گروه ورزش - او نیامده شروع به رجزخوانی کرده و می‌خواهد در همین اولین بازی برای خود هوادار بتراشد... «من در جامی که شما می‌گویید قهرمان شدم. این مهم است و نمی‌توان تاریخ را تغییر داد».

این جمله‌ای بود که وینگادا درباره جام ملت‌های آسیا در سال ۹۶ در برنامه دیشب ۹۰ در گفت‌وگویی کوتاه با عادل فردوسی پور به زبان آورد.

سرمربی تازه پرسپولیس که مشخص است شیوه‌های مدرن بازی روانی را به خوبی می‌شناسد، در همان گفت‌وگو اعلام کرد که برای من همه بازی‌های پیش رو مهم است و حالا فقط به داربی فکر می‌کنم.

وینگادا که تا پیش از این گفته می‌شد باید با پیروانی کار کند، همراه با خود یک مربی به تهران آورده و دوشنبه شب هم به استقبال یکی دیگر از دوستانش در فرودگاه رفت تا از این به بعد او را به عنوان مربی بدنساز تیم در کنار خود داشته باشد.

با این اوصاف و صحبت‌هایی که وینگادا در برنامه دیشب ۹۰ انجام داد، باید پیروانی را در آینده‌ای نزدیک محو شده بدانیم. سرمربی پرتغالی شاید برای داربی از پیروانی مشاوره بگیرد اما آرام آرام نقش او را در تیم کمرنگ و کمرنگتر خواهد کرد تا تیم فنی او اختیاردار امور پرسپولیس باشند. این ادعا را البته عباس انصاری‌فر مدیر باشگاه که نقشی غیر قابل انکار در استخدام این مربی داشت، رد می‌کند: «ما در ابتدای مذاکراتمان با این مربی به او گوشزد کرده‌ایم که حفظ جایگاه پیروانی برای ما اهمیت فراوانی دارد. خود وینگادا می‌داند که حفظ اعتبار پیروانی برای ما تا چه اندازه مهم است. پیروانی درکنار وینگادا قرار خواهد داشت و البته وینگادا هم با او مشاوره خواهد کرد».

با این حال به نظر نمی‌رسد وینگادا تا انتها به این اصول تعریف شده باشگاه پایبند باشد. او که قرار است سرمربی پرسپولیس در داربی باشد، تیمی را تحویل گرفته که پیروانی در این مدت با همه وجود حفظش کرده و نخواسته حاشیه‌ای به بدنه‌اش وارد شود.

او در پاسخ به پرسش فردوسی‌پور که مدام می‌خواست بداند پیروانی دستیار اول است یا نه، با زیرکی گفت: «برای من این مهم است که تیم فنی کارش را خوب انجام دهد. دیگر زیاد اهمیت ندارد که کدام فرد دستیار اول است و کدام یک، نفر دوم. من باید تعیین کنم که تیم چکار کند و خوب می‌دانم چطور باید این هماهنگی را ایجاد کنم».

در این شرایط نقش کلیدی پیروانی به عنوان کسی که همیشه سعی کرده خودش و تیم را از حاشیه دور نگه دارد، کاملا مشخص می‌شود. او در این شرایط هم سعی کرده سکوت اختیار کند تا نشان دهد حرف‌هایی که درباره عشقش به این تیم می‌زده، چندان هم دور از واقعیت نیست. او در این شرایط حاضر نیست حتی یک کلمه هم درباره خودش حرف بزند. شاید فردای داربی زمان مناسبی برای گفت‌وگو با این مربی باشد.