استعفای هیات‌مدیره برق شیراز به دلیل نتایج ضعیف

گروه ورزش- نهمین باخت پیاپی برق شیراز در حالی در شهر اصفهان مقابل سپاهان رقم خورد که مسوولان رده بالای برق این بازی را آخرین فرصت برای فلاح، تعیین کرده بودند، اما باخت یک بر صفر برابر سپاهان باعث شد تا هیات‌مدیره این باشگاه همگی استعفا دهند و فلاح تنها نباشد. ۵ عضو هیات‌مدیره این باشگاه از سمت خود استعفا کرده و متن استعفای خود را در اختیار مشفقیان رییس مجمع باشگاه برق شیراز قرار دادند از سوی دیگر در حالی که ماه‌ها است برق شیراز سخت با سقوط جدال می‌کند. مدیرکل تربیت‌بدنی استان فارس به تازگی متوجه اوضاع به هم ریخته این باشگاه شده است و برای حمایت از آنها اعلام آمادگی کرده.

رشید خدابخشی خبر داده برای حمایت این تیم حاضر است به بازیکنان پاداش نیز پرداخت کند. خدابخشی در جلسه‌ای که اعضای هیات‌مدیره برق قبل از استعفا نیز حضور داشتند و با گلایه از مدیران این باشگاه که چرا وی را از وجود بحران مطلع نکردند، گفت: حاضر است هر کمکی به این باشگاه بحران زده بکند.

خدابخشی در این‌باره به اعضای هیات‌مدیره گفت: تنها ارتباطی که به طریق مختلف طی این مدت صورت گرفته درخواست مالی بوده و هیچ‌کس نگفته بیاییم جلسه بگذاریم که چه کاری انجام دهیم. ضمن اینکه همه مشکلات را نمی‌توان با پول حل کرد و با این رویکرد که این تیم متعلق به مردم فارس است، هر چقدر قوی ظاهر شود افتخارش برای همه است. هر کاری از دستمان برآید انجام می‌دهیم. زمانی که مراجعه نمی‌کنند به این نتیجه رسیدیم که شاید بحران ندارید و اگر تیم برق سقوط کند، مردم ما را مسوول می‌دانند، در حالی که این گونه نیست. چون تصمیم‌گیرنده‌‌ ما نیستیم، نمی‌توانیم دخالت کنیم و مردم باید بدانند مسوول برد یا باخت چه کسی است. اما پس از صحبت‌های مدیرکل تربیت بدنی استان فارس، مسوولان برق شیراز دلایل اصلی ناکامی برق را مشکلات مالی، فشردگی بازی‌ها و کمبود بازیکن کارآمد و مسایل فنی عنوان کردند.

اما پس از این جلسه باز هم به دلیل باختی دیگر که نصیب برق شیراز در مقابل سپاهان شد، اعضای هیات‌مدیره برق تصمیم بر استعفا گرفتند. رییس هیات‌مدیره برق در مورد استعفای دسته جمعی اعضای هیات‌مدیره می‌گوید: «این استعفا به معنای این نیست که بابت نتایج کسب شده در این فصل از خود سلب مسوولیت کنیم. قطعا این مجموعه باید پاسخگوی نتایج این فصل باشد و ما نیز پاسخگو خواهیم بود. ما می‌خواهیم، با این باخت تغییر و تحول در تیم ایجاد شود.

باشگاه برق شیراز در این فصل با بودجه یک میلیارد و هفتصد میلیون تومانی تیم خودش را بسته و در طول فصل نیز ۷۰۰میلیون تومان از منابع مختلف دریافت کرده است. باشگاه برق که اوایل فصل با مربیگری فرهاد عباسی نتایج بسیار خوبی کسب کرده بود و حتی در صدر جدول لیگ برتر قرار گرفته بود، بعد از هفته نهم دچار مشکلات زیادی شد و به مکان‌های پایین جدول سقوط کرد. مسوولان این تیم برای نجات این تیم فرشاد پیوس را جایگزین فرهاد عباسی کردند، اما این مربی نیز تاثیری در روند این تیم نداشت و چهار باخت پیاپی باعث شد این تیم از کاندیداهای سقوط باشد.