گروه ورزش- رییس فدراسیون والیبال به برخی از ابهامات موجود در مسیر معرفی تیم قهرمان مسابقات لیگ برتر والیبال و تصمیم‌گیری در مورد پرونده باشگاه پتروشیمی بندرامام و یوتسا سوتکوویچ، سرمربی جدا شده این تیم پاسخ داد. محمدرضا داورزنی درمورد چگونگی معرفی تیم قهرمان لیگ برتر امسال گفت: از آنجایی که عدم انجام بازی پادیسان بیش از هر تیمی موقعیت تیم‌های پیکان و سایپا را تحت تاثیر قرار داده است، اجازه نخواهیم داد نتیجه این موضوع خللی در معرفی تیم قهرمان وارد کرده و باعث بروز بی‌عدالتی احتمالی شود.

وی در مورد راهکارهای حل این موضوع تصریح کرد: به نظر می‌رسد قبل از اجرای طرح پیشنهادی انجام دیدارهای دو تیم در مرحله‌ پایانی به صورت پلی‌آف، راه‌حل‌های ساده‌تری وجود داشته باشد، اما قصد داریم تمامی این راه‌ها را طی برگزاری جلسه‌ای با طرفین مطرح و بهترین تصمیم را در این مورد اتخاذ کنیم.

رییس فدراسیون والیبال همچنین با اشاره به رسیدگی به پرونده اختلاف مالی سوتکوویچ، سرمربی سابق تیم پتروشیمی بندرامام با باشگاه یاد شده، اظهار کرد: وظیفه‌ ما رسیدگی توام به حق و حقوق مربیان و باشگاه‌ها است و فرقی نمی‌کند که طرف دعوا سوتکوویچ باشد یا هر مربی دیگری. به هر حال این یک مورد انضباطی است و باید در چارچوب و مسیر طبیعی طی شود. نظر ما در این مورد قبلا اعلام شده است و آن اجرای تعهداتی است که باشگاه پتروشیمی آن را تقبل کرده است.وی در مورد عدم وجود مفادی که در قراردادهای تنظیم شده از سوی سازمان لیگ به حقوق باشگاه‌ها در فسخ قرارداد با مربیان خود اشاره نشده است، متذکر شد: البته اختلاف سلیقه‌هایی در این زمینه وجود دارد، اما آیین‌نامه تدوین شده به خوبی به سوالات پاسخ داده است. در مورد قراردادهای آماده شده‌ سازمان لیگ هم اضافه می‌کنم اگر مفاد آن مورد قبول نبوده است پس چگونه به امضای طرفین رسیده است؟ بنابراین دو طرف موظف به اجرای کامل آن مفاد هستند و این موضوعی نیست که هر یک از طرفین دعوا بخواهند به زور برخلاف آن عمل کنند. داورزنی در ادامه از برقراری ارتباط با معدنی، سرمربی تیم ملی والیبال که به روسیه سفر کرده است، خبر داد و خاطرنشان کرد: البته در مورد جزئیات این سفر شخص معدنی پس از بازگشت از روسیه توضیح خواهد داد، اما اطلاعات رسیده اولیه حکایت از آن دارد که وی در طول روزهای اخیر علاوه بر شرکت در تمرینات تیم باشگاهی «ایسکرا» از مسابقات لیگ والیبال روسیه نیز دیدن کرده است و تا اینجا سفر موفقیت‌آمیزی داشته است و توانسته تا ماموریت‌های محول شده را به سرانجام برساند.