عابدینی: اینگونه خصوصی‌سازی ورزش، نابودسازی است

گروه ورزش- «متاسفانه تاکنون مسوولان استان گیلان کوچکترین کمکی به باشگاه داماش نکرده‌اند و حتی زمین سردار جنگل را که در اختیار ما قرار دادند، پول فروش بلیت دیدارها را به جای اجاره زمین از تیم ما می‌گیرند.»

امیرعابدینی، مدیرعامل داماش گیلان گفت: دولت تاکنون هیچ کمکی، حتی یک ریال به باشگاه نکرده است و حتی موقعی که ما پگاه را از دولت گرفتیم، مسوولان استانی خودشان دوست داشتند به ما کمک کنند وگرنه هیچ جای قانون کشورمان نیامده است که دولت باید به بخش خصوصی کمک کند.

وی در مورد نوع فعالیت باشگاه داماش ایرانیان خاطر نشان ساخت: داماش یک بنگاه اقتصادی بزرگ است که در بخش صنعت و معدن مشغول به فعالیت است و فعالیت عمرانی زیادی تاکنون انجام داده است. از آنجایی که در قانون با صراحت آمده است که یک درصد از هزینه‌هایی که انجام می‌دهیم باید در بخش ورزش باشد ما هم این موضوع را پذیرفته‌ایم و نه تنها در ورزش بلکه در کارهای فرهنگی و اجتماعی نیز این کار را انجام می‌دهیم .

عابدینی اظهار کرد: باشگاه داماش برای هر کدام از تیم‌های خود بودجه تفکیک شده‌ای در نظر گرفته است. این باشگاه برای تیم والیبال خود که در سوپرلیگ حضور دارد ۶۰۰میلیون تومان، برای تیم فوتبال داماش تهران ۴۰۰میلیون تومان، برای داماش دورود که در لیگ یک قرار دارد ۲/۱میلیارد تومان و برای تیم داماش گیلان که در لیگ برتر حضور دارد حدود ۳میلیارد خرج کردند. البته از این پول دو میلیارد و دویست میلیون تومان برای خرید و حقوق بازیکنان، ۶۰۰میلیون تومان برای کادر فنی و ۵۰۰میلیون نیز برای هزینه‌های جاری مثل پول بلیت هواپیما، هزینه هتل و لباس و کفش بازیکنان است.

وی در پایان اذعان داشت: تاکنون هیچ درآمدزایی از باشگاهداری و حضور در لیگ برتر فوتبال کشور نداشته‌ایم، ولی امیدوارم در ادامه بتوانیم این روند را تغییر داده و به سمت درآمدزایی حرکت کنیم.