واعظ آشتیانی: کمپ استقلال تنها در نام متعلق به استقلال است

گروه ورزش- در حالی که روز جمعه استقلال و پرسپولیس برای شصت و ششمین بار به مصاف هم می‌روند و همه از حساسیت‌های خاص این بازی باخبرند، امیررضا واعظ آشتیانی سعی می‌کند این بازی را یک بازی معمولی جلوه دهد: «در داربی نیز مانند تمام دیدارهای لیگ، استقلال برای ۳ امتیاز به میدان می‌رود.»

مدیرعامل استقلال درباره شایعه تساوی از پیش تعیین شده در داربی هم واکنش نشان می‌دهد: «به هیچ عنوان چنین مساله‌ای نخواهد بود، کدام بازیکن حاضر است به میدان برود و ۹۰ دقیقه برای تساوی تلاش کند. بی‌تردید استقلال در این بازی برای ۳ امتیاز به میدان می‌رود، استقلال نشان داده در بازی با هیچ حریفی دچار توهم نمی‌شود و بازی خود را تنها درون مستطیل سبز انجام می‌دهد، حساسیت و حاشیه‌ها نیز هیچ تاثیری در عملکرد کادر فنی و بازیکنان نخواهد داشت، معتقدم تیمی که نفراتش فرامین مربیان را بهتر اجرا کند پیروز می‌شود.

آشتیانی سعی می‌کند به حرف‌های انصاری‌فرد درباره داربی هم پاسخ ندهد: «تصور می‌کنم بهترین زمان برای قضاوت، در پایان دیدار روز جمعه است.

در حالی که مهم‌ترین بحث مربوط به داربی، به انتخاب داور ایرانی برای این بازی مربوط می‌شود. مدیرعامل استقلال سعی دارد موضع باشگاه خود را موضعی خنثی جلوه دهد: «از ابتدا هم گفتیم که داور ایرانی یا خارجی برای استقلال تفاوتی ندارد و فدراسیون فوتبال هر تصمیمی بگیرد آن را می‌پذیریم.

خوشبختانه کادر فنی و بازیکنان استقلال نیز همواره مسائل اخلاقی و تعامل با داور درون زمین را به خوبی رعایت می‌کنند و در بازی مقابل پرسپولیس نیز کادر فنی و بازیکنان به داور احترام می‌گذارند».

آشتیانی به جریان انتخاب حامی مالی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا نیز اشاره می‌کند: «متاسفانه یک خبرگزاری در خبری غیرواقعی از پیشنهاد رقم ۸۰۰میلیون تومانی از سوی استقلال به گروه صنعتی سایپا و به هم خوردن قرارداد با این شرکت خبر داده بود که به هیچ عنوان صحت ندارد و ما نمی‌دانیم که آن خبرگزاری این خبر و رقم خیالی را از کجا آورده بود. در هر صورت استقلال در مذاکره با مدیرعامل گروه صنعتی سایپا به یک تفاهم اولیه دست یافته و حتی CD حاوی لوگوی سایپا را تحویل AFC دادیم.

آخرین بخش صحبت‌های مدیرعامل استقلال درباره وضعیت کمپ باشگاه استقلال است: «همان طور که روی پایگاه اینترنتی باشگاه نیز اعلام کرده‌ایم، این کمپ تنها در اسم متعلق به استقلال است و در واقع مالکیت آن با سازمان تربیت بدنی است و هزینه‌های کمپ را نیز سازمان متقبل شده است، در هر صورت ما نیز پیگیر وضعیت کمپ هستیم. البته باشگاه استقلال در گذشته بسیار ثروتمند بوده و دارای اموالی است که توقیف یا مصادر شده و در اختیار نهادهای مختلف است که اگر با کمک سازمان تربیت بدنی همین اموال به باشگاه استقلال بازگردد، علاوه بر درآمدزایی، شرایط خودکفایی باشگاه نیز فراهم می‌شود.