بنیاد مستضعفان

۱۳ - پور عرب - عضو کمیته استیناف - معاون جذب و گزینش قضات دادگستری

۱۴ - مجید شهیدی - عضو کمیته استیناف - رییس اداری مالی دادگستری استان تهران

۱۵ -عباس روغنی - عضو کمیته انضباطی - معاون دادستان ورامین

۱۶ - امیر قطبی - عضو کمیته انضباطی - دادیار شعبه اول دادگاه عمومی و انقلاب تهران

اغلب داورانی که در فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کنند نیز به عنوان دبیر در آموزش و پرورش یا وزارتخانه‌‌های دیگر مشغول فعالیت هستند و به نوعی دوشغله محسوب می‌شوند. البته فیفا داوری را شغل نمی‌داند و یک کار حرفه‌ای

به حساب نمی‌آید.