کیومرث هاشمی *

از دیدگاه مردم نتایج تیم‌های ملی به‌ویژه تیم ملی فوتبال معیار قضاوت در مورد عملکرد فدراسیون فوتبال محسوب می‌شود و در این خصوص صعود به جام جهانی شاخص موفقیت فوتبال است.

با توجه به علاقمندی و طیف وسیع طرفداران فوتبال در کشور نتایج تیم‌های ملی همواره با حساسیت و علاقمندی خاصی مورد توجه مردم و رسانه‌های گروهی قرار دارد و معمولا موفقیت تیم‌های ملی فوتبال با صعود به جام جهانی سنجیده می‌شود. در راس تمامی تیم‌های ملی، تیم ملی فوتبال بزرگسالان قرار دارد که از منظر مردم صعود به جام جهانی معیار و شاخص قضاوت در مورد موفقیت فدراسیون محسوب می‌شود که انتظار عمومی این است تا تیم ملی برای چهارمین بار در این رویداد مهم و جهانی حاضر باشد.

فوتبال ایران به لحاظ پشتوانه غنی تماشاگر، استعداد و قابلیت‌های فنی باید بتواند برای چهارمین بار به مسابقات جهانی راه یابد و سازمان تربیت‌بدنی تاکنون همه‌گونه حمایت و پشتیبانی را در این راه از فدراسیون و تیم ملی انجام داده و امیدواریم مسوولان فدراسیون فوتبال با برنامه‌ریزی بهتر و استفاده از تمامی ظرفیت‌های فوتبال کشور بتوانند انتظارات علاقمندان فوتبال را برآورده کنند.

با توجه به انتظار ۳۶ ساله علاقمندان فوتبال، صعود تیم امید به بازی‌های المپیک نیز کمتر از صعود به جام جهانی نیست و انتظار می‌رود فدراسیون فوتبال با زمان مناسبی که در اختیار دارد، بتواند با سازماندهی یک تیم منسجم و قدرتمند شرایط صعود تیم امید به المپیک را فراهم کند.

امیدوارم این دو مجموعه با درک حساسیت شرایط تیم امید و تاثیری که صعود این تیم به المپیک در فوتبال کشور ایجاد خواهد کرد، برنامه کاملی را در این زمینه تنظیم و اجرایی کنند و با بهره‌گیری از تجربیات دوره‌های گذشته زمینه صعود مقتدرانه تیم امید را به المپیک فراهم کنند.

سازماندهی تیم‌های ملی در رده‌های مختلف بخش دیگری از فعالیت‌های فدراسیون بوده که تاکنون با صعود تیم فوتبال نوجوانان و فوتسال به جام جهانی همراه شده و بسیار امیدواریم تا تیم ملی فوتبال کشورمان با کسب نتایج موفق در بازی‌های دور برگشت صعود افتخارآمیزی به جام جهانی داشته باشد.

* معاون سازمان تربیت‌بدنی و رییس مرکز توسعه ورزش قهرمانی