گروه ورزش - هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال در روزهای پنج‌شنبه و جمعه این هفته پیگیری می‌شود.

پس از انجام بازی تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی در روز چهارشنبه، دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ برتر از روز پنج‌شنبه آغاز می‌شود و این در حالی است که دیدارهای این هفته تحت‌تاثیر داربی تهران قرار دارد. ضمن آنکه داربی اهواز و شیراز نیز روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود.

پنج‌شنبه، ۲۴ بهمن، ساعت ۱۵

برق شیراز - مقاومت شهید سپاسی شیراز، ورزشگاه حافظیه شیراز

داربی شیراز این بار برای برق بسیار اهمیت دارد، این تیم با سقوط به دسته پایین‌تر فاصله زیادی ندارد و باید سه امتیاز داربی را به دست آورد. هر چند که هفته گذشته شایعه احتمال تبانی میان دو تیم شیرازی برای ماندن تیم برق در لیگ برتر به زبان‌ها افتاد، اما واکنش شدید مسوولان باشگاه مقاومت نشان داد که آنها خیال ندارند به این راحتی به تیم همشهری کمک کنند.

برق شیراز در حال حاضر با ۲۲ امتیاز شانزدهم است و مقاومت با ۳۳ امتیاز در جایگاه یازدهم قرار دارد. سه امتیاز این دیدار برای برق حکم مرگ و زندگی را دارد، اما شاگردان غلام پیروانی نیز نشان دادند که چندان دست و دلباز نیستند.

استقلال اهواز - فولاد خوزستان، ورزشگاه تختی اهواز

داربی خوزستان جذابیت‌های مخصوص به خود را دارد، فولادی‌ها با ۳۵ امتیاز هشتم هستند، اما استقلالی‌ها با ۲۷ امتیاز پانزدهم. بنابراین تیمی که باید پیروز شود تیم میثاقیان است، اما رقیب این تیم فولادی مجید جلالی است، تیمی که در لیگ هشتم هر چند در قامت یک مدعی ظاهر نشده، اما همواره تیمی سرسخت بوده است.

استقلال اهواز پس از چند هفته ناکامی به دنبال هر سه امتیاز داربی خوزستان است و البته تیم فولاد نیز به هیچ عنوان از سه امتیاز این دیدار چشم پوشی نمی‌کند.

داربی آبی و قرمزهای اهواز چندان دست کم از داربی تهران ندارد.

پیکان قزوین - پیام خراسان، ورزشگاه شهید رجایی

قزوین

ملوان بندر انزلی - پاس همدان، ورزشگاه تختی انزلی

ابومسلم مشهد - مس کرمان، ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد

جمعه، ۲۵بهمن، ساعت ۱۵

صباباتری قم - داماش گیلان، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

سایپا کرج - ذوب آهن اصفهان، ورزشگاه انقلاب کرج

ساعت ۱۵

فولاد مبارکه سپاهان اصفهان - راه‌آهن شهرری، ورزشگاه فولادشهر اصفهان ساعت ۱۵.