عنایت:  مدیران باشگاه‌ها در حوزه‌های تخصصی دخالت نکنند

خبرگزاری مهر- رییس کمیته داوران با انتقاد از اظهار نظر برخی مدیران باشگاه‌ها در کار قضاوت تاکید کرد: شان و جایگاه مدیران باشگاه‌ها بالاتر از این است که در حوزه‌های تخصصی اظهار نظر کنند.

مسعود عنایت، رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در پاسخ به اظهارات واعظ آشتیانی مدیرعامل باشگاه استقلال با بیان این مطلب افزود: داوری یک امر کاملا تخصصی است و از مدیران باشگاه‌ها انتظار می‌رود در روزهای حساس و پرتنش لیگ با برخی اظهارنظرهای احساسی به حاشیه‌ها دامن نزنند و اجازه بدهند مربیان تیم‌ها در مورد مسائل داوری اظهار نظر کنند. عنایت با بیان اینکه وظیفه مدیرعامل سیاستگذاری و هدایت یک مجموعه در جهت هدفی مشخص و متعالی است، تصریح کرد: نباید مدیران باشگاه‌ها با اظهارنظر در اینگونه مسائل شان خود را پایین بیاورند و به مسائل حاشیه‌ای فوتبال دامن بزنند.

رییس کمیته داوران در مورد صحنه‌ای در دیدار پیکان - استقلال که مسوولان و کادر فنی تیم استقلال اعتقاد به ضربه پنالتی دارند، اظهار کرد: بنده به دلیل همزمانی این مسابقه با جلسه کمیته داوران این صحنه را ندیدم، اما اعتقاد دارم با اینگونه اظهارنظرها نباید جو داوری فوتبال کشور را متشنج کرد و در روزهای پایانی لیگ استرس و فشار روانی مضاعفی را به داوران وارد آورد.

وی با بیان انتقاد از عملکرد امیرعابدینی مدیرعامل باشگاه داماش در دیدار با ابومسلم اظهار داشت: ایشان که سابقه زیادی در مدیریت ورزش دارند در این بازی با رفتاری زننده وارد زمین مسابقه شده و با الفاظ نامناسب داور را خطاب قرار داده‌اند که به درستی از سوی داور از زمین مسابقه اخراج شده‌اند. آیا چنین حرکتی واقعا در شان مدیرعامل یک باشگاه است؟ تابه‌حال در کدامیک از تیم‌های اروپایی شاهد چنین رفتاری از سوی مدیرعامل یک باشگاه بوده‌اید؟

رییس کمیته داوران اظهار کرد: متاسفانه فرهنگ تبعیت از تصمیم داور در فوتبال ما نهادینه نشده و تا زمانی که این فرهنگ در بین مجریان و اهالی فوتبال جاری و ساری نشود، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم داوران ما با امنیت خاطر و آرامش لازم در میدان مسابقه حاضر و به قضاوت بپردازند.

وی در مورد طرح برخی شایعات پیرامون اینکه فدراسیون فوتبال می‌خواهد تیم دیگری جز استقلال قهرمان لیگ برتر شود اظهار کرد: در دوره‌های گذشته لیگ نیز چنین مسائلی مطرح می‌شد که اساسا نمی‌تواند پایه و اساس درستی داشته باشد. ضمن اینکه اعتقاد دارم داوران ما پاک‌ترین و با شرافت‌ترین انسان‌ها هستند که حاضر نخواهند شد به خاطر دنیا آخرت‌شان را فدا کنند.