احمد سعید المرزوق، مدیرعامل شرکت (باشگاه) فوتبال الجزیره امارات که یکی از بازیکنان گذشته این باشگاه نیز بوده است و در طول سه سال حضورش در سمت مدیریت الجزیره دو عنوان قهرمانی را با این تیم به دست آورده است، در سفری دو روزه به تهران امکانات و البته توانایی فنی تیم استقلال یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا را مورد ارزیابی قرار داد.

احمد سعید المرزوق گفت که برای تماشای بازی استقلال مقابل صبای قم به ایران آمده ضمن آن که قصد داشته تا امکانات میزبانی استقلال را نیز بررسی کند. بخش‌‌هایی از گفت‌و‌گوی المرزوق با ایسنا را بخوانید.

الجزیره از مدعیان لیگ قهرمانان آسیا است

المرزوق عنوان می‌کند که در زمان مدیریت سه ساله‌اش این تیم یکبار در جام اتحادیه امارات قهرمان شده است و دو بار نیز در مسابقات خلیج فارس شرکت داشته که یک بار عنوان قهرمانی را کسب کرده است. مسوولیت‌‌های جذب بازیکن از سراسر دنیا و تنظیم قرارداد‌‌های آنها همچنین هماهنگی نشست‌‌های رسانه‌ای باشگاه و برنامه‌ریزی تمامی ‌‌‌امور باشگاه از جمله کار‌‌های تدارکاتی و تمرینی برعهده این مدیر اماراتی است.

وی می‌گوید که تیم الجزیره که اکنون صدرنشین لیگ امارات است با قدرت خود را برای موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کند.

بازی با صبا بهترین فرصت برای شناخت استقلال بود

المرزوق دلیل آمدنش به ایران همراه آنالیزور ایرانی الاصل باشگاه الجزیره را چنین توضیح می‌دهد: «هفته گذشته در کوالالامپور با مدیران تمامی‌‌‌تیم‌‌های همگروه الجزیره نشست داشتیم و در همانجا با مسوولان باشگاه استقلال نیز دیدار کردیم. قرار شد تا به ایران بیایم تا از هتل‌‌های مختلفی چون هتل هما، آزادی، استقلال و لاله بازدید کنیم و برای محل اقامت تیم الجزیره در زمان سفر به تهران تصمیم‌گیری کنیم. در هر صورت الجزیره برای نخستین بار است که در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کند و به عنوان یک باشگاه تمام حرفه‌ای که تاکنون تجربه سفر به ایران را نداشته است، باید تمامی‌‌‌جوانب این سفر را فراهم کنم.»

شیخ منصور دومین ثروتمند فوتبال جهان

المرزوق با اشاره به وضعیت مالی باشگاه الجزیره امارات نیز می‌گوید: البته علاوه بر ثروت شیخ منصور حامیان مالی نیز در اداره باشگاه الجزیره نقش مهمی ‌‌‌ایفا می‌کنند. دو شرکت بوریالس و آیپک از شرکت‌‌های نفتی اروپایی و یک شرکت سوئیسی به نام سوپر فاند از جمله حامیان مالی باشگاه الجزیره هستند که برای سه سال ۳۰میلیون یورو به باشگاه الجزیره پرداخت کرده‌اند و همچنین کمپ‌‌های الجزیره در کشور‌‌های اروپایی از جمله اتریش را فراهم کرده‌اند. با این حال شیخ منصور آل نهیان نیز پس از آبراموویچ دومین مالک ثروتمند باشگاه‌‌های فوتبال است.

ورزشگاه آزادی، ورزشگاه خوش شانسی ما است

المرزوق علاوه بر الجزیره تیم‌‌های الاتحاد عربستان و استقلال تهران را مدعیان اصلی گروه می‌داند و می‌‌‌گوید: با این حال ما از همگروه شدن با تیم‌‌های عربستانی و ایرانی استقبال می‌کنیم، چرا که همواره در برابر تیم‌‌های عربستانی نتایج خوبی گرفته‌ایم، ضمن آن که ورزشگاه آزادی برای تیم‌‌های اماراتی همواره خوش شانسی آورده است و ما یا در این ورزشگاه مساوی گرفته‌ایم یا آن که با نتیجه‌ای شکست خورده‌ایم که قابل جبران بوده است. البته من به عنوان مدیر تیم الجزیره نگران هستم، اما به دلیل آنکه بازیکنان ما پیش از این در ایران بازی کرده‌اند، فضای ورزشگاه آزادی نمی‌تواند چندان بر روی آنها تاثیرگذار باشد.

وی افزود: استقلال و الجزیره دو تیمی ‌‌‌هستند که از این گروه راهی مرحله دوم می‌شوند.