توزیع 1482 مدال در دومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی

گروه ورزش: با تایید نهایی دفترچه مقررات فنی دومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، تعداد کل مدال‌های توزیع شده میان ورزشکاران برتر نیز مشخص شد.

با احتساب رشته‌های تیمی و انفرادی دومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، در مجموع ۲۹۰ مدال طلا، ۲۹۰ مدال نقره و ۳۶۹ مدال برنز در بخش مردان و زنان توزیع خواهد شد که از این تعداد، ۱۷۱ مدال طلا، ۱۷۱ مدال نقره و ۲۴۴ مدال برنز در جدول توزیع مدال‌ها محاسبه می‌شود.

در عین حال در بخش جانبازان و معلولین ۱۴۵ مدال طلا، ۱۴۵ مدال نقره و ۱۹۵ مدال برنز و در قسمت زورخانه نیز ۱۶ مدال طلا، ۱۶ مدال نقره و ۱۶ مدال برنز به ورزشکاران برتر تعلق می‌گیرد‌، اما مدال‌های رقابت‌های جانبازان و معلولین و زورخانه در جدول توزیع مدال‌ها تاثیر نخواهد داشت.

در مجموع در دومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، ۱۴۸۲ مدال به نفرات برتر رشته‌های مختلف اهدا خواهد شد که از این تعداد ۵۸۶ مدال (طلا، نقره و برنز) در جدول توزیع مدال‌ها محاسبه خواهد شد. این درحالی است که در نخستین دوره این مسابقات که فروردین ماه سال ۱۳۸۴ با حضور ۵‌هزار ورزشکار از ۵۵ کشور اسلامی در ۴ شهر مکه، مدینه، جده و طائف عربستان برگزارشد، در مجموع ۳۵۵ مدال (۱۰۸ طلا، ۱۰۸ نقره و ۱۳۹ برنز) در جدول توزیع مدال‌ها محاسبه شد.

از سوی دیگر روز چهارشنبه و در نشستی با حضور معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی کارگردان مراسم افتتاحیه و اختتامیه دومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی مشخص می‌شود.

این نشست با حضور حسن میرزا آقا بیک دبیر اجرایی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، بهرام افشارزاده رییس کمیته افتتاحیه و اختتامیه، نامزدهای کارگردانی این رویداد بزرگ ورزشی و تنی چند از کارشناسان هنری و فرهنگی کشور برگزار خواهد شد.

۸ کارگردان سرشناس ایرانی برای مراسم افتتاحیه و اختتامیه دومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی که مهر و آبان سال آینده در ورزشگاه تختی تهران برگزار می‌شود برنامه‌های خود را ارائه کرده‌اند‌.

دومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از ۲۴ مهر لغایت ۸ آبان ماه سال ۱۳۸۸ به میزبانی ایران در ۳ استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی برگزار خواهد شد.