هورا مسعود

عکس: مسعود شجاعی بعد از به ثمر رساندن گل

گروه ورزش- شاگردان کاماچو یکشنبه شب موفق شدند تا در دیداری تماشایی با نتیجه ۴ بر ۲ از سد اتلتیکومادرید عبور کنند و خوسه آنتونیو کاماچو، مربی باتجربه اوساسونا از این بابت غرق در غرور بود. او در صحبت‌هایی در این رابطه گفت: «این پیروزی برای ما بسیار مهم بود. ما دیدارهای زیادی را در خارج از خانه برگزار کرده بودیم و این اولین پیروزی خارج از خانه ما بود و کاملا هم عادلانه رقم خورد. البته ما می‌‌توانستیم در دیدارهای دیگری نیز به پیروزی برسیم که این‌طور نشد. این بازیکنان، همان بازیکنان همیشگی هستند. من روز یکشنبه به شاگردانم گفتم که اگر می‌‌تواند اتلتیکو مقابل ما به پیروزی برسد، ما هم این توانایی را داریم. من به آنها گفتم که دوست ندارم امشب هم همان‌طور که از زمین بتیس خارج شدیم، زمین را ترک کنیم.»

مسعود شجاعی ستاره اوساسونا در زمین مسابقه بود و سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا نیز در ادامه صحبت‌هایش او را مورد تحسین قرار داد. کاماچو ادامه داد: «ما یک تیم هستیم که برخی از بازیکنان گلزنی می‌‌کنند و برخی دیگر زمینه گلزنی را فراهم می‌‌کنند. مسعود بازی استثنایی و فوق‌العاده‌ای را به نمایش گذاشت و یک بار هم برای تیم به گل رسید. ولی به عنوان مثال در دیدار مقابل اسپورتینگ، او در مواقعی در مقابل دروازه تنها بود و آن را از دست داد.» در ادامه یکی از خبرنگاران با اشاره به گل تماشایی مسعود، از کاماچو سوال کرد که اگر به جای مسعود، بازیکن صاحب نام تری مثل مسی گلی تا این حد تماشایی را به ثمر می‌‌رساند، قطعا پوشش تلویزیونی آن به مراتب بیشتر بود و کاماچو پاسخ داد: «مسعود یک بازیکن ایرانی است که در اوساسونا توپ می‌‌زند ولی مسی و بازیکنان دیگر در تیم‌های بزرگ و صاحب نامی هستند و این مهمترین نکته در اخبار ورزشی است.»

می‌توانم بهتر باشم

بازیکن ایرانی تیم فوتبال اوساسونا با اشاره به صعود این تیم به رده چهاردهم جدول رده‌بندی لالیگا گفت: از ابتدا هم پیش‌بینی می‌کردیم که تیم‌مان در لالیگا می‌ماند.

مسعود شجاعی با اشاره به دیدار اوساسونا برابر اتلتیکومادرید اضافه کرد: دیدار بسیار مهمی بود و پیروزی برابر اتلتیکو که جزو تیم‌های خوب اسپانیا به حساب می‌آید و در سطح تیم‌های بزرگ لالیگا است، نتیجه بسیار خوبی برای ما بود. با این سه امتیاز توانستیم تا رده چهاردهم جدول صعود کنیم و فکر می‌کنم با این پیروزی ماندن‌مان در لالیگا قطعی شد.

وی درباره گلزنی خود در این دیدار گفت: پشت محوطه ۱۸ قدم توپ را در اختیار گرفتم و پس از دریبل دو بازیکن شرایط خوبی برای زدن ضربه داشتم، اما صبر کردم و بازیکن شماره ۲۲ اتلتیکو که ملی‌پوش اسپانیا هم هست را دریبل کردم و پس از خروج دروازه‌بان از دروازه یکی از گل‌های اوساسونا را به ثمر رساندم.

شجاعی با ابراز رضایت از وضعیتش در اوساسونا خاطرنشان کرد: از شرایطی که به وجود آمده، بسیار راضی‌ام، اما فکر می‌کنم که می‌تواند وضعیت بهتر از این باشد. در بازی با اتلتیکو کاماچو من را خیلی آزاد گذاشته بود و گفته بود که می‌توانم با توجه به فضاهایی که در خط دفاع اتلتیکو وجود دارد، دریبل زنی کنم. فکر می‌کنم به غیر از گلی که به ثمر رساندم بازی خوبی هم انجام دادم.

وی با بیان اینکه با این پیروزی ماندن‌مان در لالیگا قطعی شد، گفت: زمانی که اوساسونا در انتهای جدول بود من و نکونام بارها گفتیم که اوساسونا در لالیگا می‌ماند، اما خیلی‌ها این صحبت‌ها را باور نداشتند. ما براساس توانایی‌های تیم‌مان صحبت می‌کردیم و وقتی توانستیم نتایج خوبی بگیریم و بازی‌های خوبی هم انجام دهیم این اطمینان در همه به وجود آمد که اوساسونا در لالیگا می‌ماند.

شجاعی درباره این مساله که رسانه‌های اسپانیایی توجه فراوانی به گلزنی‌ او در دیدار برابر اتلتیکومادرید نشان دادند، گفت: نمی‌توانم درمورد خودم صحبت کنم و این کار بسیار دشواری است. اما، امیدوارم که بتوانم به بازی‌های خوبم برای اوساسونا ادامه دهم.