سایپا حامی مالی تیم‌های ملی فوتبال شد

گروه ورزش- به زودی و طی مراسمی‌ویژه فدراسیون فوتبال و شرکت سایپا قرارداد رسمی‌همکاری را منعقد خواهند کرد.

پس از بررسی‌های مختلف و جلسات دو جانبه میان مسوولان فدراسیون فوتبال و شرکت خودروسازی سایپا توافق لازم برای همکاری انجام گرفت و به زودی و طی مراسمی‌ویژه قرارداد رسمی‌همکاری منعقد خواهد شد.

قرارداد همکاری تنظیم شده و دوطرف روی کلیات و جزئیات به توافق رسیده‌اند.

محمد درخشان، رییس کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال اصل خبر را تایید می‌کند: ببینید به هر حال یک سری انتظارات ما داشتیم یک سری توقعات هم شرکت سایپا، سعی کردیم تا حد امکان نظراتمان را به هم نزدیک کنیم.

اما توقع مالی فدراسیون در ابتدا حدود ۲۰میلیارد تومان بود، در حالی که سایپایی‌ها حداکثر قصد پرداخت ۳تا ۵/۳ میلیارد را داشتند، مبلغ قرارداد طبق عرف ایران محرمانه خواهد بود، این نکته‌ای است که درخشان هم بر آن تاکید دارد: ببینید هر دو طرف ماجرا علاقه‌مند هستند که مبلغ قرارداد محرمانه بماند، به هر حال این هم جزو توافقات است.

تقی‌زاده، سخنگوی باشگاه سایپا هم بر همین نکته تاکید می‌کند: ببینید توافق البته از سوی مدیران ارشد گروه خودروسازی انجام شده است، ابتدا مساله از طریق کارگروهی که مدیرعامل باشگاه هم عضو آن بود بررسی شد و بعد آقای بذرپاش هم قرارداد را تایید کردند. منابع نزدیک به فدراسیون فوتبال مبلغ قرارداد را ۸میلیارد تومان تخمین می‌زنند.

بر طبق شنیده‌ها مدت زمان این قرارداد تا بعد از جام جهانی ۲۰۱۰ خواهد بود و قابلیت تمدید تا پایان جام ملت‌های آسیایی ۲۰۱۱ را هم دارد و در صورت علاقه دو طرف این قرارداد تا پس از جام ملت‌های آسیا نیز تمدید خواهد شد.

این قرارداد که مشابه قراردادهای حرفه‌ای فدراسیون‌های پیشرفته است به غیر از مبلغ کف، پاداش‌هایی را هم برای تیم ملی در نظر گرفته و نحوه پرداخت پول از سوی حامی‌مالی به گونه‌ای است که طی چند بخش مبلغ کف به حساب فدراسیون واریز می‌شود، اما مبلغ پاداش حداکثر یک هفته پس از پیروزی‌ها پرداخت خواهد شد.

همچنین برای حک شدن نام اسپانسر بر روی پیراهن تیم ملی مطابق با قوانین فیفا و AFC توافقات انجام گرفته است. بر این اساس فدراسیون فوتبال می‌تواند در بازی‌های دوستانه که در روز فیفا نیست، به طور کامل از نام حامی‌مالی بر روی پیراهن تیم ملی استفاده کند، اما در بازی‌هایی که در تقویم فیفاست نام و لوگوی سایپا مطابق با قوانین فیفا و در محلی مخصوصی روی پیراهن تیم ملی حک می‌شود.

در مراسم ویژه‌ای که قرار است به زودی برگزار شود از پیراهن جدید تیم ملی فوتبال ایران که نام و لوگوی شرکت سایپا بر روی آن حک شده رونمایی خواهد شد.