ذوب آهن3 - ملوان0
تیم فوتبال ذوب آهن با ۳ گل از سد ملوان گذشت تا به قهرمانی در لیگ بسیار نزدیک شود. نماینده اصفهان با این برد ۶۶ امتیازی شد.

ذوب‌آهن با این نتیجه به نوزدهمین برد خود رسید و با توجه به توقف استقلال مقابل سایپا، در صورت کسب یک تساوی در بازی هفته پایانی مقابل فولاد خوزستان به مقام قهرمانی می‌رسد.


سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان در پایان این بازی گفت: هنوز قهرمان مشخص نیست و باید تا آخر برای رسیدن به قهرمانی جنگید. منصور ابراهیم‌زاده درباره‌ بازی ذوب آهن برابر ملوان گفت: حساسیت‌هایی که در بالای جدول وجود داشت، بیشترین استرس را به ما و استقلال در این هفته وارد کرده بود. این را می‌دانستیم که باید با تیمی بازی کنیم که بسیار منسجم است؛ به همین خاطر اگر نمی‌توانستیم در اوایل بازی به گل برسیم، کارمان مشکل می‌شد که خوشبختانه با عملکرد خوب بازیکنان و انجام برنامه‌هایی که از پیش تعیین کرده بودیم، موفق به گلزنی شدیم و شانس‌های گلزنی دیگری را هم به دست آوردیم و پس از گلزنی‌هایمان توانستیم بازی را کنترل کنیم. ابراهیم‌زاده درباره‌ شانس قهرمانی ذوب آهن در فاصله‌ یک هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ برتر گفت: هیچ‌چیز مشخص نیست. بازی آینده‌ ما مقابل فولاد بسیار مشکل است و همین وضعیت خطرناکی را به وجود می‌آورد. نباید به این فکر کنیم که با یک مساوی می‌توانیم قهرمان شویم؛ چرا که اگر با فکر مساوی به زمین برویم، به نتیجه‌ دلخواه‌مان نمی‌رسیم. باید در اندیشه‌ برد باشیم. سرنوشت قهرمانی دست ماست؛ اما رسیدن به قهرمانی بسیار سخت است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا از ابتدای فصل به رسیدن به قهرمانی باور داشتید، گفت: همین که توانسته‌ایم تا این هفته از مسابقات در صدر جدول باشیم، نشان دهنده‌ این است که باشگاه، بازیکنان، هواداران و کادر فنی به توانایی‌های تیم باور داشته‌اند. اتحاد، برنامه، همبستگی، از خودگذشتگی و غیرت دلایلی است که ذوب آهن را تا اینجای کار شانس نخست قهرمانی رقابت‌ها کرده است. ابراهیم‌زاده دیدار برابر فولاد را دیداری فوق‌العاده مشکل توصیف کرد و گفت: مشکل ما این است که با تیمی روبه‌رو خواهیم شد که از مربی کاربلدی استفاده می‌کند که برای تک تک لحظات بازی برنامه دارد. بنابراین برای موفقیت در این بازی باید تا آخر تلاش کنیم.
وی درباره‌ بازی استقلال برابر پیام گفت: استقلال تیم بسیار خوبی است؛ اما مشکل آنها این است که باید در هفته‌ آخر با تیمی بازی کنند که برای نیفتادن تلاش می‌کند و این کار استقلال را بسیار دشوار می‌کند. با این حال ما به آن بازی کاری نداریم و به فکر موفقیت و پیروزی در دیدار برابر فولاد هستیم.

داماش3 - برق1
داماش گیلان با وجود برتری ۳ بر یک برابر برق به دسته اول سقوط کرد. بازیکنان داماش در حالی که هواداران این تیم به جای تشویق نماینده خود، برق شیراز را تشویق می‌کردند، از بی‌انگیزگی بازیکنان تیم میهمان استفاده کرده و این تیم راشکست دهند.
نکته قابل‌توجه این بازی در دقایق پایانی رخ داد. در دقیقه 90 داور برای داماش پنالتی گرفت، اما آلوز این ضربه را از دست داد و درست دو دقیقه بعد نیز پنالتی برای برق شیراز گرفته شد و ستار زارع هم نتوانست این ضربه را گل کند. پیش از این برق به لیگ یک سقوط کرده بود.
سرمربی تیم فوتبال داماش گیلان گفت: با وجود سقوط به دسته اول به آینده این تیم خوشبین هستم. استانکو پس از پیروزی ۳ بر یک مقابل برق شیراز اظهار داشت: ما خیلی زحمت کشیدیم و توانستیم بازی را ببریم، اما زحمت ما در این بازی فایده‌ای نداشت.وی افزود: برای این تیم استراتژی بلند مدتی داریم و با برنامه سه ساله‌ای که در نظر گرفته‌ایم، می‌توانیم به آینده امیدوار باشیم.

راه‌آهن۲ - فولاد۱
راه‌آهن با مهدی تار‌تار که جایگزین یاوری شده است با نتیجه 2 بر یک فولاد خوزستان را مغلوب کرد تا استقلالی‌ها در هفته آخر خیلی هم به تیم مجید جلالی خوشبین نباشند. سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن شهرری گفت: در مدت دو روز کار فنی نمی‌توانستم انجام دهم و برد مقابل فولاد، حاصل کار محمود یاوری است. مهدی تارتار که پس از برکناری محمود یاوری، سرمربی سابق تیم راه‌آهن هدایت این تیم را برعهده گرفته است، پیرامون پیروزی راه‌آهن برابر فولاد خوزستان گفت: در ابتدا باید بگویم که تیم فولاد بسیار پرقدرت بود و با اینکه این بازی در تهران برگزار می‌شد، به خصوص در اوایل بازی ما را به شدت تحت فشار گذاشت.
تارتار گفت: پس از برکناری محمود یاوری که زحمات بسیاری برای این تیم کشید، من تنها دو روز برای کار کردن با بازیکنان فرصت داشتم که به طور طبیعی هیچ برنامه فنی نمی‌شد برای تیم در نظر گرفت و بیشتر کارها حول مسائل روحی - روانی می‌چرخید؛ لذا همان طور که پس از بازی هم گفتم این برد متعلق به یاوری است. در حال حاضر ما برای بازی پایانی لیگ بی‌انگیزه نیستیم و سعی خواهیم کرد با پیروزی در برابر پرسپولیس، جایگاه راه‌آهن را در جدول بالاتر بیاوریم.

مس۳- صبا۱
در ورزشگاه یادگار امام قم، مس کرمان با نتیجه 3 بر یک از سد صبا گذشت تا یک گام دیگر به آسیایی شدن نزدیک شود. مس با این پیروزی به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا نزدیک‌تر شد. شاگردان مظلومی با این پیروزی چند نشان زدند. نخست یکی از رقبای اصلی خود برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را از پیش رو برداشتند و به یک‌قدمی این سهمیه رسیدند و از طرفی با تحمیل شکست به تیم صبا در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم نخستین شکست خانگی این تیم را رقم زدند.


سرمربی تیم فوتبال مس کرمان پس از پایان بازی گفت: هنوز کارمان برای حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تمام نشده است و ما باید هفته آینده با شکست دادن تیم پیکان در ورزشگاه خانگی خود جشن صعود برپا کنیم.
پرویز مظلومی گفت: از شروع مسابقه برابر صبای قم به دنبال کسب سه امتیاز بودیم که به همین دلیل با یک ترکیب هجومی وارد زمین شدیم. اما روی ضربه پنالتی که کارشناسان داوری باید در مورد آن توضیح دهند عقب افتادیم که با تلاش بازیکنان توانستیم گل خورده را جبران و به گل‌های بیشتری دست یابیم.
وی ادامه داد: از بازیکنان تیمم تشکر می‌کنم. آنها با ارائه بازی جوانمردانه و قابل قبول توانستند قدرت خود را به حریف دیکته کنند تا اولین شکست تیم صبا در ورزشگاه خانگی‌اش رقم بخورد. ضمن اینکه می‌توانستیم به گل‌های بیشتری هم دست یابیم.
سرمربی تیم فوتبال مس کرمان اضافه کرد: موقعیت گل ما که در دقیقه پنج توسط فراز فاطمی از دست رفته نشان از بازی تهاجمی ما بود. ما در صورتی که فرصت کمی برای بازی مقابل صبا داشتیم، اما بازیکنان تاکتیک‌های اعلام شده را خیلی خوب در زمین پیاده کردند.
مظلومی با اشاره به مسابقات فصل جاری لیگ برتر گفت: امسال رقابت‌ها خیلی خوب بود و رقابت تیم‌ها تا هفته پایانی می‌بینیم که چقدر نزدیک است و تیم‌ها تا هفته‌های پایانی در جدول رده‌بندی نزدیک هم حرکت می‌کنند. جا دارد یک خسته نباشید به سازمان لیگ بگویم که بازی‌های خیلی خوبی را برگزار کردند. البته یک مقطعی هم به دلیل تیم ملی بازی‌ها تعطیل شد، اما روی هم رفته لیگ خوبی داشتیم.

استقلال اهواز2- پرسپولیس ۱
پرسپولیس در اهواز با نتیجه ۲ بر یک بازی را به استقلال اهواز واگذار کرد. با این نتیجه پرسپولیس شانس سوم شدن در لیگ را از دست داد و برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا باید قهرمان یکی از دو جام حذفی و فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا شود.


سرمربی تیم فوتبال پیروزی تهران گفت: به تیم استقلال به‌خاطر بازی هجومی و جنگنده‌اش و کسب سه امتیاز تبریک می‌گویم.
وینگادا، سرمربی پرتغالی تیم پرسپولیس پس از شکست تیمش در بازی هفته سی‌و‌سوم لیگ برتر در جمع خبرنگاران گفت: در مورد خیلی چیزها می‌شود راجع به این بازی صحبت کرد ولی مهم‌ترین چیز این بازی 2 گلی بود که دریافت کردیم. نیمه دوم بعد از به ثمر رسیدن گل ما، تیم استقلال اهواز فشار زیادی به تیم ما آورد و ما می‌دانستیم فضایی ‌در پشت تیم استقلال اهواز به وجود خواهد آمد و قصد داشتیم از این فضاها در ضدحملات استفاده کنیم. ابراهیم توره و محسن خلیلی نیز 2 فرصت خوب گل‌زنی داشتند، اما متاسفانه به گل نرسیدیم ولی فوتبال همین است؛ اگر نکشی کشته می‌شوی!
وینگادا درخصوص دشنام تماشاچیان به علی کریمی و تاثیر آن بر بازی کریمی، اظهار داشت: برای اینکه حرفه‌ای باشیم باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که هرچه را که می‌شنویم روی ما تاثیر نگذارد و تحت تاثیر قرار نگیریم. این‌گونه دشنام دادن تماشاچیان اولین دفعه نیست که اتفاق می‌افتد و آخرین دفعه هم نخواهد بود. باید شرایط را پذیرفت. دشنام دادن تماشاگران روی بازی علی کریمی تاثیری نداشت. هرچند که در اهواز از سوی تماشاچیان جو دوستانه‌ای ندیدم.
وی تصریح کرد: ما آن‌گونه که در جام باشگاه‌های آسیا بازی می‌کنیم در لیگ برتر بازی نکرده‌ایم؛ چرا که فکر می‌کنم در لیگ برتر به آنچه می‌خواستیم نرسیدیم. ولی من تمام بازی‌ها را باانگیزه دنبال می‌کنم و همان گونه که از پیروزی در جام باشگاه‌های آسیا خوشحال می‌شوم از پیروزی در بازی‌های لیگ برتر نیز خوشحال می‌شوم و بالعکس همانگونه که با باخت در جام باشگاه‌های آسیا ناراحت می‌شوم از باخت در لیگ برتر نیز ناراحت می‌شوم. بازیکنان ما باید توجه‌شان به تمام بازی‌ها باشد. وینگادا درخصوص ماندنش در پرسپولیس گفت: نمی‌دانم چه اتفاقی خواهد افتاد ولی من فعلا با باشگاه قرارداد دارم.
وی گفت: هیچ مدیر برنامه‌‌ای یا فردی نمی‌تواند به من دستور دهد که چه بازیکنی را به زمین بفرستم. من هرگز زیر نظر کسی بازیکن تحمیلی را قبول نمی‌کنم. اگر این اتفاق بیفتد مطمئن باشید از پرسپولیس می‌روم و هرگز نمی‌مانم. تا به امروز این اتفاق خوشبختانه رخ نداده است. وی در مورد داوری بازی خاطرنشان کرد: درباره داوری هم صحبت نمی‌کنم چرا که اشتباهات است که یک بازی را رقم می‌زند و داور هم ممکن است اشتباه کند.

پیام۱ - مقاومت۰
پیام مشهد با پیروزی یک بر صفر برابر مقاومت در شیراز به بقا در لیگ برتر امیدوار ماند. اشپیتیم آرفی مهاجم آلمانی پیام در دقیقه 88 از روی نقطه پنالتی برای این تیم گلزنی کرد. پیام با این پیروزی و با کسب 35 امتیاز جای ابومسلم را در رده چهاردهم لیگ برتر گرفت و به بقا در لیگ امیدوار شد.
سرمربی تیم فوتبال مقاومت سپاسی شیراز گفت: تیم ما برابر پیام بازی خوبی را به نمایش گذاشت که اگر از موقعیت‌ها به خوبی استفاده می‌کردیم، در این بازی شکست نمی‌خوردیم. در این بازی بازیکنان ما تمام تلاش خود را به کار بستند تا به نتیجه مطلوب برسند و حتی سه موقعیت بسیار مناسب گلزنی نیز داشتیم که به نتیجه نرسید.
غلامحسین پیروانی خاطرنشان کرد: طی 3 بازی اخیر بازیکنان مقاومت موقعیت‌های بسیار خوبی داشتند که متاسفانه از 9 موقعیت در این بازی‌ها نتوانستیم به گل دست پیدا کنیم.
پیروانی همچنین با اشاره به پنالتی که داور به سود تیم پیام گرفت، اظهار داشت: من این صحنه را ندیدم و درست یا نادرست بودن آن را به کارشناسان واگذار می‌کنم، اما در عین حال بازیکنان عقیده داشتند که خطایی در آن موقعیت رخ نداده است.
سرمربی تیم مقاومت سپاسی شیراز همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که در مورد حضور نیافتن تماشاچیان در لیگ امسال در ورزشگاه حافظیه شیراز پرسید، گفت: کارشناسان مدعی بودند که چنانچه تیم ما یا تیم برق نتایج مناسبی بگیرد، تماشاچیان نیز به حافظیه خواهند آمد، اما شاهد بودیم که در بازی با استقلال 4 گل به این تیم زدیم و در مصاف با پیروزی نیز به دو گل دست یافتیم، اما باز هم تماشاچیان به ورزشگاه‌ها نیامدند.
بارها به متولیان امر گفتم چنانچه در هر کدام از این بازی‌ها به صورت قرعه‌کشی جوایزی به تماشاچیان اهدا شود، ورزشگاه حافظیه نیز پر از تماشاچی خواهد شد، اما چنین نشد.