باخت پرسپولیس وسقوط به رده ششم

گروه ورزش- پس از تعطیلی چند هفته‌ای، لیگ برتر فوتبال ایران این بازی‌ها عصرجمعه با بازی پرسپولیس و صبای قم، تیم‌های چهارم و سوم جدول رده‌بندی پیگیری ‌شد.

این مسابقه که از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در قم برگزار شد با نتیجه ۲ بر صفر به سود تیم صبا به پایان رسید.

در این دیدار تیم صبا با ضربه پنالتی یوسفی در دقیقه ۲۹ و در دقیقه ۳۹ با گل مهدی خیری به دو گل دست یافت.

پرسپولیس با این باخت ۴۹ امتیازی باقی ماند، اما صبا با کسب ۳ امتیاز این بازی ۴۹ امتیازی شد و در رده چهارم قرار گرفت.

پس از پایان این بازی سرمربی تیم فوتبال صبای قم ضمن تمجید از عملکرد بازیکنانش برابر تیم پرسپولیس گفت: توانستیم پیروزی ارزشمندی را در این دیدار کسب کنیم. در تعطیلات عید ۱۶ جلسه تمرین را برای آماده‌سازی تیم در نظر گرفته بودم و خدا را شکر بازی زیبایی را به نمایش گذاشتیم و توانستیم پیروزی ارزشمندی را در این دیدار کسب کنیم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف تیمش در مسابقات باقیمانده لیگ کسب سهیمه حضور در رقابت‌های سال آینده لیگ قهرمانان آسیا است، ادامه داد: پرسپولیس در این دیدار عملکرد خوبی داشت، اما وقتی آنها از موقعیت‌های خود استفاده نکردند، بازیکنان صبا با تیزهوشی توانستند دو مرتبه دروازه این تیم را باز کنند. البته در نیمه دوم خصوصا دقایق پایانی مسابقه آنها فشار زیادی را روی دروازه ما ایجاد کردند، اما تغییرات وسیع تاکتیکی که در تیم ایجاد کردیم باعث شد به خوبی این برتری را حفظ کنیم.

سرمربی تیم صبای قم در مورد صحنه پنالتی خاطرنشان کرد: انتظار دارید داور آن صحنه را پنالتی اعلام نکند یا آن اتفاق درون محوطه جریمه ما رخ داده است. فاصله ترکی با آن صحنه بسیار کم بود و به خوبی پنالتی را تشخیص داد و باید بگویم اگر ما در تعطیلات عید ۱۶ جلسه تمرین کردیم، ترکی قطعا ۲۰ جلسه تمرین داشته است، زیرا در این بازی نشان داد فوق‌العاده آماده است.

کریمی در پایان تاکید کرد: با همین شیوه برابر پاختاکور به میدان خواهیم رفت، آنها تیم قدرتمندی هستند که فعلا صدرنشین گروه ما به حساب می‌آیند، اما ما برای کسب ۳ امتیاز آن دیدار در زمین مسابقه حاضر می‌شویم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران نیز با ابراز ناراحتی از شکست تیمش برابر صبای قم گفت: موقعیت ما در لیگ نه تنها مناسب نیست، بلکه بحرانی است، اما قول می‌دهم برای دیدارهای آینده این وضعیت را بهبود ببخشم.

نلو وینگادا پس از شکست ۲ بر صفر تیمش برابر صبای قم گفت: برنده مسابقات فوتبال تیمی است که بیشتر گل بزند و صبا با توجه به دو گلی که به ثمر رساند، پیروز شد، اما از نظر موقعیت گل و درصد مالکیت توپ، ما تیم برتر میدان بودیم، ولی این مسائل برای پیروزی کافی نیست..

وی ادامه داد: در این دیدار فرصت‌های بسیار خوبی را روی دروازه صبا بوجود آوردیم، اما از آنها نتوانستیم به خوبی استفاده کنیم تا تیم میزبان با تکیه بر یک ضربه پنالتی از ما پیش افتاده و سپس روی اشتباهات بازیکنان ما به گل دوم هم دست یابد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد صحنه پنالتی گرفته شده برای صبای قم اظهار داشت: اگر این ضربه پنالتی بود به محسن ترکی تبریک می‌گویم و همچنین تاکید می‌کنم باید تمامی صحنه‌هایی که در محوطه جریمه حریفان رخ می‌دهد را پنالتی گرفت، زیرا این یک صحنه عادی بود و دقیقا همین صحنه در محوطه جریمه تیم صبا برای ما رخ داد، اما ترکی به آنها توجه نکرد. ضمن اینکه اگر این صحنه پنالتی نباشد کمیته داوران باید همانند کمیته انضباطی که بازیکنان را محروم می‌کند، داور مسابقه را محروم کند.

وی تصریح کرد: کریم باقری در یک صحنه خطا کرد و بلافاصله داور به وی کارت زرد داد، اما من فکر می‌کنم باید بازیکنان صبا در این دیدار اسلحه به دست می‌گرفتند تا داور خطای آنها را اعلام می‌کرد یا به آنها اخطار می‌داد.