«افشین قطبی» حذف شد

عضو گروه مشاوران فنی فدراسیون فوتبال گفت: یک مربی جوان و یک مربی باتجربه‌ فوتبال کشور هدایت تیم ملی را برعهده می‌گیرند. حشمت مهاجرانی پس از آخرین نشست این گروه در زمینه‌ انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: شاخصه‌های مختلفی برای انتخاب سرمربی جدید وجود داشت. از جمله قدرت مدیریتی و اینکه از نظر فنی نیز حرفی برای گفتن داشته باشد و حداقل در سطح آسیا صاحب نام باشد. وی افزود: به همین دلیل گروه مربیان موردنظر را به چهار دسته تقسیم کردیم که گروه اول مربیان جوان کشور که نتایج خوبی کسب کرده بودند، گروه دوم مربیان باتجربه، گروه سوم مربیان ایرانی خارج از کشور و گروه چهارم مربیان خارجی بودند که در نهایت کمیته‌ فنی به این جمع‌بندی رسید که تلفیقی از مربیان جوان و باتجربه می‌توانند به تیم ملی کمک کنند.

مهاجرانی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل حذف مربی خارجی این بود که هیچ مربی خارجی حاضر نمی‌شود برای سه بازی تیم ملی را هدایت کند و حداقل به قراردادی یک ساله نیاز است. ضمن آنکه روته مولر نیز در تیم ملی حضور دارد و حتما از وجود او استفاده می‌شود. همچنین نباید فراموش کرد که ما یک بازی مهم بیشتر پیش‌رو نداریم و آن هم بازی با کره شمالی است. چرا که اگر کره شمالی را شکست دهیم، تا ۷۰‌درصد مشکلات ما برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: در هر صورت گزینه‌های مختلفی مطرح بودند، اما در مجموع به این نتیجه رسیدیم که از یک مربی باتجربه و همچنین یک مربی جوان در تیم ملی استفاده کنیم تا تلفیق این دو بتواند تیم ایران را به موفقیت برساند.

وی درباره‌ حذف قطبی از میان گزینه‌های تیم ملی نیز گفت: همان‌طور که گفتم، تصمیم بر استفاده از یک مربی جوان و یک مربی باتجربه از لیگ برتر فوتبال کشور است. به همین دلیل قطبی تقریبا حذف شده است.

مهاجرانی همچنین درباره‌ گزینه‌ پیشنهادی خود نیز گفت: من تنها یک رای از شش رای را دارم و رابطه‌ بسیار خوبی با تمامی گزینه‌ها دارم. بنابراین آنچه که مهم است، رای جمعی است نه نظر من.

تاج: نزدیک شدیم

از طرفی نایب رییس فدراسیون فوتبال از قطبی، مایلی‌کهن، یاوری و ابراهیم‌زاده به عنوان گزینه‌های مربیگری تیم ملی یاد کرد. مهدی تاج تصریح کرد: در جلسه ای که شنبه شب با حضور کفاشیان، ‌مهاجرانی، محصص، یاوری، معینی، حاج رضایی و پورحیدری در فدراسیون فوتبال برگزار شد، آخرین نظرات درباره گزینه های سرمربیگری تیم ملی مطرح و بررسی شد و به انتخاب فرد مورد نظر نزدیک شدیم. وی افزود: افشین قطبی، محمد مایلی کهن، محمود یاوری و ابراهیم‌زاده اصلی‌ترین گزینه‌های کسب پست سرمربیگری تیم ملی فوتبال هستند.