رضازاده: «سعید» باید هم باسواد باشد و هم قهرمان

پدر و مربی «سعید علی‌حسینی» بهترین وزنه‌بردار ایران در سال ۸۷ گفت: تنها علتی که سعید به اردوی ازبکستان نرفت، تحصیلش بود و هیچ علت دیگری نداشت.

عزیز علی حسینی، قهرمان اسبق وزنه‌برداری آسیا و مربی سعید علی حسینی، قهرمان فوق سنگین ایران و آسیا اظهار کرد: در روزهای اخیر برخی گفته‌اند که ما اردو را تحریم کرده‌ایم و سعید نمی‌خواهد اردو برود یا سخنانی از این دست که من همه آنها را تکذیب می‌کنم. تنها مشکل ما، ادامه تحصیل سعید بود که در این روزها ما را با مشکل مواجه کرده است.

وی در رابطه با مشکل‌های به‌وجود آمده خاطرنشان کرد: سعید از سال سوم راهنمایی در اردوی تیم‌های ملی بوده و نتوانسته تحصیلاتش را به اتمام برساند. در این دو سال که سعید محروم بود، سعی کردیم عقب افتادگی‌های تحصیلی او را جبران کنیم. به طوری که تاکنون او همه واحدهای سال سوم دبیرستان را به جز سه درس، پاس کرده است. این سه درس هم برای او بسیار مشکل است. برای همین برایش معلم خصوصی گرفته‌ام تا بتواند در امتحان‌های خرداد ماه آینده در این درس‌ها موفق شود و دیپلم بگیرد. این تنها علتی بود که سعید در این روزها به اردو نرفت. او هر روز درس می‌خواند و پس از آن از ساعت شش شب به بعد با هم تمرین می‌کنیم.

علی حسینی ادامه داد: من یک پدر هستم و موفقیت فرزندم را می‌خواهم. به عقیده من ورزشکار بی‌سواد فایده‌ای ندارد. سعید پس از ورزش هم باید به فکر ادامه زندگی باشد و بدون تحصیلات نمی‌تواند موفق باشد. از طرفی دیگر طبق برنامه‌ریزی‌هایی که کرده‌ایم، نمی‌گذارم از تمرین‌هایش عقب بیفتد. این مساله را در روز ۲۶ بهمن ماه که آخرین مرحله لیگ وزنه‌برداری است، خواهیم دید. او در این رقابت‌ها خوب وزنه می‌زند. پدر سعید علی حسینی یادآور شد: این روند تا خردادماه ادامه دارد و پس از آن او در اختیار تیم ملی است. این را هم طی نامه‌ای به فدراسیون اعلام کرده‌ام و می‌خواهم در این مورد هم با مسوولان مذاکرات دیگری داشته باشم.

وی ادامه داد: ما دنبال بهانه‌گیری یا فرار از اردو نیستیم. از مسوولان فدراسیون وزنه‌برداری هم گلایه دارم که چرا حداقل این مسایل را خودشان از من نمی‌پرسند. این‌گونه برداشت‌های حاشیه‌ای هم به‌وجود نمی‌آید.

مربی سعید علی حسینی با تاکید بر وضعیت خوب این ستاره وزنه‌برداری کشورمان تصریح کرد: ما در اردبیل که تمرین می‌کنیم، هیچ مشکلی نداریم و امیدوارم این چهار ماه را به من فرصت دهند تا سعید اینجا تمرین کند و به تحصیلش هم برسد. وی در مورد شایعه‌های نرفتن سعید به رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: نه، این طور نیست. من چنین چیزی نگفته‌ام. ما کاری به این مسائل نداریم. من فقط سعید را تمرین می‌دهم تا در رقابت‌ها موفق شود. او باید هم باسواد باشد و هم قهرمان. این تنها مساله‌ای است که من می‌خواهم. من به دنبال رضای خدا در کارهایم هستم. از مسوولان تیم ملی هم می‌خواهم که ما را حمایت کنند. ما باید هماهنگی با هم داشته باشیم و به دنبال تداخل در امور تیم ملی نیستیم.