کریمی: لجبازی دایی زمینش زد

علی کریمی زبان تند و تیزی دارد و انتقادات صریحش بارها باعث دردسر خود و اطرافیانش شده است. خیلی‌ها او را ناجی ایران در بازی با عربستان می‌دانستند و حتی مدیران فدراسیون وارد عمل شدند تا با آشتی‌کنان دایی و کریمی، موجبات بازگشت شماره ۸ را فراهم کنند، اما دایی روی حرفش ماند و کریمی را دعوت نکرد. حالا بعد از اخراج دایی، حرف‌های علی کریمی شنیدنی است.

علی کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اتفاقات اخیر تیم ملی و اخراج علی دایی از سرمربی‌گری این تیم گفت: هرچه که اتفاق افتاده متعلق به گذشته است. در حال حاضر باید برای آینده فوتبال فکر اساسی شود. فدراسیون فوتبال نیز باید از این اتفاقات درس بگیرد.

در حال حاضر صعود به جام جهانی به اما و اگر خورده است و تیمی که می‌توانست به راحتی به جام جهانی صعود کند در شرایط حدس و گمان قرار گرفته است، در این شرایط فدراسیون باید درست عمل کند تا افسوس‌های فوتبال بیشتر نشود.

کریمی در پاسخ به این سوال که آیا علی دایی برای بازی با عربستان با شما صحبت کرد یا خیر، خاطرنشان کرد: نه، دایی برای این بازی هیچ صحبتی با من نداشت. هر مربی حق دارد که بازیکنانش را خودش انتخاب کند. در حال حاضر نیز ممکن است هر مربی که انتخاب شود، دست به انتخاب بازیکنان متفاوت بزند و بازیکنانی که تاکنون در تیم ملی حضور داشتند را دعوت نکند. این حق هر مربی است.

از این به بعد هم اگر تیم ملی بخواهد در خدمت هستم، ولی اگر مربیان من را نخواهند برای تیم ملی دعا می‌کنم تا به جام جهانی صعود کند، چرا که این آرزوی هر ایرانی است.

علی کریمی در پاسخ به ادعای علی دایی مبنی بر موثر ظاهر نشدن علی کریمی برای تیم ملی از بازی دوستانه ایران و کرواسی تاکنون، تاکید کرد: حرف دایی را قبول دارم؛ اما، ایشان فکر می‌کنند که تنها خودشان برای تیم ملی موثر بوده‌اند. من در مصاحبه‌هایم بارها گفته‌ام که خیلی وقت‌ها برای تیم ملی بازی‌های خوبی نداشته‌ام. خودم شجاعت این را دارم که اعلام کنم همیشه خوب نبوده‌ام، اما دایی فکر می‌کند که از روزی که به تیم ملی آمد تا آخرین بازی‌اش بازی‌های موثری انجام داد و بهترین بازیکن تمام دوران تیم ملی بوده است چه من باشم و چه نباشم تیم ملی مهم است. ممکن است من یک سال یا شش ماه دیگر نتوانم برای تیم ملی بازی کنم، قطعا باید جوان‌های با استعدادی که در فوتبال ایران نیز کم نیستند، بتوانند فرصت حضور در میدان را به‌دست آورند.

کریمی در مورد افشین قطبی هم اظهار عقیده کرد: اگر یک مربی خوب باشد هیچ گاه روی زمین نمی‌ماند. قطبی از زمانی که از پرسپولیس رفته هیچ جا مشغول به کار نشده است. واقعا نمی‌دانم که چرا این اتفاق در مورد او افتاده است. شاید او منتظر حضور در تیم ملی ایران بوده است! اگر می‌خواهیم مربی ایرانی انتخاب کنیم همان بهتر بود که با علی دایی ادامه می‌دادیم.

کریمی با انتقاد از سیاست جذب مربی داخلی فدراسیون فوتبال عنوان کرد: اگر مربی جدید ایرانی باشد، باید پنج، شش تغییر در تیم ملی بدهد، چرا که همیشه مربی جدید سیستم مربی گذشته را با همان بازیکنان ادامه می‌دهد. به نظر من اگر مربی ایرانی انتخاب شود، باید پیش از هر چیزی به دنبال این باشد که ثابت کند مربی قبلی اشتباه کرده است. فکر می‌کنم با این روند به جایی نمی‌رسیم. باید مربی خارجی با قرارداد دو، سه ساله در فوتبال ایران حضور داشته باشد تا حداقل تیم ملی در سه بازی آینده بتواند با اطمینان بیشتری بازی کند یا حداقل در رقابت‌های پلی‌آف به جام جهانی صعود کند.

کریمی در پاسخ به این سوال که چه عواملی باعث برکناری علی دایی شد، گفت: هر کسی نقطه ضعفی دارد. من هم در بازیگری ضعف‌هایی دارم. آقای‌دایی هر چند برای تیم ملی زحمت کشید، اما فکر می‌کنم لجبازی بیش از اندازه بیشترین آسیب را به او زد. غرور و لجبازی دایی بیش از اندازه بود. فکر می‌کنم هیچ‌کس به اندازه خود دایی باعث ایجاد این شرایط نشد و او خودش بیشتر از همه به خودش آسیب زد.