قطار لیگ سریع‌السیر می‌تازد

گروه ورزش- هنوز ۷۲ ساعت از اتمام هفته بیست و هفتم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور نگذشته است که تیم‌های حاضر در این مسابقات به استقبال هفته بیست و هشتم خواهند رفت.

قطار لیگ سریع‌السیر و بی‌وقفه پیش می‌تازد. تیم‌ها هنوز عرق‌شان از دیدارهای هفته بیست و هفتم خشک نشده باید برای هفته بیست و هشتم آماده شوند. به اصطلاح اروپایی‌ها هفته انگلیسی فوتبال ایران امروز با رویارویی برق شیراز و پرسپولیس وارد ایستگاه بیست و هشتم می‌شود.

پرسپولیس و برق شیراز هر دو هدفی مشترک دارند. پرسپولیس برای رسیدن به صدر جدول به پیروزی در هفت بازی آینده می‌اندیشد و برق شیراز نیز برای جدا شدن از صف قعرنشینان هدفی همسو با سرخپوشان دارد. شباهت دیگر پرسپولیس و برق شیراز در کادر فنی دو تیم است. هر دو تیم را مربیانی هدایت می‌کنند که در ابتدای فصل با این دو تیم نبودند و عمر حضورشان در جمع سرخپوشان و نارنجی‌پوشان کوتاه است.

اما تفاوت این دو تیم . پرسپولیس با ۴۷ امتیاز تیم سوم جدول رده بندی است و برق شیراز با ۲۲ امتیاز تیم شانزدهم جدول (سوم از انتهای جدول). پرسپولیس دوران گذار از بحران را پشت سر می‌گذارد، اما برق شیراز گرفتار در بحران است. پرسپولیس کم کم به ثبات مدیریتی می‌رسد. اما اعضای هیات مدیره باشگاه برق چندی روزی است که استعفا داده‌اند و...

فرشاد پیوس که سال‌ها با پرسپولیس به میدان رفت و در بین هواداران این تیم به فرشاد آقای گل مشهور است امروز برابر تیم اصلی‌اش قرار می‌گیرد. او که هنوز با برق به پیروزی نرسیده است، کار سختی برابر سرخپوشان خواهد داشت.

وجه تمایز این دو تیم کم نیست، اما نمی‌تواند دلیلی برای از پیش بازنده بودن برق باشد. برق نیاز به این پیروزی دارد و با الهام گرفتن از درخشش رقیب همشهری خود در بازی برابر استقلال می‌خواهد شگفتی‌ساز شود، شگفتی که شاید نقطه پایانی باشد برای تیمی که از هفته دهم لیگ برتر دیگر نبرده است.

یک لشگر مصدوم در دو سوی میدان

دو تیم برق و پرسپولیس در حالی مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند که تعدادی از بازیکنان خود را به علت مصدومیت به همراه نخواهند داشت. پرسپولیسی‌ها قطعا از همراهی ایوان پتروویچ و احتمالا مازیار زارع محروم خواهند بود. علاوه بر این دو بازیکن نبی‌الله باقری‌ها و علی کریمی نیز با آسیب دیدگی دست به گریبان بوده و احتمال دارد دراین بازی غایب باشند. در اردوی برق شیراز نیز مهدی شیری، ستار زارع، فرهاد محمدی و مهدی علمداری به علت آسیب دیدگی غایب خواهند بود.

برنامه هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر به این شرح است:شنبه - ۳/۱۲/۸۷

* برق شیراز - پرسپولیس تهران، ساعت ۱۵، ورزشگاه حافظیه شیراز «داور: البرز حاجی‌پور یکشنبه - ۴/۱۲/۸۷

* ابومسلم مشهد - پیام مشهد، ساعت ۱۵، ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد* صبای قم - راه‌آهن شهرری، ساعت ۱۵، ورزشگاه یادگار امام قم* ملوان بندرانزلی - استقلال اهواز، ساعت ۱۵، ورزشگاه تختی انزلی* فولاد خوزستان - داماش گیلان، ساعت ۱۵، ورزشگاه تختی اهواز* پیکان قزوین - فولاد مبارکه سپاهان، ساعت ۱۵، ورزشگاه شهید رجایی قزوین* ذوب‌آهن اصفهان - مقاومت سپاسی شیراز، ساعت ۱۵، ورزشگاه ذوب‌آهن فولاد شهر* سایپا کرج - مس کرمان، ساعت ۱۵، ورزشگاه انقلاب کرج

* استقلال تهران - پاس همدان، ساعت ۱۶، ورزشگاه آزادی تهران، داور: علیرضا فغانی