نوشاد ستاره جدید ورزش ایران

پویان امیری

با درخشش نوشاد عالمیان به نظر می‌رسد ورزش پینگ‌پنگ در ایران به روزهایی نزدیک می‌شود که تا کنون در این رشته سابقه نداشته است و آن صاحب یک ستاره شدن است.

عالمیان بعد از کسب مقام پنجم مسابقات قهرمانی جوانان جهان که با اظهار شگفتی کارشناسان و فدراسیون جهانی این رشته همراه بود، در امر تورنمنت بین‌المللی بحرین و قطر نیز به دو عنوان ارزشمند قهرمانی و نایب قهرمانی رسید تا همگان از ظهور یک ستاره در این رشته برای کشورمان خبر دهند. نوشاد که تنها ۱۷ سال سن دارد، تاکنون عناوین مختلفی در مسابقات کسب کرده است، او که اهل شهر بابل است، پینگ‌پنگ را زیرنظر پدر و عمویش شروع کرد (که هر دو از قهرمانان این رشته هستند) و توانست در ۱۵ سالگی به تیم ملی راه پیدا کند و از آن زمان تا کنون هم در رده سنی خود عضو تیم ملی بوده و هم در رده بزرگسالان. نوشاد که پیش از مسابقات قهرمانی جهان، در رنکینگ جوانان فدراسیون جهانی رده بیست و ششم را به خود اختصاص داده بود، حالا تا رده نهم این رنکینگ بالا آمده است. او در مورد مسابقات پدر و تور دوحه و بحرین می‌گوید: «این مسابقات از جمله مسابقات آزاد جهانی است که هر ساله برگزار می‌شود با این تفاوت که در این دوره قهرمانان کره جنوبی و سنگاپور و اروپا نیز برای کسب مقام و افزایش رنکینگ در آن حضور داشتند در مجموع مسابقات از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار بود».

عالمیان قرار است به همراه تیم بزرگسالان به مسابقات جهانی یوکوهاما اعزام شود، اتفاقی که برای بسیاری جایگاه ویژه است، وی در این باره می‌گوید: «بسیار خوشحالم که فدراسیون این فرصت را به من داد تا در مسابقات جهانی بزرگسالان شرکت کنم، این مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار است و من تصمیم دارم تمام توان خود را به کارگیرم تا یک یا دو پیروزی در این مسابقات برای ایران و خودم به ارمغان بیاورم». عالمیان در تیم تجار کیش در لیگ پینگ پنگ بازی می‌کند و با قراردادی ۵۰میلیون تومانی به این تیم پیوسته است، این تیم با وجود عالمیان تمام حریفان را پشت سرگذاشته و شانس اول قهرمانی در این فصل است.

درخشش عالمیان باعث شد، مجید احتشام‌زاده از قهرمانان سابق این رشته از او به عنوان ستاره آینده پینگ‌پنگ ایران نام ببرد و نحوه بازی او را به گونه‌ای ارزیابی کرده است که می‌تواند حتی بازیکنان شرق آسیا را نیز شکست دهد.

او معتقد است با توجه به قدرت بدنی فوق‌العاده نوشاد می‌تواند از پس هر حریفی بربیاید.

رییس فدراسیون بین‌المللی تنیس روی میز آدام شارار نیز در مورد درخشش عالمیان لب به ستایش گشوده است و درباره او می‌گوید: «من واقعا تحت تاثیر عملکرد عالمیان قرار گرفته‌ام. صادقانه باید بگویم برای اولین بار که این بازیکن ۱۷ ساله را در رقابت‌های جهانی جوانان دیدم، پتانسیل فراوان او من را تحت تاثیر قرار داد». آدام شارار در ادامه با ستایش عالمیان می‌گوید: «به عقیده من اکنون زمانی است که باید شاهد جهش بزرگ عالمیان به رقابت‌های بزرگسالان باشیم. البته این امر مستلزم صرف تمرینات بسیار و رقابت در بالاترین سطوح است».

درخشش عالمیان وقتی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد که بدانیم او در مسابقات بحرین عمر عصار قهرمان آفریقا و نیز هفدهم رنکینگ جهانی را شکست داده است و در دو هفته دو مقام با ارزش به دست آورده است.