امید کمرنگ استقلال و صبا برای صعود

گروه ورزش - با اتمام دور رفت از مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا در گروه‌های چهارگانه A، C، E و G تیم‌های پاختاکور ازبکستان، الاتحاد عربستان، ناگویا گرامپوس ایت ژاپن و سووان سامسونگ بلووینگز کره‌جنوبی بر صدر جدول گروه‌های خود تکیه زدند. در این بین دو نماینده کشورمان صبای قم و استقلال تهران نمایشی دور از انتظار داشتند و ... با تحمل شکست در دیدارهای خود از صف مدعیان گروه‌های خود جدا شدند. استقلال تهران با قبول شکست در برابر ضعیف ترین حریف خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا خود و هوادارانش را ناامید کرد.

دیدار تیم‌های فوتبال ام صلال قطر و استقلال تهران که سه‌شنبه شب در دوحه قطر برگزار شد، با نتیجه یک بر صفر به سود تیم قطری به پایان رسید. استقلال در این دیدار همانند دو دیدار گذشته خود خوب ظاهر نشد و تیم قطری که هیچ امیدی تا قبل از این دیدار نداشت با پیروزی بر استقلال حالا مدعی شد.

در نیمه دوم درحالی که امیر قلعه‌نویی با بیرون کشیدن امیدرضا روانخواه و استفاده از فرهاد مجیدی قصد تغییر در جریان بازی استقلال را داشت، این تیم قطری بود که موفق شد در دقیقه ۶۷ توسط فیابیو سزار به گل برسد.

تلاش‌‌های استقلال برای رسیدن به گل تساوی و کسب امتیاز از این بازی بی‌نتیجه ماند تا نماینده ایران در این مسابقه بازنده شود.

با توجه به تساوی تیم‌های الجزیره و الاتحاد و باخت آبی‌پوشان تهرانی مقابل ام صلال این تیم با یک امتیاز در قعر جدول گروه خود قرار گرفت.در حال حاضر در این گروه تیم الاتحاد عربستان با ۷ امتیاز صدرنشین است و تیم ام صلال با ۶ امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد. تیم الجزیره امارات نیز با ۲ امتیاز رتبه سوم را به دست آورده است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال ایران استفاده نکردن از فرصت‌های گلزنی و اشتباهات داوری را از مهم‌ترین عوامل شکست این تیم در بازی با ام صلال قطر برشمرد.

امیر قلعه‌نویی پس از شکست یک برصفر تیمش مقابل ام صلال قطر با بیان این مطلب افزود: ما باختیم چون از فرصت‌های زیادی که داشتیم استفاده نکردیم. سرمربی استقلال پس از دومین شکست تیمش در سومین بازی از مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا گفت: من از نتیجه راضی نیستم اما از کار بچه‌ها رضایت دارم.

قلعه‌نویی بازهم پس از ناکامی تیمش از عملکرد تیم داوری انتقاد کرد و گفت: اعتقاد دارم داور با تصمیم‌هایش به ما کمکی نکرد.

سرمربی استقلال در خاتمه با نگاهی امیدوارانه به دیدارهای دور برگشت از مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا افزود: به هر حال ما هنوز شانس داریم به خصوص اینکه دو بازی در خانه خواهیم داشت. با گرفتن شش امتیاز از این دوبازی صعود می‌کنیم و به مرحله بعدی می‌رسیم.

سرمربی تیم فوتبال ام صلال نیز گفت: با این پیروزی امیدواری‌های زیادی برای صعود به مرحله بعد پیدا کردیم. ژرارد ژیلی با اشاره به بازی جدی و محکم تیم استقلال اظهار داشت: خیلی بازی سختی بود. ما بردیم؛ اما بازی خیلی مشکل بود. من فکر نمی‌کردم تیم استقلال اینقدر از لحاظ بازی فیزیکی و درگیر شونده موثر و مفید باشد.

یک خبرنگار قطری هم از او پرسید که شما فقط نتیجه را بردید چرا در نیمه دوم مدام به دفاع پرداختید؟ سرمربی تیم ام صلال نیز در پاسخ تاکید کرد: در مقابل استقلال وقتی یک گل پیش می‌افتی کار خیلی مشکلی در پیش است و ما مجبور بودیم برای پیروزی عقب‌نشینی کنیم. با این پیروزی شانس خیلی زیادی برای صعود خواهیم داشت.

استقلال تهران در آغاز دور برگشت مرحله اول رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی تهران پذیرای تیم ام‌صلال خواهد بود.

صبای ایران نیز با شکست خانگی ۲ برصفر مقابل پاختاکور ازبکستان با ۲ امتیاز در رده سوم گروه A مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا باقی ماند. با برتری ۲ بر یک الهلال عربستان مقابل الاهلی امارات، حال اختلافی ۳ امتیازی بین این تیم با صبای ایران به وجود آمده است که نماینده کشورمان را از جمع مدعیان گروه A رقابت‌ها دور می‌کند. اخراج محسن یوسفی بازیکن این تیم در اواسط نیمه اول برنامه‌های تاکتیکی فیروز کریمی را مختل کرد. فیروز کریمی پس از شکست ۲ بر صفر تیم صبا در ورزشگاه خانگی برابر پاختاکور در نشست خبری پایان مسابقه شرکت نکرد.

مربی تیم فوتبال صبای ایران با تاکید بر اینکه گل ما به پاختاکور صحیح بوده است، گفت: اخراج محسن یوسفی تمام برنامه های ما را در این دیدار به هم ریخت. نظرزاده در مورد عملکرد تیم فوتبال صبا برابر پاختاکور گفت: قبل از اخراج محسن یوسفی ما تیم برتر میدان بودیم و حتی گل برتری را به ثمر رساندیم، اما داور به اشتباه آن را آفساید اعلام کرد. وی در پایان گفت: به ما باید حق بدهید ۷۰ دقیقه بازی کردن با ۱۰ بازیکن برابر تیمی که قدرت بدنی بازیکنانش بسیار بالاست، شرایط بسیار سختی را برای تیم ما به‌وجود آورد و ما را از کسب نتیجه دلخواه دور کرد.