پول همه چیز نیست

گروه ورزش- حتی تا اواسط روز دوشنبه منچسترسیتی و برخی مطبوعات انگلیسی خوشبین بودند که کاکا و منچستر سیتی به توافق برسند، اما ساعت از ۸ شب گذشته بود که سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر ایتالیا و صاحب باشگاه میلان با دو برنامه تلویزیونی تماس مستقیم تلفنی گرفت و خیال همه را راحت کرد.

او گفت: «کاکا نه تنها یک قهرمان بزرگ بلکه مرد بزرگی است که نشان داد پول همه چیز نیست. او برای خود ارزش‌هایی اخلاقی و معنوی دارد و حتی زیر پیراهن میلان پیراهنی می‌پوشد که روی آن نوشته شده: «من به عیسی تعلق دارم.» این پسر خود را یک سرخ و سیاه پوش حس می‌کند و ترجیح داده که در میان محبت هوادارانش به عنوان پرچم میلان باقی بماند.»

به نظر می‌رسد محبت طرفداران نقش بزرگی در تصمیم کاکا بازی کرده باشد: بسیج هواداران از بازی شنبه (۱۷ ژانویه) در برابر فیورنتینا آغاز شد. پلاکاردها و شعارهایی مانند «کاکا فروشی نیست»، «کاکا قیمت ندارد» و «Don´t touch Kaka!» جو خاصی به استادیوم سنسیرو داده بودند.

دوشنبه (۱۹ ژانویه) حدود ۵۰۰ طرفدار که از مذاکره میان دو باشگاه باخبر شده بودند، زیر باران در برابر ساختمان میلان تظاهرات کردند. گردهمایی سپس به زیر خانه کاکا نقل مکان کرد. روی یک پلاکارد نوشته شده بود: «۶ سال فراموش شدنی نیست. کاپیتان، با ما بمان.»

ستاره برزیلی بارها در چارچوب پنجره ظاهر شد و وقتی پیراهن شماره ۲۲ خود را به دوستدارانش نشان داد، معلوم شد که ماندنی است. برنده سابق توپ طلایی اروپا و بهترین فوتبالیست جهان در سال ۲۰۰۷، دوشنبه شب به کانال تلویزیونی میلان، گفت که تحت تاثیر محبت هوادارانش و با «دل» تصمیم گرفته است.

کاکا افزود که پس از بازی با فیورنتینا کودکان میلانی با دادن نقاشی‌هایی که برایش کشیده بودند او را منقلب کرده‌اند. در این میان، هستند کسانی که می‌نویسند، انگیزه واقعی مسوولان میلان، بالابردن قیمت کاکا و فروش او در تابستان به رئال مادرید است.

جالب آنکه روزنامه اسپانیایی مارکا نیز در همان روز دوشنبه (۱۹ ژانویه) در تیتر صفحه اولش نوشته است: «کاکا منتظر تلفن رئال است.» به نوشته سایت روزنامه میلانی ایل کوریره دلا سرا، این سریال پرهیجان هنوز تا پایان راه درازی دارد.