وینگادا فقط تا پایان فصل فرصت دارد

بالاخره پس از کش‌وقوس‌های فراوان وینگادا سرمربی پرسپولیس شد تا این تیم در ادامه رقابت‌های این فصل سومین سرمربی خود را تجربه کند. وینگادا که یکشنبه شب وارد تهران شد، روز دوشنبه در تمرینات حاضر شده و بازیکنان را زیر نظر گرفت. او درباره حضور در پرسپولیس می‌گوید: «خوشحالم که با حضور در این تیم خودم را با چالش خوب و بزرگی روبه‌رو کردم. بسیار برایم خوب است که در سابقه کاری‌ام سرمربی پرسپولیس باشم. این را به خوبی می‌دانم که کار در این تیم برای هر کسی افتخار است و من سعی خواهم کرد که با تمام قدرت کارم را انجام دهم.» وینگادا مرداد ماه برای مسابقات غرب آسیا به ایران آمده بود و چندین مسابقه لیگ برتر را نیز با دیدن فیلم پیگیری کرده است.

این مربی پرتغالی به همراه خود یک دستیار و یک مربی بدنساز آورده است تا عملا سعداوی و کماسی از این تیم جدا شوند و تنها پیروانی و عابدزاده در این تیم ماندنی شوند. او در این باره می‌گوید: «افرادی که تاکنون در پرسپولیس بوده‌اند و هم اکنون نیز هستند، در موفقیت‌های این تیم نقش داشته‌اند. من برای کمک به این تیم آمده‌ام و برای جدایی افراد دیگر از این تیم نیامده‌ام.»

اولین بازی وینگادا شاید حساس‌ترین بازی باشد که او روی نیمکت پرسپولیس می‌نشیند. با برد در مقابل استقلال می‌تواند یک‌شبه خود را در میان هواداران محبوب کند. وی درباره این بازی می‌گوید: «به هر جهت من هم جزوی از این تیم هستم و سعی می‌کنم به اتفاق اعضای کادر فنی ترکیب اصلی تیم و همچنین سیستم بازی برابر استقلال را تضمین کنیم.

می‌دانم که استقلال اکنون در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد و بسیار هم خوب بازی می‌کند و ما هم سعی می‌کنیم در این چند روز تدابیر ویژه‌ای برای این مسابقه داشته باشیم. در حال حاضر و طی چند روز آینده برنامه ما فقط روی دیدار با استقلال متمرکز می‌شود و پس از آن نیز اولویت‌های بعدی‌مان مسابقات دیگر لیگ و همچنین رقابت‌های حساس لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.» عباس انصاری‌فر، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پس از اولین جلسه تمرین وینگادا با سرخپوشان در مورد وضعیت کادر فنی این تیم گفت: «این مربی با خودش یک دستیار و یک بدنساز می‌آورد. از کادر فنی قبلی نیز پیروانی و عابدزاده در تیم خواهند ماند و تکلیف سعداوی و کماسی به زودی مشخص می‌شود.»

قرارداد سرمربی جدید پرسپولیس با این تیم ۵/۱ ساله است، اما با نارضایتی مسوولان پرسپولیس از نتایج این مربی تا پایان این فصل رقابت‌های لیگ برتر، احتمال فسخ قرارداد وجود دارد.

به گفته انصاری‌فر، مسوولان پرسپولیس پس از رفتن افشین قطبی از این تیم به دنبال جذب سرمربی خارجی بودند و هیچ ربطی به نتایج اخیر پرسپولیس در زمان پیروانی ندارد.

از زمانی که وینگادا به‌عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شده است، مخالفت‌های پیشکسوتان پرسپولیس با این انتخاب شروع شده و طی چند روز گذشته بارها اعتراض خود را اظهار داشتند. به نظر می‌رسد بازی اول برابر استقلال برای این مربی اهمیت دارد.