سایپا رسما اسپانسر فدراسیون فوتبال شد

وزارت نفت به دستور رییس‌جمهور ۵/۵ میلیارد تومان به فدراسیون فوتبال کمک کرد

گروه ورزش- شرکت خودروسازی سایپا صبح دیروز رسما به عنوان حامی مالی فدراسیون فوتبال ایران معرفی شد.

در مراسمی که پیش از ظهر دیروز با حضور مسوولان سازمان تربیت بدنی، فدراسیون فوتبال و شرکت خودروسازی سایپا در هتل آکادمی کمپ تمرینی تیم‌های ملی برگزار شد، قرارداد همکاری بین شرکت سایپا و تیم ملی فوتبال منعقد شد.

مراسم دیروز با حضور مهرداد بذرپاش، مدیرعامل گروه صنعتی خودروسازی سایپا و اعضای هیات‌مدیره این شرکت، محمد علی‌آبادی، رییس سازمان تربیت بدنی، کیومرث‌هاشمی، معاون سازمان، علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال، مهدی تاج، نایب رییس فدراسیون، جمعی از مسوولان فدراسیون فوتبال‌، علی دایی، سرمربی تیم فوتبال کشورمان و نمایندگان رسانه‌های جمعی برگزار شد. در حاشیه این مراسم از هلن سپاهی و شهناز میرحیدری دو تن از اعضای تیم ملی کاراته زنان ایران که به دلیل حفظ حجاب اسلامی از مسابقات جهانی کاراته کنار ماندند، تجلیل شد و به آنها دو دستگاه خودروی «مینیاتور» اهدا شد.

رییس سازمان تربیت بدنی در حاشیه امضای مراسم تفاهم‌نامه سایپا و فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کاری که بانوان ما در مسابقات کاراته انجام دادند، ادامه انقلاب ۳۰ سال گذشته ما بود. علی‌آبادی افزود: ما تاکنون مجوز حضور بانوان در ۳۲ یا ۳۳ رشته ورزشی را با حجاب اسلامی‌گرفته‌ایم و به دنبال افزایش این موضوع در رشته‌های دیگر هستیم، اما متاسفانه عده‌ای به دنبال محدود کردن ورزشکاران ایرانی هستند که به لطف خدا نمی‌توانند به هدف خود برسند.

علی‌آبادی افزود: یکی از نقاط خوب برای ما این است که سرمربی تیم ملی ایرانی است و همکاران او نیز ایرانی هستند و امروز حامی‌تیم ملی نیز یک بخش ایرانی است وامیدوارم اکنون که شاهد یک تیم خوب و سراسر ایرانی هستیم، بتوانیم شاهد حضور قدرتمندانه تیم ایران در جام جهانی باشیم. باید از تیم ملی حمایت کرد که خوشبختانه تاکنون این اتفاق افتاده است.

علی‌آبادی در ادامه با انتقاد از برخی جریان‌ها اظهار کرد: ما دقیقا معتقدیم بعضی افراد به دنبال منافع شخصی خود هستند و به همین دلیل تیم ملی و فوتبال ایران را تخریب می‌کنند. برای آنها فوتبال مهم نیست و نگاه ملی ندارند. بلکه عوام‌فریبی یکی از روش‌های آنهاست که از آن استفاده می‌کنند. ما اصرار داریم که این روند اصلاح شود و به جای آنکه تیم‌ها و ورزشکاران ما تخریب شوند، پایه انتقاد سازنده به میان بیاید.

علی‌آبادی افزود: به قول دوستان فوتبالی در وضعیت فعلی باید رونالدو را ول کرد و غضنفر را چسبید. ۸۰ و ۹۰ نفری که بر سر ورزش ریخته اند و ورزش را تقسیم می‌کنند از یک شیر شکسته در ورزشگاه‌ها فیلم می‌گیرند که نشان مردم بدهند. آنها با برنامه‌ریزی این کار را انجام می‌دهند. در واقع الان باید رونالدوها را ول کنیم و غضنفرها را بچسبیم.

وی تاکید کرد: در حالی که از ای‌اف‌سی می‌آیند و ورزشگاه یادگار امام قم را از بهترین ورزشگاه‌ها می‌نامند آنها ۵۰ مورد ایراد از این ورزشگاه می‌گیرند. ۹۰ نفری که هیچ؛ ۹۰۰ نفری هم حمله کنند ما کارمان را انجام می‌دهیم. آنها به بازیکنان و مربیان رحم نمی‌کنند و با یک برنامه‌ریزی از پیش تعیین‌شده آنها را تخریب می‌کنند. من همین جا اعلام می‌کنم ما کار خودمان را می‌کنیم و به اهدافی که مدنظرمان است به زودی خواهیم رسید.

رییس سازمان تربیت بدنی خاطر نشان کرد: موضوعی که باعث شد که امروز اینجا گرد هم بیایم این بود که حامی‌تیم‌های ملی را معرفی کنیم. از رییس جمهوری تشکر می‌کنم. امروز در فوتبال کشور ۵ برنامه محوری و اساسی داریم که همه حساس هستند. لیگ برتر را برنامه‌ریزی کرده‌ایم. مسابقات تیم ملی برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۰ را پیش رو داریم که کاری سنگین و نفس‌گیر است و مربیان را تحت فشار قرار داده است چرا که چشم

۷۰ میلیون ایرانی به تیم ملی است. امیدوارم تیم ملی به جام جهانی ۲۰۱۰ صعود کند. علاوه بر آن ۴ باشگاه لیگ برتر در مسابقات آسیایی قدم گذاشته‌اند و مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا و جام حذفی فوتبال ایران را نیز در پیش داریم.

مدیر گروه خودروسازی سایپا نیز گفت: حمایت از تیم ملی را بر خود واجب می‌دانیم.

مهرداد بذرپاش پس از حضور در مراسم تفاهم‌نامه این شرکت با فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت از تیم ملی ایران بر همه واجب است و هر کس به هر طریق که از دستش بربیاید باید این کار را انجام دهد. ما نیز احساس کردیم خانواده سایپا می‌تواند به حرف و حدیث‌هایی که تا اندازه‌ای ذهن مدیران فدراسیون و تیم ملی را به خود مشغول کرده بود، پایان دهد و به همین دلیل تلاش کردیم با حداقل هزینه حداکثر بازدهی را برای تیم ملی داشته باشیم. بذرپاش درباره مبلغ این قرارداد نیز گفت: درباره مبلغ آن نمی‌توانم صحبت کنم، اما تلاش کردیم تا با کمترین تحمیل هزینه و ایجاد فرصتی خوب برای هر دو طرف به تیم ملی کمک کنیم. بذرپاش در پایان درباره حمایت مالی سایپا مینیاتور از تیم استقلال در لیگ قهرمانان آسیا نیز گفت: صحبتی شده، اما به هیچ عنوان این موضوع نهایی نشده است.

رییس فدراسیون فوتبال نیز در این خصوص گفت: با انتخاب گروه خودروسازی سایپا به عنوان حامیان مالی فدراسیون آخرین دغدغه ما نیز برطرف شد.

علی کفاشیان گفت: خوشبختانه امضای این تفاهم‌نامه می‌تواند به عنوان تحول بزرگی در فوتبال ایران مطرح شود.

این موفقیت‌ها دلیلی نیست جز حمایت‌های صورت گرفته از سوی سازمان تربیت بدنی در زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری.

وی ادامه داد: خوشبختانه کمک‌های زیادی با دستور رییس‌جمهور و پیگیری‌های رییس سازمان تربیت بدنی صورت گرفته که مهمترین آن کمک ‌٥/٥میلیاردی از طرف وزارت نفت بوده است که بسیاری از هزینه‌های ما را تحت پوشش قرار داده و به همین دلیل از شخص رییس‌جمهور و سازمان تربیت بدنی و وزارت نفت قدردانی می‌کنیم.

کفاشیان ادامه داد: تنها نقطه ضعفی که جامعه نیز آن را پیگیری می‌کرد، بحث حامی ‌مالی فدراسیون بود که خوشبختانه با حمایت گروه خودروسازی سایپا این حامی‌نیز مشخص شد. در دنیا همواره کمپانی‌های بزرگ حامی‌مالی تیم‌های ملی می‌شوند که در ایران نیز مدیریت سایپا قبول کرد تا حمایت مالی تیم‌های ملی ایران را برعهده بگیرد تا تنها نقطه ابهام برای فدراسیون نیز برطرف شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نیز پس از این انتخاب گفت: با انتخاب حامی‌مالی تیم ملی دغدغه‌های مالی ما کمتر شد و از این پس با قدرت بیشتر به کارمان ادامه می‌دهیم.

علی دایی نیز در حاشیه معرفی حامی‌تیم‌های ملی اظهار داشت: به نظر من کار خوبی انجام شد و فدراسیون حامی‌مالی خود را شناخت. این امر به ما کمک می‌کند با قدرت به کار خود ادامه دهیم. وی ادامه داد: در این مدت فشارهای زیادی را از نظر مالی تحمل کردیم. فدراسیون هم با کمبود مالی روبه‌رو بود. کفاشیان و تاج نگذاشتند این کمبودها به چشم بیاید. سایپا بهترین انتخاب بود زیرا یک شرکت بزرگ باید برای تیم ملی انتخاب می‌شد.