حمایت با 2 میلیون پیامک

برنامه ۹۰ که در طول سال‌های گذشته ۱۱۳ برنامه خود را با مطرح کردن سوال یا نظرسنجی برگزار کرده است، دوشنبه شب رکورد دریافت پیامک‌ها را هم شکست و بیش از ۲میلیون نفر در این نظرسنجی شرکت کردند تا حمایت مردمی از این برنامه مشخص شود گروه ورزش- در شرایطی که برخی مسوولان ورزش قصد محدود کردن برنامه ورزشی ۹۰ را داشتند، علاقمندان به ورزش و خصوصا فوتبال با رای ۹۷درصدی مثبت خود بر رویکرد این برنامه صحه گذاشتند. عادل فردوسی‌پور در برنامه ۹۰ دوشنبه شب خود با صلابت بازگشت و نشان داد که چقدر در میان هواداران فوتبال از جایگاه مناسبی برخوردار است.

پس از اتفاقاتی که طی روزها و هفته‌های گذشته پیرامون برنامه تلویزیونی ۹۰ روی داد و برخی مسوولان ورزش در تلاش برای محدود کردن این برنامه بودند، بار دیگر مردم با رای خود ثابت کردند این برنامه رویکرد مثبتی دارد و می‌تواند به فوتبال کمک کند.

علاقمندان به فوتبال که نشان داده‌اند درک و فهم بالایی از تحلیل رویدادهای ورزشی دارند، در پاسخ به سوال برنامه ۹۰ که «با رویکرد برنامه ۹۰ موفق هستید یا خیر ؟» ۹۷درصد پاسخ مثبت دادند و تنها ۳درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی به این پرسش پاسخ منفی دادند.

برنامه ۹۰ که در طول سال‌های گذشته ۱۱۳ برنامه خود را با مطرح کردن سوال یا نظرسنجی برگزار کرده است، دوشنبه شب رکورد دریافت پیامک‌ها را هم شکست و بیش از ۲میلیون نفر در این نظرسنجی شرکت کردند تا حمایت مردمی از این برنامه مشخص شود.

به نظر می‌رسد تعامل مسوولان ورزش با رسانه‌ها بیش از هر چیز دیگر به صلاح ورزش است و بهتر آن است که برخی مسوولان ورزش به‌جای تقابل با رسانه‌ها و متهم کردن آنها به موضع‌گیری‌هایی که واقعیت ندارد، در اندیشه تعامل باشند تا در سایه این تعامل ورزش کشور رو به جلو حرکت کند.

این برنامه دوشنبه شب با حال و هوایی متفاوت آغاز شد و تا بامداد سه شنبه ادامه داشت تا رای‌گیری درباره بودن یا نبودن آن میان مردم ایران مطرح شود و آنها رای مثبت یا منفی بدهند.

خبرگزاری فارس نیز در این زمینه دیروز نوشت: با توجه به درگیری فدراسیون فوتبال ایران و برنامه ۹۰ نظرسنجی با sms انجام شد و مردم ایران دوشنبه شب به ادامه فعالیت آن رای دادند. عادل فردوسی‌پور، مجری برنامه ۹۰ با توجه به انتقادهایی که در ماه جاری به نحوه مدیریت مدیران داشته به شدت مورد حمله قرار گرفت و این برخوردها تا حدی پیش رفت که این برنامه تلویزیونی در آستانه تحریم قرار گرفت. با توجه به درگیری‌هایی که میان تنی چند از مسوولان سازمان تربیت‌بدنی و فدراسیون فوتبال با برنامه ۹۰ به وجود آمده بود، شمار زیادی از مردم ایران برای تماشای این برنامه بی‌صبرانه انتظار کشیدند. بیش از ۹۷ درصد sms مردم این بود که برنامه ۹۰ به کارش ادامه دهد؛ چون موافق آن هستند. با وجود آنکه این برنامه تلویزیونی در آخرین ساعت روز اجرا شد، اما بیش از ۲میلیون نفر در کوتاه‌ترین زمان ممکن در مسابقه پیامک شرکت کردند و بین سازمان تربیت‌بدنی، فدراسیون فوتبال و برنامه ۹۰ به این برنامه تلویزیونی رای دادند. گفتنی است برنامه تلویزیونی پرند آذربایجان، سایت‌های خبری این کامینگ و سیتی زن کانادا، تاپ‌نیوز هندوستان و چند سایت آسیایی و اروپایی بازتاب این برنامه را منتشر کردند. سایت اخبار آذربایجان با انتشار بخشی از صحبت‌های عادل فردوسی‌پور نوشت: این رای‌گیری نشان داد مردم برنامه ۹۰ را دوست دارند. عادل فردوسی‌پور در این برنامه با نمایشی بهتر از همیشه نشان داد که همان عادل همیشگی است و هیچ‌وقت از سیاست‌های خود فاصله نگرفته و نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ما کنایه‌های فردوسی‌پور در همان ابتدای برنامه به مسوولان فوتبال بود که کمی آستانه تحمل خود را بالا برده و انتقادپذیرتر باشند از طرفی در این برنامه نکته دیگر، اثبات حقانیت و محبوبیت عادل و محکومیت مسوولان فدراسیون بود که به‌رغم فشار‌های چند روزه خود در نهایت از سوی مردم، بازنده پیکار با سیاست‌های عام‌طلبانه فردوسی‌پور بودند.

اما چیزی که باید بر آن تاکید کرد اختلاف بسیار فاحش نظرسنجی‌هایی بود که مردم از طریق پیام کوتاه آن را رقم زدند. به واقع مسوولان مخالف با سیاست‌های برنامه پربیننده و مردمی ۹۰ بهتر است در دیدگاه‌های خود نسبت به این برنامه تجدید نظر کنند و به جای قرار گرفتن در مقابل این برنامه بهتر است تعامل خود را با عادل بیشتر کرده و انرژی خود را روی مسائلی که جز تضعیف فوتبال ما سودی ندارد، نگذارند.