کفاشیان: برای تسلط  به امور فوتبال به زمان بیشتری نیاز دارم

خبرگزاری مهر - رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به گستردگی و دامنه وسیع اداره این فدراسیون اذعان کرد: هنوز به طور کامل در فضای فوتبال قرار نگرفته و برای تسلط بر تمامی امور به زمان بیشتری نیاز دارد.

علی کفاشیان که ریاستش بر فدراسیون فوتبال از مرز یک‌سال گذشته است ضمن اشاره به این موضوع، افزود: بنده سال‌ها در بخش‌های مدیریتی و اجرایی ورزش کشور مسوولیت‌های مختلفی را برعهده داشتم، ولی اعتراف می‌کنم که کارکردن در فدراسیون فوتبال با حواشی، دشواری‌ها و پیچیدگی‌های خاصی روبه‌رو است که این مسوولیت را از تمامی مسوولیت‌های قبلی‌ام دشوارتر کرده است.

کفاشیان معتقد است: در کنار محدودیت اعتبارات، حواشی زیاد و بعضا غیرقابل کنترل فوتبال، انرژی زیادی از انسان صرف می‌کند و اجازه نمی‌دهد مدیریت فدراسیون برنامه‌ریزی بلند مدت و نگاه توسعه‌ای به فوتبال داشته باشد.

رییس فدراسیون فوتبال پیرامون اتفاقات هفته گذشته پیرامون برنامه ۹۰ و برخی واکنش‌ها به‌وجود آمده در این زمینه تاکید کرد: اعتقاد دارم نیاز بود تا این برنامه تا حدودی مشی خود را نسبت به فدراسیون فوتبال تغییر دهد و در حیطه مسائل مدیریتی فوتبال وارد نشود. وی ادامه داد: شخصا همواره با رسانه‌ها تعامل و ارتباط خوبی داشتم و رسانه‌ها را جزیی از ورزش می‌دانم، ولی

نباید این تعامل به دخالت در کار مدیران و گردانندگان فوتبال منتهی شود.

رییس فدراسیون فوتبال در خصوص انتخاب سایپا به عنوان حمایت‌کننده مالی فدراسیون اظهار داشت: در حال حاضر تنها پیش‌نویس قرارداد این شرکت با فدراسیون فوتبال تنظیم شده و تاکنون هیچگونه مبلغی بین طرفین مبادله نشده است.

وی اضافه کرد: قرار است طی نشستی با مسوولان شرکت سایپا جزئیات این قرارداد همکاری تنظیم شود تا مراحل اجرایی شدن آن انجام پذیرد.

رییس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه در صورت اجرایی شدن این قرارداد فدراسیون فوتبال می‌تواند تا حدودی وضع موجود را بهبود ببخشد و این مبلغ پاسخگوی تمامی هزینه‌ها و بدهی‌های فدراسیون نخواهد بود، یادآورشد: متاسفانه فدراسیون فوتبال با بدهی‌های سنگینی از گذشته روبروست که بخشی از درآمدهای فدراسیون باید برای پرکردن این خلاء‌ها هزینه شود. به همین جهت باید تلاش کنیم با جذب اسپانسرهای جدید و یافتن منابع مالی دیگر به درآمدزایی بیشتر برای فدراسیون بپردازیم و تنها به یک حامی مالی اکتفا نکنیم.

وی در خصوص کمک سه میلیارد تومانی رییس‌جمهوری به فدراسیون فوتبال یادآور شد: هنوز چنین کمکی در اختیار فدراسیون فوتبال قرار نگرفته و امیدوارم بتوانیم با تسهیلات اداری ساده‌تری این مبلغ را در اختیار بگیریم.