گروه ورزش- رییس سازمان تربیت بدنی گفت: شرایط خصوصی‌سازی ورزش کشور هم اکنون مهیا نیست و فقط کشورهایی می‌توانند در این زمینه موفق باشند که از نظر اقتصادی مشکلی نداشته باشند.

محمد علی‌آبادی گفت: ورزش با داشتن جایگاه بزرگی در عرصه اشتغال و تولید در سلامت شهروندان نیز نقش مهمی دارد و در سطح جهانی جلوه گر توانایی‌های یک ملت است.

وی رویکرد قبل از انقلاب به ورزش را سمبلیک دانست و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات مناسبی در این عرصه انجام شده است؛ به طوری که در چهار سال گذشته معادل صد در صد سال‌های گذشته به سرانه مکان‌های ورزشی کشور افزوده شده است و این میزان برای هر فرد در دولت نهم از ۴۳ صدم مترمربع تا پایان ۸۸ به بیش از۸۵ صدم متر می‌رسد.

معاون رییس جمهور با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها، منابع انسانی، منابع مالی، فرهنگ ملی و مذهبی در ورزش و ورزش همگانی و قهرمانی هم گفت: در ۳ ماه اول سفرهای استانی ریاست‌جمهوری این نتیجه حاصل شد که برای توسعه ورزش قهرمانی باید زیرساخت‌ها را توسعه داد.

وی افزود: در دولت نهم از هفت هزار و ۵۰۰ فضای ورزشی که در برنامه کاری سازمان تربیت بدنی قرار گرفته است تاکنون بیش از ۳ هزار طرح آن به اتمام رسیده و مابقی نیز در دست ساخت است.

علی آبادی در پاسخ به این پرسش که چرا در المپیک‌ها و بازی‌های آسیایی موفق نبوده‌ایم؟ گفت: با برنامه‌ریزی و طبقه بندی کردن فدراسیون‌ها و تشکیل کمیته فدراسیون‌های مدال آور و چندین اقدام دیگر در بازی‌های آسیایی نتیجه خوبی کسب خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه ورزش مشکلات متعددی وجود دارد به طوری که در تهران، اصفهان، شیراز، تبریز و مشهد به شدت با مشکل کمبود زمین مواجه هستیم.

رییس سازمان تربیت بدنی همچنین در ادامه از موفقیت‌های مختلف در عرصه ورزش بانوان به عنوان نقاط قوت ورزش کشور یاد کرد.

وی افزود: سازمان تربیت بدنی در مدیریت دو باشگاه پیروزی و استقلال که به صورت هیات مدیره‌ای اداره می‌شوند دخالتی ندارد و فقط روی عملکردهای آنان نظارت می‌کند مگر در شرایطی که مشکل خاصی ایجاد شود.

رییس سازمان تربیت بدنی در پایان گفت: در ۳۰ سال بعد از انقلاب اسلامی زمین‌های زیادی از سازمان تربیت بدنی گرفته شد و آخرین بار آن در دوره گذشته ریاست‌جمهوری بود که قرار بود در قبال ۴۰هکتار زمین در کرمان زمینی در وسط بیابان در اختیار سازمان تربیت‌بدنی قرار دهند و این در حالی است که در ۳ سال و ۵ ماه گذشته سازمان تربیت بدنی حتی یک متر زمین هم واگذار نکرده و در عوض هفت هکتار زمین هم در اختیار این سازمان قرار گرفته است.

برنامه‌های ویژه‌ای برای سال‌های آینده سازمان ورزش تدارک دیده‌‌ایم

علی‌آبادی، همچنین از برنامه‌های ویژه این سازمان برای سال‌های آینده خبر داد.

وی در مورد دربی تهران نیز اظهار کرد: طرفداران و مسوولان، فارغ از هر نتیجه، خواهان یک بازی جذاب و جوانمردانه از دو تیم استقلال و پرسپولیس هستند.

وی افزود: مردم انسانیت و جوانمردی را بیشتر از پیروزی دوست دارند. اگر هر یک از دو تیم بازنده هم باشد؛ ‌اما با قدرت و تمام توان و جوانمردانه بازی کند، از طرف مردم و سازمان برنده است.

رییس سازمان تربیت بدنی عنوان کرد: سازمان ورزش از مسوولان دو باشگاه خواسته تا یک بازی جذاب و تماشاگرپسند برگزار کنند که مردم پس از اتمام دیدار، با خوشحالی و آرامش ورزشگاه را ترک کنند.

وی در مورد برنامه‌های سازمان تربیت بدنی برای سال‌های آینده گفت: برنامه‌های ویژه و زیادی را تدارک دیده‌ایم و امیدواریم در ۳ سال آینده، ورزش ایران در اوج قرار گیرد.