بازی دربی بدون پیش‌فروش و تاخیر برگزار می‌شود

گروه ورزش- با نزدیک شدن به ۲۵ بهمن‌ماه و روز دربی استقلال و پرسپولیس حواشی آن آغاز شده است. در حالی که پیش از این قرار بود با توجه به بازی تیم‌ملی ایران برابر کره‌جنوبی در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی بازی دربی با یک روز تاخیر روز شنبه ۲۶ بهمن برگزار شود، اما روز گذشته در جلسه‌ای مشترک که بین مسوولان فدراسیون فوتبال و اعضای شورای تامین استان برگزار شد، در نهایت با بررسی ابعاد مختلف این دیدار تصمیم گرفته شد دربی تهران بیست‌وپنجم بهمن‌ و در همان تاریخ اعلام شده قبلی برگزار شود. ساعت این بازی ۱۴ روز جمعه ۲۵ بهمن‌ماه خواهد بود.

بلیت‌ها پیش‌فروش نمی‌شود

بر اساس تصمیم اتخاذ شده توسط فدراسیون فوتبال و شورای تامین استان تهران بلیت فروشی این دیدار از ساعت ۶ صبح همان روز در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد. عزیز محمدی، رییس سازمان لیگ در مورد بلیت فروشی در روز مسابقه می‌گوید: «با توجه به تجربه خوبی که در دربی قبلی به دست آوردیم تصمیم‌ گرفتیم این‌بار نیز بلیت فروشی را در روز بازی انجام دهیم. ما اگر بلیت‌ها را پیش‌فروش می‌کردیم با یک‌سری مشکل روبه‌رو بودیم و اگر هم این‌گونه در روز مسابقه بلیت‌ها را به فروش برسانیم، با یک‌سری مشکل، دیگر، اما این این‌گونه مشکلات کمتر است و امیدواریم مثل بازی گذشته در این بازی نیز با مشکل مواجهه نشویم.»

اصرار فدراسیون برای استفاده از داور ایرانی

پیش از دربی گذشته از دو تیم تزهایی مبنی بر استفاده از داور ایرانی در این بازی حساس به گوش می‌رسید و در نهایت در بازی قبلی از کمک داوران ایرانی بعد از ۱۴ سال در این بازی استفاده شد. ولی همچنان داور وسط از کشورهای خارجی بود. اما فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اصرار زیادی دارند که در دربی روز ۲۵ بهمن‌ماه از داور وسط ایرانی استفاده کند. عزیز محمدی، رییس سازمان لیگ در این مورد می‌گوید: «ما همچنان اصرار زیادی برای استفاده از داور ایرانی داریم و تا این لحظه نیز تغییر عقیده ندادیم. اگر اتفاق خاصی نیفتد به طور قطع از داور ایرانی استفاده خواهیم کرد.»

گمانه‌زنی‌‌ها در مورد نام داور ایرانی اینگونه به نظر می‌رسد که سعید مظفری‌زاده داور این بازی خواهد بود.

استانداری موافق ۲۵بهمن است

خلخالی، مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری تهران درباره زمان دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس می‌گوید: براساس بررسی همه‌جانبه صورت گرفته توسط کمیسیون ورزش شورای تامین استان تهران به این نتیجه رسیدم که بازی این دو تیم بهتر است در همین روز در ورزشگاه آزادی برگزار شود.