علی کفاشیان

حاصل زحمات مدیران در باشگاه‌ها نتیجه‌ای داشت که منجر به راهیابی تیم ایران و کسب افتخارات متعدد در برزیل شد. قطعا این مهم وظیفه ما را در رابطه با فوتسال سنگین‌تر می‌کند، چرا که قصد داریم جزو چهار تیم برتر باشیم. باید برای فوتسال ساماندهی خاصی داشته باشیم تا کارها را پیش ببریم. شش ماه قبل وعده دادیم که سازمان لیگ فوتسال را راه‌اندازی کنیم تا فوتسال که شخصیت بالایی دارد را از حد یک کمیته خارج کرده و صاحب تشکیلات کنیم.

با مطالعه فعالیت باشگاه‌ها این ظرفیت دیده شد که آیین‌نامه سازمان لیگ را بنویسیم و ضمن نظرخواهی از مدیران باشگاه‌ها این سازمان را تشکیل دهیم که پس از نظرخواهی از دست‌اندرکاران فوتسال هفته گذشته آیین نامه در هیات رییسه بررسی و تصویب شد و قرار است در مجمع آینده به تصویب برسد.

اگر در خانواده ورزشی فوتسال دیدیم که یک باشگاه به مشکل برخورده است باید به آنها کمک کنیم و با حمایت از آنها مانع از تشدید مشکلات برای آن باشگاه شویم. معتقدم فوتسال از جایگاه خاصی برخوردار است که این مساله از دید مدیران فوتبالی قبلی پنهان مانده است. ما باید به بخش‌های مختلف فدراسیون اهمیت دهیم و وظیفه‌ دولت است که در ورزش هزینه کند. کار کردن در فوتسال جز زحمت و مشقت چیز دیگری ندارد. به شخصه اعتقاد دارم که روح شهید منصوری به دلیل تلاش برادرانش در این باشگاه شاد است که این تلاش نه به دلیل مسائل مادی است نه انتقادی و نه سیاسی.

در خصوص اعلام باشگاه ارم کیش قم در کناره گیری از حضور در لیگ فوتسال هم شخصا با شفیعی صحبت کردم و ان شاء ا... دوباره این تیم را به لیگ باز می‌گرداند. ما باید حق فوتسال را ادا کنیم با تصویب آیین‌نامه لیگ این کار را شروع کردیم و قصد داریم یک شاخه از کمیته‌های مختلف را به فوتسال اختصاص دهیم. در آینده نزدیک نیز سهم فوتسال را از حق پخش می‌گیریم.

رییس فدراسیون فوتبال