خبرگزاری مهر - انتخابات دبیرکلی کنفدراسیون شنای آسیا در تاریخ ۲۸ بهمن ماه در مسقط - پایتخت عمان - برگزار خواهد شد و این در حالی است که این کرسی در حال حاضر در اختیار کشورمان قرار دارد و همچنان باید در اختیار ایران باقی بماند. پست دبیرکلی کنفدراسیون شنای آسیا که از سال ۲۰۰۰ در اختیار کشورمان قرار گرفته، نخستین پست اجرایی ورزش ایران است و مقر آن نیز در کشورمان قرار دارد. همین مساله پیامدهای مثبتی برای ورزش پایه شنا به همراه داشته و حفظ و حراست از این کرسی یک وظیفه ملی برای مسوولان ورزش کشور باید به حساب بیاید.

در حال حاضر وحید مرادی، رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو کشورمان و دبیرکل کنفدراسیون شنا آسیا دو رقیب جدی از کشورهای عمان (میزبان انتخابات) و تایوان پیش رو دارد که از بخت بالایی برای دبیری این کنفدراسیون برخوردارند.

مسوولان سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک و در راس آنها محمد علی‌آبادی، باید هرچه سریع‌تر رایزنی‌های خود را با شیخ احمد ال‌صباح، رییس شورای المپیک آسیا آغاز کنند تا این سمت همچنان در اختیار کشورمان باقی بماند. اما چنانچه در تاریخ ۲۸ بهمن ماه، این پست بین‌المللی را از دست بدهیم، بی تردید از این بابت ضررهای جبران‌ناپذیری به ورزش کشورمان وارد می‌شود.

امروزه، کشورهایی در ورزش پیروز بوده‌اند که نفوذ بیشتری در مجامع بین‌المللی دارند و این امر میسر نمی‌شود مگر آنکه پست‌های بین‌المللی در اختیار ما قرار داشته باشد. سازمان باید به هوش باشد تا این پست بین‌المللی از دست‌مان خارج نشود.