مجتبی شریفی *

به مدیران باشگاه‌ها اعلام کردیم که اگر نتوانند لیدرهای تیم‌شان را اداره کنند، با محدودیت در فعالیت فوتبال مواجه خواهند شد. فحاشی در ورزشگاه‌ها یک ظهور است و نمی‌توان گفت بیشتر شده است و این فحاشی چند عامله است که می‌تواند به مدیریت نکردن ما برگردد. بارها به مدیران باشگاه‌ها متذکر شده‌ایم که باید لیدرهای خود را اداره کنند و اگر در اداره‌ لیدرها ناتوان نشان دهند در مدیریت فوتبال آنها را با محدودیت روبه‌رو می‌کنیم.

باشگاه‌ها دارای رشته‌های مختلفی هستند و ما تنها می‌توانیم در مورد فوتبال آنها ورود کنیم. بنابراین اگر باشگاهی در اداره‌ لیدرهای تیمش ناموفق باشد، با محدودیت در مدیریت فوتبال مواجه می‌شود و او را با محرومیت در حضور در ورزشگاه‌های فوتبال روبه‌رو می‌کنیم.

شریفی با اشاره به حضور تماشاگران در ورزشگاه‌های فوتبال گفت: باید بدانیم که در ناهنجاری‌های ورزشگاه‌ها هواداران مقصر نیستند. هواداران کسانی هستند که بدون گرفتن مزد و پول به ورزشگاه‌ها می‌آیند و ما اگر می‌خواهیم استادیوم‌های عاری از ناهنجاری‌ها داشته باشیم باید لیدرها را کنترل کنیم و حتی اعلام کرده‌ایم که اگر باشگاه‌ها نمی‌توانند لیدرهایشان را کنترل کنند، آنها را به ما معرفی کنند تا ما آنها را تحت کنترل قرار دهیم.

اگر یک بازیکن در یک بازی دو کارت زرد بگیرد و در نهایت از بازی اخراج شود، این مساله یک جلسه محرومیت برای آن بازیکن به همراه خواهد داشت اما، اگر یک کارت زرد بگیرد و بعد از آن با کارت قرمز مستقیم از بازی اخراج شود، آن کارت زرد به صورت جدا حساب خواهد شد، اما در مورد نیکبخت و آیا اینکه او به غیر از کارت قرمز سه اخطاره شده و نمی‌تواند در بازی پرسپولیس مقابل استقلال بازی کند، محل تامل است و من باید این مساله را از رییس کمیته‌ داوران بپرسم.

در زمانی که به همراه تیم ملی در تایلند حضور داشتم بازیکنان تیم ملی از من خواستند که شرایط‌ عفو خداداد را فراهم کنم که من هم گفتم این مساله باید سه مرحله را طی کند. ابتدا باید درخواستی از خداداد عزیزی مطرح شود و کفاشیان به عنوان رییس فدراسیون می‌تواند با آن موافقت کند و در نتیجه این درخواست برای رسیدگی به کمیته‌ استیناف برود.

رییس فدراسیون به صورت خودجوش می‌تواند به دلیل ایام و مناسبت‌ها درخواست عفو کند، اما در این پرونده ابتدا باید خداداد عزیزی درخواست عفو خود را اعلام کند.

* رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال